Firar|Duruşma

27 13 21
                                    

#Geşa ve Şiyar,

         Zaman dediği yerde...
A

lıntı.
Duruşma salonunda gelirken göz gezdirdim etrafına bakarken onlarla göz göze gelince derin bir nefes verdim yerime geçerek gözyaşlarım hakim olduğu için kalbim hızla çarpıyordu.kendi yaşadıkları anlatabilecek güçlük çektiğin için hakim ve yardımcısı içeri girer girmez, ayağa kalkınca zor zar hakim ile göz göze gelince gülümsedi.küçük aklı ile her şeyi anlatacağım.

“Hakim amca,"sesli bir şekilde bakarak onu izledi devam etti “Benim babam öldü amca verdi."diyerek konuşma devam etti."Büyük mü küçük mü?"dedi hakim bey "Büyük olan."dedi güldü." Geşa..

Haklı ve haksız olanlar yargılanır iyi ve kötüler yargılanır. Kısaca

"Şurada oturan adam senin neyin oluyor çocuğum."dedi hakim bey.

"Hakim amca cadı..."dedi güldü.

Yine ayağa kalkınca kendini ifadesinin ederek hakim tekrar uyarı dolu sesle "Şsst"dedi gözlerini kısıldı yutkundu.

Hakim bey sert bakışlarını küçük kızı izledi, tokmağı sert vurur, Gereği düşünüldü, kıza rızası olmaksızın, çocuk kaçırmak, şiddet uygulama suçunda kanıtların ile olayı araştırıldı. Suçtur, 3 yıl hapis cezası verdiğin küçük kız arkasından oturan Şiyar içindeki yoğun duyguları gizlemesi zor olabilir miydi,

Gardiyan kelepçe takarak alıp götürecekken "Bu iş daha bitmedi Géşâ beni yaktın ulan ulan ulan.."dedi öfkeli bir şekilde gözleri dikip ona baktı. Zifet "Evimizde yılan beslemiş siz"dedi surat ifadesi ile götürüldü.iki kız akrabalarına emanet veren Abdullah ve zifet.

Karanlıkta ışık yavaşça açıldı.yürüyor ulaşabilecek devam ettikçe bir nefes alıp verdi kurtuldun."diyerek Şiyar gülümsedi.Geşa birinci sınıf gitmek için sabırsızlanıyor.geri dönecek, içimdeki hissi karartı, gözlerini kahverengi Işıl Işıl gözükür, "Géşâ oku   ben sana yardımcı olurum."dedi istekli bir şekilde göz göze bakarak yutkunurken ."Vallaha mı!"dedi gülümsedi. "Kızlar okumalı pes etme Géşâ..."dedi cesaretle söylerken birbirine daha fazla yakınlaştı.

"Seni okula gönderirim Yeter ki pes etme!"diyerek söylemeye devam etti.

"Özgürsün Géşâ...."dedi gülümseyerek.

"Ben..ben..."dedi sustum.

daha fazla yanında yaklaşarak kollarını altına girip sıkıca sarıldı.hani bir baba gibi gözlerini kapattı gözyaşları içinde cebinde mendili çıkarıp uzatarak Géşâ gözyaşı sildi."Beni bırakma komutan.."dedi sesli bir şekilde yüksek sesle birdenbire kuş sesi cıvıltıları duydu ikisinde başını çevirdi.“insan büyükçe masumca istekleri bulunur,"dedi Şiyar.

“Bir daha çocuk deme!”dedi Geşa.

“Tamam güzel kız!”dedi gülümsedim

Bir dakika önce

Komutan yardımcısı dikkatini çekerek onu izledi fotoğrafın çekti.bir asker olduğunu unuttuğu o gece komutan onu çağırması ile sağ duruşa geçti."Buralarda bir kızın adı çıkarsa seni yaşatmaz o kızın oyun arkadaşı mısın sana soruyorum! Şiyar başını eğmişti."dedi gür bir sesle azar işittim.

"Uzak dur oyuncak oynayın buraların töre.örf ve adetleri küçük kızı aşık oldun mu!"dedi yüksek sesle.

"Hayır!"dedim yüksek sesle.

Töre dediğin yerde silah sesleri yükselir.

Şiyar koğuşu geri döner dönmez alaylı bakışlarını arasında yatağa uzanarak derin bir nefes vererek "Oğlum aşık mı olsun?"dedi şaşkınca "12 yaşında kız olmaz zaten öğrencim."dedi söyledim Şiyar "kızın ailesi mahpus gönderirken gülüyordun öyle demiyor. Yav he aşıksın İbrahim Tatlıses dedi gülümsedi."Keçi"dedi Şiyar "Utanma söyle hababam sınıfı aynı Ferit gibisin.."dedi kahkaha yükseldi. "Ferit en azından aşkını hakkını verdi lan 12 yaşında aşık olmam yakışır mı İstanbullu kızlar bakmadım..."itirafı ederek birbirine bakarak izledim.

Aşk ya töre.

Bu hikayenin yanan Géşâ oldu.

Gece yarısı Géşâ kalemi.ve defteri aldı onun taş yerinde otururken beklerken sınır kapısı zorlayıp giden kızsın Şiyar komutanın azarlaması yüzünden gidemedi, "Of komutan."dedi iç çekti başını ona doğru çevirdi derin bir nefes verdi."Bende uzak dur çocuk aramızda ilişki Mesafe ver, herkes yanlış anlıyor lan."dedi yüksek sesle.

Geşa "Ne"dedi şaşırdım "O zaman heval abini öğrettir gıcık komutan."dedi.ayaklandı.

Geşa için okul vakti geldi okula kayıt oldu önlük saçları örgülü bir şekilde bakarak heval onu yakası siyah yaka okunmuş şeker, el Fatiha okudu."Allah zihin açıklığı versin."dedi güldü sevinçte güldü.heval.

İlk kez harf. "Aaaaa "öğrenecek.

İyi okumalar..

Bölümü nasıl buldunuz.

"Geşa ailesi tablosu gelecek hatta."

Geşa için Umut vakfı

Oops! Bu görüntü içerik kurallarımıza uymuyor. Yayımlamaya devam etmek için görüntüyü kaldırmayı ya da başka bir görüntü yüklemeyi deneyin.

Geşa için Umut vakfı.

FİRAR (Final Bölümü)Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin