"Love does not distinguish age, love only happens if it is destined."
Tiaraaa selamat pagi, kata Wida dan Nura. Hmm selamat pagi juga balas Tiara. Emm Tiaraa kau nak tahu tak yang Wida tu bergaduh dengan Fiqrii. Laa kenapa pula??
Patut la aku tengok Wida tu masam je daripada tadi...
Macam ni, 2 hari lepaskan Fiqri ajak jumpa kan habistu kau nak tahu yang Fatwa dan kawan-kawan dia pun ada sekali masa tuu. Pastu Wida tinggalkan sekejap Fiqrii sebab dia nak pergi beli barang sekejap.
Pastu masa nak pergi ke tempat Fiqrii dia ternampak Fatwa tengah nak goda Fiqrii sambil pegang-pegang tangan pulak. Fiqri apa lagi masa tu habis semua benda yang ada dalam hutan tu semuanya keluar. Kau tak payah cakap la dia punya marah macam mana dekat perempuan gedik tu. Kata Nura.
Kalau aku ada kat situ aku dah lama dah bagi penampar free dekat minah tak guuna tuu. Ada ke nak rampas kebahagiaan orang macam tu je. Ingat Wida tu tak ada perasaan ke??
Ermm Wida kau oke tak? Tanya Tiaraa. Aku oky jee. Jawab Wida. Awak?? Panggil Fiqrii. Widaa, Fiqrii nak bercakap dengan kau, aku harap kau boleh berbaik semula dengan dia, sebab tu pun bukan salah dia sebenarnya. Aku bukan nak sokong dia tapi aku ni kesian dekat kau muram semacam. Macam kau ni 'mati laki' pula aku tengok. Hrmm ye lah. Jawab Wida.
Heyy Tiara, jom kita pergi biar dia orang selesaikan masalah dia orang dulu.. Hah oke.
🍀
🍀
🍀Aipp lain macam aku tengok Wida senyum semacam je. Kee kau dah berbaik dengan Fiqrii tu?? Yupp aku dah berbaik dah dengan diaa. Haaah macam tu la baru betul.
Tuhh tengok minah sewel tu datang. Ishhh setiap kali kita makan mesti dia datang. Stress betul aku dengan manusia tuu tak de orang lain ke asyik muka dia je.
Oii tak guna berapa kali aku nak cakap dekat kau putus dengan Fiqri. Kau ni pekak ke apa memang tak dengar ke apa yang aku cakap ni.
Heii asalkan kau tahu kau tak akan dapat Fiqrii FAHAM!! Dah lama aku sabar. Sekarang ni tahap sabar aku dah tak boleh nak tahan dah ni. Kata Wida
Sekali lagi aku tengok kau nak goda atau nak ambil kesempatan ke atas Fiqri siap kau aku kerjakan atau aku pastikan kau menyesal FATWA!! Kau ingat apa yang aku cakapkan nii.
Sekarang ni kau nak ugut aku ke. Aku tak ugut kau cumaa aku bagi AMARAN!! je. Kau bertiga ni sama je menyusahkan aku, seorang lagi bisu, dua orang lagi memang menyampah aku tengok. Hah tahu pun menyampah kalau macam aku... lagi menyampah dan tak hingin langsung tengok muka kau. Dengan kambing aku cantik kambing laaaa. Kata Nura.
Jom kita pergi dari sini malas aku nak layan orang gil* macam dia orang nii. Kata Fatwa. Pergilah berambus aku pun tak nak tengok muka kau laaa.
. . . .
Ermm korang marah aku ke sebab aku tak tolong korang dalam berdebat dengan Fatwa. Kata Tiara. Kita orang tak marah pun dekat kau sebab kita orang tahu kau tu macam mana... Aku mintaa maaf tau. Hah tak pe tak pe tak de hal lah.
Ehh Tiara kau ni dah kena sampuk ke apa. Biasanya membisu je. Ni apahal senyum-senyum macam 'kerang busuk' ni.
Tak pe ke kalau aku cakap ni? Kenapa cakap la aku bukan nak makan kau pun, aku makan makanan je. Sempat lagi kau melawak kata Wida. Hehe saja je aku gurau. Haaah apa kau nak cakap?
Sebenarnya a..aku su..suka seseorang. Apaaa?? Kalau kau nak menipu tu jangan dengan kita orang macamlah kita orang tak tahu sifat kau yang pendiam ni macam mana dengan perempuan pun belum tentu kau nak cakap apatah lagi dengan lelaki. Ta...tapi betul la aku cakap ni a..aku suukaa seseorang. Ehh biar betul kau ni. Betul!! kata Tiara.
Siapaaa lelaki bertuah tu? Untunglah dia dapat kau... Entah aku pun tak tahu. Apaa kau pun tak tahu habistu macam mana kau boleh suka dia??
Ermm ko..korang nak habis dah ni masa rehat, jom masuk kelas.. Ehh kau belum cerita lagii Tiara!! Esok kau cerita kat kita orang ehh janji tau... Hmm ye lah. Kata Tiara dengan pasrah.
YOU ARE READING
Uncle Mafia Itu Milikku
RomanceAlamakkk dah pukul 2:30 petang dah lambat ni nak pergi hantar bunga ni. Habislah aku kena marah jap lagiiii. Lantak kau lah nak marah, maraahlah tak takut pun hehe... AAdduuuhhh... sakitnyaaa. Aku langgar dinding batu ke apa ni. Kata Tiara Wooiii bu...