FİRAR| Geç gelen kaçış

74 26 109
                                    

Günümüz 1937

Oops! Bu görüntü içerik kurallarımıza uymuyor. Yayımlamaya devam etmek için görüntüyü kaldırmayı ya da başka bir görüntü yüklemeyi deneyin.

Günümüz
1937.... Hakkari.
Alıntı

Benim Geşa.

Elleri nasır tutacak kadar ağrıları ile sızlayan küçücük bulaşık yıkamak için içimdeki "Yeter"diyerek bağıra bende isterdim derin bir nefes verdi. Gece ve gündüz haram olduğu cehennem yaşadığını hissettiğini gözyaşı süzülerek kim silmez ki, amcası Abdullah kahve yapıp götürdüm.ona bakarak sessizce yutkundu.

Karısına tepside götürürken elleri titriyordu dudakları ısırır ile göz göze geldiğimde "Çocuğum."dedi sesi titredi. "Sen çocuksun benimkiler çocuk değil herhalde."dedi zifet' nin sinirli tek kaşını kaldırdı.tepsi sertçe kızın yüzüne fırlattı.

Abdullah amca kızı zorla boyunun tutmuştu sürüklenen odasına attı verdi. onunla göz göze gelince bir parmağı ile işaret etti "çıkmaya aksın odadan sessiz,"dedi yüksek sesle. Gözlerimi korkuyla zar zor yutkundum derin bir nefes verdim ayağa kalktı pencere açarak bir elini kalbine koydum kuş sesi duyunca sakinleştim Yatağıma uzandım ağlamaya başladım insan yapar mı? diye düşündü.sessiz ağlamasını ağzını kapattı yutkundu.

Geşa üzerine Beyaz uzun elbise giyindi ardından yürümeye başladı aklı kim bilir nereydi Hakkari 'nin kontrol noktası yürümüş olmalı asker nöbetteydi.genelde gelen araçları durdurarak ehliyet sorarlar. Başını çevirdi odaklanmış bir şey şekilde "Keşke"der bakar iç çeker yoluna devam etmekte aklı başka yerde dağ başından oturdu çığlıkları yankılandı içine attıkları bir bağırıp sesi yükseldi. Bir asker onu görünce şaşırdı."Burada ne işin"dedi kafasını sallayıp onayladı. "Sana ne asker abi"dedim birbirine bakarak nefes nefesime değdi."kurda kuzuya yem olacaksınız"dedi esprili bir şekilde güldü.

"Kurtlar geceleri çıkar sesi duydun"devam ettiklerini birbirine bakmaya sürdü. Saçları üzerinde çiçekleri gördüm gözlerini ile süzdü ardından 'Kimden'dedi ekledi.Genç kızı başını çevirdi 'Hiç'dedi derin bir nefes verdi Şiyar bir masalın içinde zannetti.hani masallarda güzel kızlar onun karşısına çıkar. ASKER ÜZERİNDEKİ ÜNİFORMA ÇIKARDI.kız üşüyordu.asker arabasını bindi kız üşüdü ona sıcak çay içirmek için termostan doldurdu. Geşa çayı içten sonra Şiyar bu gece nöbet başında geceleri tekin değil Hakkari çevreleri kızı korumak kontrol etmeye devam etti.

O sırada Abdullah ve zifet'tin misafirliğe gidişini yaşlıların olduğu evde yerde oturdu.
Büyük yaşlı dayı ayağa kalktı onun ellerine öptü."Allah razı olsun."dedi selam verip saygı gösterdi. tek tek dayı elleri öptü o ayakta ise adamlar ayakta o yaşlı dayı oturunca hepsi oturdu.beyaz yazmalı kadınlar çayları dağıttı.
Kürtlerde saygı gösterme şekli.saygi büyükten küçüğe geçen örf ve adetlerimizdi. Eskileri unutuldu hala aileler devam etmeliyiz eski kültürleriniz yok olmasın izin vermeyin.

Geşa uyuyakaldı kabuslari görüyor.(Anne)dedi fısıldadı derin uykuyda ellerini hareket etti."Uyuyan çocuk yakalamak üzere olan asker?"dedi hiddetle kız uyandığında Sabah olmuştu. Gözlerini kırptı "Uyuyan güzel masalları kız gibi davranma"dedi güldü."Sende o masallarda kibirli prenses taş çıkartın."dedi sinirle. Şiyar'ın ayağına tekme attı. 'Deli aranıyor'dedi yüksek sesle

Ellerini uzatarak göz göze gelen bir anda donup kaldım derin bir nefes verdi."Evine git"diyerek kolunu bıraktı ve ben arkamı döndüm yürümeye başladım Şiyar'ın aklını başından alan kızdı.Arkadaşı ile görev yerine geri döndü.Geşa evine girer girmez kapıyı sessizce kapattı odasına girdi beyaz elbise çıkardı.

Bir elini kalbini koydu.banyo girdi başına sıcak su gezindirdi vücudun inen sıcak sıcak kız duşunu alır çıkar evde kızlar ne iş yapar dün akşamda bulaşıkları yıkar, elinde yıkadı 12 yaşını geçiyordu. başını pencere çevirir.kuş sesi duydum onlara ekmek doğradım küçük parça kutu içine koydum.onlar kendimde bahsetmeye çalıştım."Geşa ne için yaşadın umut kırıntısı dahi beklentim var, canım kuşlarım."dedi fısıldadı.ve evi gırgır yaptı zifet' burayı yapacaksın diye gösteriyordun Geşa hiç ses çıkarmadan kafasını sallayıp onayladı kahvaltısı hazırladığı da iç çekerek ona baktı.

Bir saat önce.🕊️

Ve gecenin ayazında genç kız koşmaya başladı.adamın nöbetin saatinde oradaydı onun görmeyeceği şekilde başını eğerek onu izledi.elinde bir kağıt okumaya başladı.(Saçlarımdan ayak parmaklarıma kadar Tüm hücrelerimle Kalbimin her atışıyla Her nefes alışımla Ruhumun her ürperişinde Gözümün her dalışı, yüzümün her gülüşünde Her sabahım, her uyanışın da Her gecem, her kapanışımda Herşeyinle, herşeyiyle Hissediyorum seni.. İster bugün son görüşüm olsun seni İster gözlerimi yanında yumayım Hiç fark etmez.. Duydum.. ürperdim.. Gördüm.. vuruldum.. Dokundum.. yandım.. Sevdin.. sevdim.. Ötesi yok.. Senden öte yâr olmaz bana.. Benden öte yâr yok sana..)

Genç kız onu dinlerken gözyaşı döküyordu.ona bakmaya devam etti. etkilenmişti kimse görmeden koşmaya başladığımdan 'çok güzel 'dedi ve evine
girmişti.

Zifet'tin kaşları çatılı hesap sormaya ayağa kalktı sinirli bir şekilde bir işaret parmağı ile beni gösterdi. "Amcan bir daha dışarı çıkmasını dedi söz dinle'dedi öfkesini bir şekilde söylemeye devam etti.o gece amca odasına girmişti Geşa tepki göstermedi.bâşını kaldırdı amcası kıza sözlü hakaret ettiği yüzünü kaldırdı boş boş baktı. "Tamam"dedi masumca şekilde söyledi.

Abdullah Kürtçe kanalları açıp izledi karşısında onayladı.kahve yapmak için mutfağa ilerledi ıslak kirpikler yaşlar süzülüyordu dudakları büzüldü.İki kız mutfağa geldi bilerek çekirdek çitler şekilde yer atarak kızı mecbur kaldı kahveyi bırakıp yerlere çekirdekleri topladı.

Herkes kendi kaderini yaşar,

Geşa'nın kaderi annesi onu doğurdu gün yazıldı..

Şiyar'ın kaderi annesi gibi güzel kız temiz Bulmak hayalî ydi kerem ile aslı gibi.

Genç kız küçük yaşta aşkı nerde öğrenecekti.komşu kızın notları ile taşırdı sevdiği çocuğu komşu kızı 'Teşekkür ederim geşa heval.git amca görmesin 'dedi heval.
"Abla notu verdim."dedi kağıttı ,uzatarak.
"Bir gün sende seveceksin küçük geşa.yüregine düşecek adı kalbinde aklında olacak..."dedi Duygu dolu sözleri ile etkiledi.

İyi okumalar.

Geşa sizce ne yapacak;

_Firar'nın 2 çok yakında.










FİRAR (Final Bölümü)Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin