"Bu göreviniz zor olucak ancak başarıyla tamamlamak zorundasınız. Binlerce masumun canı söz konusu. Bu alana girmek zorundasınız çünkü giremezsiniz istanbulda bir bomba patlayacak. Tahmin edersinizki sonuçları cok ağır olur. Şimdi gidin hazırlanın ve çıkın. Helikopter sizi bekliyor."
"Emredersiniz komutanım!"
Hep birlikte harekat merkezinden ayrılıp malzeme odasına geçtik. Üzerlerimize gerekli şeyleri giyip hazırlandık.
Son olarak silahımı elime aldım ve diğerlerine döndüm. Hepsi hazırdı.
Malzeme odasından çıkıp helikopter alanına geldik helikopter uçuşa hazırdı.
Sırayla binip hepimiz yerleştik ve uçuşa geçtik. Aklıma alparslanın gelmesiyle yüzümü sıvazladım.
Yaklaşık bir saatlik uçuş boyunca aklımdan nilyonlarca şey geçti.
"Komutanım inecegimiz alana geldik."
"Tamamdır."
Helikopterin yere inmesiyle Sırayla helikopterden atladık. Helikopter tekrar havalanınca bize önümüze döndük.
"Bu tarafdan ilerliyoruz. Varış noktasına akşama doğru varırız. En ufak sese bile tetikte olun."
Yürümeye başladığımızda herkes sessizdi. Aklıma bir anda bugün egenin universite sonucun açıklanacağı geldi. Görev de olmasaydım birlikte bakacaktık.
~
Hava iyice kararmaya başladığında bizde istediğimiz noktaya varmıştık.
"Komutanım şimdi ne yapacağız?"
"Yaklaşık yarım saat sonra kapıdaki adamlar değişecek. Onlar tam değistikten sonra bizden iki kişi gidenleri etkisiz hale getirecek. Kalan 3 kişi ise yerine gelenleri etkisiz hale getirecek. Sonra ise içeri gireceğiz."
"Anlaşıldı komutanım."
Bir süre boyunca bekledik. Gelen en ufak bir sese bile dikkat ettik. Kapıdaki kıpırdanmaları fark edince dürbünü alıp bakındım.
Değişim saati geliyordu çünkü Kapıdaki kişiler hareketlenmeye başlıyordu.
"Beyler iniyoruz. Unutmayın silah kullanmak yok adamlara ses çıkarma fırsatı vermek yok. En ufak hatanızda plan mahvolur."
"Emredersiniz komutanım!"
Sessizce ayağa kalktık ve hızlı ama sessiz adimlarla çalılıkların arasından ilerlemeye başladık.
İşaretimle iki kişi gidenlere yonelirken kalan 3ümüz ise diğerlerine ilerlemeye devam ettik.
Sırtımı duvara yasladım ve gelen kişinin arkasından yaklaşıp hızla etkisiz hale getirdim.
Hızla diğerlerine dönüp ne durumda olduklarına baktım. Herkes yapması gerekeni yapmıştı.
İşaretimle hepimiz kapıya yaklaştık. Sessizce 3ten geriye saydım.
3 dedigimde akay kapıya tekme attı ve en önde ben olmak uzere iceri girdik.
Artik icerideki herkesi indirmekten baska şansımız yoktu çünkü artik burada olduğumuzu biliyorlardi.
Sığınağın ortasına ilerleyip dağıldık ve hepimiz önümüze birşeyleri siper aldık.
Tam birinin bir düğmeye basacağını gördüğümde hızla arkasından yaklaştım.
Silahın kabzasıyla ensesine vurup bayılttım ve hızla eline plastik kelepçe taktım. Her ihtimale karşı silahınıda uzağa atıp ateş etmeye devam ettim.
"Komutanım eğilin!"
Duyduğum sesle hızla yere yattım. Üstümden gecen kurşunu hissettim ve sonra kafamı kaldırıp bana ateş eden piçi etkisiz hale getirdim.
Etrafın temiz olduğuna karar verince diğerlerinin yanına temkinli bir şekilde yaklaştım.
Canerin bir yere baktığını görünce kafamı oraya çevirdim.
"Komutanım bomba var. Yankılanan sese dikkat edin geri sayım başlamış acilen burdan çıkmalıyız."
Daha sonra Tarık konuşmaya başladı.
"İki şansımız var ancak ikiside tehlikeli. Ya bombayı bulup etkisiz hale getiricez ve burdaki bilgileri alıcaz. Ama bombayı bulmaya çalışırken patlayabiliriz. Diğer ihtimal ise burayı terk etmeliyiz ancak burayı terk ederkende patlayabiliriz."
Hızlı düşünmemiz ve dogru karar vermemiz lazımdı.
"İki türlüde patlama ihtimali var. Burayı terk ederken patlayacagimiza bombayi arayip kurtulmak daha mantıklı. Dağılın ve çabuk şunu bulalım."
Konuşmamı bitirdiğim gibi hepimiz bir tarafa dağıldık ve hızlıca örtüleri ve kutuları kaldırıp aramaya başladık.
Tam ortadaki kutuyu kaldırır kaldırmaz bir bomba sistemiyle göz göze geldim.
"Bomba burda çabuk buraya gelin. Buğra bombayı imha et çabuk sadece 2 dakikan var."
"Komutanım bu cok zor bi sistem 2 dakikada çözmem imkansız. Yapamam."
"Yapamazsan hep birlikte patlarız Buğra. Konuşacağına bombaya bak!"
Son 30 saniye kalmıştı. Şimdi ise son 10 saniye. Gözlerimi kapattım ve patlama sesiyle ölmeye göz yumdum.
Bir kablo kesme sesi gelmesiyle buğraya baktım. Son 1 saniye kala imha etmişti.
Derin bir nefes alıp güldüm.
"Artık sana can borcumuz var. Hadi gelinde şu bilgisayarları inceleyelim. Ayrıca çok zamanımız kalmadı bunların devamı yakında damlar buraya."
🤍
Bölüm gec geldigi icin cok üzgünüm ancak sınav haftamla falan uğraşayım derken burayı boşladım.
Adam akıllı bir operasyon görmemiştik bende dedimki bir operasyon patlatayım.
Okuduğunuz icin teşekkürler ballar. 🤍🤍