11- YIKICI VE YAPICI

5 2 0
                                    


Oops! Bu görüntü içerik kurallarımıza uymuyor. Yayımlamaya devam etmek için görüntüyü kaldırmayı ya da başka bir görüntü yüklemeyi deneyin.


Adli tıp teknikeri, mühendisin arkasında bir yerde durup ekranı seyrediyordu. Mühendis koyu renkli, kendini işine vermiş bir robottu. Neredeyse hiç konuşmuyordu, gözleri ekranda beklerken kendi düşüncelerine gömüldüğü anlaşılıyordu.

"Veri aktarımı tamamlandı, flaşı çıkarın!" Uyarı alarmıyla beraber, flaş belleği girdiden çıkararak kaldırdı. Ardından önündeki bilgisayarın girdi kısmına yerleştirdi. Veri tabanında çipe ait barkod tespit edilmeye çalışılırken, ekranda belli belirsiz numara dizileri, kodlar ya da harfler kaşla göz arasında geçip gidiyordu. Tekniker, göz oyuklarına yerleştirilmiş parlak gözlerini ekranda oradan oraya kaydırmayı bırakarak "Mühendis, her şey yolunda gidiyor mu?" diye sordu. Bilgisayarın başında oturan robot ekranı izlemeyi sürdürürken "Evet," diye yanıtladı.

Tekniker çip kaplamasını kastederek "Yeni bir tasarım, en fazla bir senelik, daha fazla değil," diye konuştu; karşıdaki kare dolaplardan birine giderek çekmeceyi açtı ve bir kâğıt getirdi. Burada birtakım barkodlar listelenmişti. "Burada son bir sene içindeki tüm barkod numaralarından oluşan bir liste mevcut," dedi, dikkatini ekrana vermiş olan mühendisin ilgisini çekmeye çalışarak. Robot başını çevirerek sandalyede kendini döndürdü ve kâğıdı almak için bir hareket yapmadan önce izin istedi. "Alabilir miyim doktor?"

"Aslında neyi amaçladığınızı bilmek isterim," diye yanıtladı tekniker karşısındaki güven duyduğunu belli eden bir gülümseme ile. Mühendis kâğıdı tutarken tevazuyla "Belki o kadar önemli bir şey değildir amacım," diye yanıtladı. Tekniker başını salladı ve okumasına izin vermek amacıyla, boşta kalan bilgisayarın belleğindeki verileri yedeklemek, ayrıca virüs koruma sistemini yeniden aktifleştirmek için öteki masanın başına geçip sandalyesine yerleşti. Kulaklığı başına yerleştirerek ses işlevlerini üst düzeye çıkardı, yedeklenmiş dosyalardan ses dosyalarını sistem adıyla kaydederek masa üstünden kaldırdı ve kilitli dosyalara attı.

"Doktor." Tekniker klavyede bir şeyler yazarken, mühendisin sesini duymamıştı; ancak el omzuna dokunduğunda fark edebildi. "Üzgünüm." Robot onu yerinden kalkmaya teşvik etti ve ekran başında alelacele durdular. "Veri tabanında bulunan barkod, 11.21, kayıtlı olduğu format, FAN 11.21." Doktor başını salladıktan sonra "Bunları kaydetmem gerekli," dedi. Hemen yandaki bilgisayara geçerek güvenli bir raporu doldurdu.

O esnada kapı çalınmıştı, robotlar dikkatlerini çalınan kapıya verdiler. İçeriye bir polis robot girdi ve dedektif amblemini gösterdi, bununla birlikte sağ kolunun dirseğini kaldırarak aradaki dijital kimlik kartını gösterdi. "Ben dedektif META, çip hakkında ne bulunduğunu öğrenmek için buradayım." Kendini tanıtmasının ardından, yazıcı çalıştı ve bir fiş çıktı.

ROBOT MU İNSAN MI? | DİSTOPYAHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin