BAB 12

18 4 0
                                    

"Fecilia! Kamu digantung!"

Dengan helaan nafas yang berat, Fecilia akur mendengar ucapan ketuanya tanpa membantah walaupun hatinya tak rela.

Beberapa minit sebelum...

"Fecilia aku suka kau!"

Fecilia terkedu, pandangannya terhenti pada wajah lelaki itu.

Tanpa angin tanpa ribut tiba-tiba orang confess kat dia harini. Pelik bin ajaib.

Air kopi yang masih berasap itu diletakkan perlahan di atas meja. Tak sempat nak minum tiba-tiba dapat kejutan.

"But how, Terry?" Tanya Fecilia hairan.

"Aku—aku dah lama suka kau tapi aku tak berani nak cakap. That's why aku selalu kacau kau sebab aku suka kau" jelas Terry sambil dirinya tak lepas mengamati wajah Fecilia.

Fecilia mengeluh perlahan, alasan tak wajar.

"Thanks but currently aku tak boleh nak terima sesiapa. Harap kau tak anggap lebih dari aku. Aku hanya anggap kau sebagai seorang rakan sekerja, tak lebih" jawab Fecilia ringkas. Dia masih lagi terkejut dengan luahan yang diterimanya tadi.

Terry tidak menjawab dan mula memandang Fecilia dengan wajah bengis.

"Tch"

Fecilia menyedari hal itu terus menoleh kembali ke arah Terry.

"Kau pikir kau bagus sangat ke Fecilia?" Terus berubah kasar suara Terry.

"Maksud kau?" Kata Fecilia sambil keningnya diangkat sebelah.

"Kaulah! Kau fikir kau bagus sangat ke?! Dahlah anak haram! Bersyukur sikit aku suka kau!"

Mendengar perkataan itu, darah Fecilia mula mendidih. Kata-kata Terry benar-benar membuatkan dia naik angin sekarang.

Fecilia bangun dari duduknya lalu...

PAP!

Menampar pipi Terry dengan kuat.

"Mulut kau tu elok sikit Terry! Kau tak tahu kisah aku jadi jangan buat macam kau tahu!" Ucap Fecilia dengan penuh amarah.

Terry memegang pipinya, dia tersenyum sinis.

"Betul lah apa aku kata, kau tu anak angkat dan mesti kau tu anak haram. Mak bapak kau pun mesti tak endah pasal kau kan? Sebab tulah dia kasi orang jaga" sinis Terry

Berderu darah Fecilia setelah mendengar perkataan Terry, kemudian dia...

DUPHH!

"ARGH!"

Sekelip mata Fecilia menendang celah kelangkang Terry dan mengakibatkan lelaki itu jatuh terduduk sambil memegang alat sulitnya.

"Kau—"

"Apa yang kamu buat ni Fecilia!"

Pantas Fecilia dan Terry menoleh ke arah pemilik suara itu.

Penampakan Encik Liam selaku ketua bagi unitnya menjerkah mereka berdua.

"Saya—"

"Apa yang kamu buat ni hah! Kamu tak tahu malu ke?! Kenapa kamu buat macamtu!" Terus Encik Liam menerpa ke arah Fecilia.

"Dia hina saya tuan di—"

Alternative (OG)Where stories live. Discover now