"Minggu hadapan akan diadakan kem untuk form 5... semua pelajar form 5 wajib pergi kem tersebut kecuali kalau yang ada sebab-sebab tertentu... akan ada segelintir pelajar form 6 untuk memantau awak semua sepanjang Kem tersebut berlangsung", ujar Cikgu Zoya.
"berapa hari cikgu?", soal Tiara.
"tiga hari dua malam sahaja", balas Cikgu Zoya. "nanti Eka ambil borang kat cikgu time rehat nanti, Eka tolong edarkan pada yang lain ya?", Eja mengangguk lalu Cikgu melangkah pergi.
"aku rasa malas lah nak pergi", ujar Eka.
"kau jangan macam-macam Eka... ni last year kita tauu? kau kena pergi jugak! wajib!", ujar Neelam.
"segelintir pelajar form 6... hmmm mesti geng-gang Ezequiel tu kan? aih serabut aku", ujar Embun sambil membuat muka.
"eleh padahal kau suka kan kalau ada si Aduka tu?", Embun memutarkan bola matanya ke atas.
"not my taste lah", Tiara ketawa kecil.
"Eka Ratna~~~", suara yang amat dikenalinya.
"ha sampai dah mamat ni", ujar Neelam.
"yaa Kalief? kenapa?", soal Eka memandang Kalief yang sudah berada di hadapannya.
"kau pergi kan kem tu nanti?", soal Kalief .
"dah kalau cikgu wajib kan... pergi je laa", Kalief tersenyum lebar.
"cantekkk! nanti kau orang bawaklah baju yang kita beli hari tu, boleh matching matching", ujar Kalief.
"cakap je lah sebenarnya kau nak matching dengan Eka kan? tak apa-tak apa... nanti kita orang tak bawak... biar kau dengan Eka je yang bawak", ujar Embun bersahaja.
"aih tau tau je", Kalief ketawa kecil. "tak ada lah... betul-betullah aku ajak kau orang ni"
"ye lah Kalief Adnannnn", balas mereka serentak membuatkan Kalief ketawa kecil.
"ha kau orang nanti jangan lupa bawa jersey kelas", sampuk Hailey.
"alrighttt", mereka mengambil bag sandang mereka dan berlalu pergi.
"banyak nya bag kau Eka... meh aku tolong bawakkan satu", ujar Kalief lalu mengambil tote bagnya.
tanpa disedari ada yang memerhati dari jauh, api kemarahan mula membara.
tiba-tiba ada tangan yang merampas tote bag Eka yang dibawa oleh Kalief.
"tangan tu lumpuh dah ke tak boleh bawa sendiri? apa yang lemah sangat kau ni", Ezequiel menjeling Eka dan melangkah ke kelas mereka untuk meletakkan bagnya.
Eka terkedu, begitu juga dengan rakan-rakannya termasuk Kalief.
"Thank you Kalief bawakkan tadi and sorry", ujar Eka perlahan.
"sokay", balas Kalief sambil tersenyum lalu melangkah pergi.
"asal mamat tu?", soal Embun.
" 'tangan tu lumpuh dah ke' ", ajuk Eka perlahan.
"tak reti cakap elok-elok ke mamat tu? siap jeling bagai", ujar Neelam tidak berpuas hati.
mereka melangkah masuk ke dalam kelas, kelihatan tote bag Eka sebentar tadi sudahpun diletakkan di kerusinya.
Eka tersenyum lebar.
"ndakpalahhh janji dia tolong bawakkan hihi", ujar Eka.
"satgi aku tibai kepala hang bengong seminggu", ujar Embun. "kambeng betul minah ni", rakan-rakannya menjeling Eka.
Eka ketawa kecil.
"jangan begituu sayangkuu", ujar Eka.
"asal lah kau tak accept je si Kalief tu? lagi better dari Ezequiel tu", soal Neelam.
YOU ARE READING
Enchanting Eka | 𝟏
Romantizm𝐄𝐳𝐞𝐪𝐮𝐢𝐞𝐥𝐕𝐚𝐥𝐞𝐫𝐢𝐨|𝐄𝐤𝐚𝐑𝐚𝐭𝐧𝐚 ________________________________ Ezequiel Valerio, pelajar tingkatan 6 yang terkenal dengan penampilan kacak dan berketurunan sepanyol, berkhidmat sebagai ketua pengawas di sekolah, yang menambah popul...