Chapter 6

14 3 0
                                    

"Love does not distinguish age, love only happens if it is destined."



Rian Fariiq kau ni dah kena sampukk ke, tak sepadan dengan tua. Kau tau kan dia tu budak apahal kau pergi marah budak tu, dia pun dah minta maaf kan..

Hah bergaduh lagi kan tak pasal-pasal nanti kena kahwin baru tau. Dah jom pergi ke kedai bunga. Layan karenah kau memang tak habis kalah budak-budak.

Imm baik kau diaam sebelum aku tembak mulut kau pakai 'stapler' baru tau. Tak habis-habis nak membebel macam kau ni orang tua. Aiii memang aku ni orang tua. Habistu kau ingat kau ni muda lagi kee. Yang tua-tua pun tak habis lagi buat masalah macam budak kecil.

Kau cakap macam tu sama je kau dengan aku 2x5 tak de beza pun, sama-sama perangai macam s*t*n.

🍀
🍀
🍀

Hmmm lagi sekali aku kena pergi hantar bunga sebab bunga ni rosak kena langar tadii. Hah kenapa lambat hantar. Maaf Auntie saya lambat sebab ada masalah sikit yang tidak dapat dielakkan. Macam besar sangat masalah kamu ni. Emm memang besar punn.

Hah.. letak dekat situ dulu. Kali ni Auntie maafkan kamu sebab datang lambat, lain kali kalau buat lagi siap la nanti Auntie kurangkan upah kamu Faham!! Faham Auntie...Tak pasal-pasal kena marah ni semua salah baby uncle tu la nak marah-marah Tiara. Sabar Tiara mujurlah dia tu handsome.

Baik aku pergi cari makan dulu. Aku ni dah kebulur sejak pagi tadi lagi ni, kan tak pasal-pasal pengsang. Susah nanti.


.  .  .  .


Alhamdulillah...akhirnya sampai juga dekat rumah. Assalamualikum paa..,maa... Tiara dah pulang. Waalaikumussalam. Tiara mari laa makan mama dah siapkan makanan kegemaran kamu ni, Nasi ayam. Yee ke mama?? Jap Tiara nak bersihkan diri dulu...

Walaupun aku dah siap makan tadi, aku tetap makan lagi sekali sebab ada orang tolong masakkan. Bak kata aku sendiri, rezeki jangan di tolak..😊

Ermm mama...ni siapa. Ohh ni Auntie Yana. Dia baru je balik dari luar negara. Ooooo, balas aku.

Waahh dah besar anak kau ya Intan dua-dua cantik. Terima kasih Auntie Yana serentak di jawab oleh Tiara dan Dian. Kamu Dian kan tanya Auntie Yana. Ye, Auntie sahut Dian. Wah kamu makin cantik sekarang tak sama masa kamu kecil dulu. Apa lagi Dian dah memerah teruk la mukanya apabila dapat pujian mendadak macam tuu. Kamu dulu suka sangat bermain dengan anak Auntie..

Itu dulu Yana sekarang ni anak aku dah lain dah tak sama macam dulu, semakin lama semakin cantik. Kata Puan Intan. Amboii puji anak sampai tak ingat dunia. Ye laa anak aku mesti kena puji kan...

Ohh lupa ni perkenalkan anak Auntie, Firzan. Kawan Dian dulu tak kan tak ingat.. Ermm lupa la Auntie... Kata Dian dengan mukanya yang tengah tahan maluu.

Tapi aku apaa lagii macam rasa dah kena pinggir dah ni, baik aku pergi naik ke rehat sebab aku pun baru balik kerja, kata Tiara dalam hati.

Tapi aku tengok si Firzan tu macam suka je dekat adik aku tuu. Hmm biarlah dia orang, baik aku buat hal aku. Sebab aku pun dah ada orang yang aku suka hihi... Mamaa, papa Tiara masuk dulu nak rehat, penat dan esok pula sekolah. Hah oky selamat malam sahut mama, papa dan adik serentak.

Uncle Mafia Itu MilikkuWhere stories live. Discover now