Efe'nin Ağzından
''Yav yemişim matematiği be. Banane çözmem ben bu soruyu.''
''Çözmez misin yoksa çözemez misin Efeciğim?''
''Yani şimdi Tolgacığım sevgilim var bak ayıp oluyo şşşt.''
Sophia, sevgilim, pötüşüm bakma bana öyle. Hayır napıyım ki kardeşim matematiği yaparım ama soruda eski sevgililerimin adı var. Sophia öyle bakarken çözemem ben bu soruyu olmaz.
Ha ne mi yapıyoruz? Arya'nın odasında mal gibi oturmuş bütün tayfa ders çalışıyoz. Son sınavlar olduğu için azıcık göte geldik valla. Tolga sağolsun ders çalıştırmaya çalışıyo bizi.
''Ya kızım kaç kere anlattım nasıl anlamıyosun kıt mısın acaba?''
Şu soruyu belki bininci defa anlatıyorum Arya'ya ama kız anlamıyo suç benim mi acaba hı?
''Ya Efe önce konuyu anlamam lazım diyorum. Önündeki işareti bile bilmiyorum bu ne allasen küfür mü ediyo bu bana ?''
''Toplam sembolü o. Gerçi sen ne bilcen pis cahil.''
''El kol yapıyo sanki ya bak yırtarım oğlum seni.''
Tolga dayanamamış olucak ki ''Ben aşağıya iniyorum. Sesten okuduğumu bile anlayamıyorum.'' dedi ve gitti. Gitme kardeşim bırakma beni bu cahillerle. Tabi Sophia hariç.
Neyse kafayı sıyırdı bu kız iyice. Ders çalışmak bize uymuyo be. Canım aşkım ve Demir Edebiyat çalışmaya çalışıyolar. Tolga bize aşağıda konu özeti hazırlıyo. Bende kısmetse Arya'ya matematik anlatıcam.
''Yav oğlum ben çok sıkıldım. Sabahtan beri çalışıyoz. Efe azıcık şebeklik yap da eğlendir bizi be. ''
''Demir abiciğim oluyo mu hiç böyle kızların yanına aaa ayıp canım ayıp.'' Çocuğa bak be aaa. Tamam şebeğim evet. Çokta tatlıyımdır ayıptır söylemesi. Valla matematik bile çözüyorum kızlar daha napıyım dimi ayol? Ayol olmadı sanki be.
''Yaa sövcem ben bu edebiyata ha. Daha adamların ismini aklımda tutamıyorum.''
''Tutma elin adamlarının ismini aklında aşkım. Demir sahip çıksana abiciğim yengene.''
''Oğlum adamın adı Recaizade bilmem ne. İsmi bile değişik. Ondan mı koruyum kızı ha?''
''Düşündüm de haklısın abiciğim ya.''
Arya'ya dönüp bakıyım dedim de. Bakmaz olaydım lan. Kız kafayı sıyırmış. Toplam sembolüyle çarpım sembolünün arasına kalpler çizmiş. Tövbe tövbe.
''Arya napıyon kız?''
''Ya Efe bak şimdi şu probleme. Toplam ve çarpımın arasına rakamlar girmiş. Toplam sembolcüğüm çarpım sembolcüğümü kovalıyo. Aradan şu rakamları çekersek bunlar aşk yaşıyıcak. Ortada problem filan da kalmıyıcak. Oh bee.''
''Evet biz en iyisi biraz ara verelim.Mola molaaa.'' Mola derken aynı anda elimi şu maçlarda yaparlar ya mola işareti ondan yaptım. Çok cool oldum kahretsin.
''Şu matematiği anladığım gün ölüm günüm olucak kesin.'' dedi Arya. Bakıyım, kızın gözler zaten kaymış. Kıyamaaam.
''Al benden de o kadar. Bende edebiyat yapamıyorum be.'' Oyy aşkım benim. Ben sana çok güzel edebiyat yaparım sen yeter ki iste.
''Durun şimdi size ilkokulda yazıdığım matematik andını okuyucam.'' dedim. Hepsi birden ellerindeki kalemleri bırakıp can kulağıyla dinlemeye başladılar.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
SAPIK
Chick-LitTam yoluma devam etmek için bir adım atacakken tekrar önüme çıktı. Bu sefer ben öküzlük yapıp ''Ne var?'' dedim. O da gülümseyip ''Görüşürüz'' dedi. Evet afallamıştım. Hayatıma gördüğüm en güzel gülüşe sahip diyebilirdim. Şaşkınlığımı gizleyemeden...