Firar|Nene (dapîra)

20 9 24
                                    

Alıntı.

Bölüm müziği;sakiro dengbej

Kürtçe bilen nene, Türkçe bilmeyen eski.

Adı sultan kocasını adı Süleyman.

Orta yaşlı kadın eşek ile yüklerini taşıyan yol boyu az evvel önce oğlunu hapse girdi,mektubu aldı.yol boyu söylendi, eşek iki kere durmuştu açıktı ot ve yem verdi. Ve oğulun eşeği ağacını altına bağlayıp köyden indim şehire. eve girer girmez koku içinde kalıvermişti pencere açarak torunları yakın dostlarından almaya giderken eşeği aldı sert ve suratsız bir kadın sultan yollara eşekle giren tüm gözler onun üzerini idi. büyük bir ev TV sesi yuksek mahalle kadar duyuluyordu.
Kapı zil sesi vurdu."deriyê hestî veke"öfkeyle hızla vurdu.(kapıyı aç keçe)

Kapı açılır açılmaz "Xwede lenet li te bike!"dedi dişleri gıcır gıcır ses çıkardı.ve içeri girmiştim ardından namaz kıldı sonra ceylan, ve kardeşi alıp götürür,"Abdullah bana emanet etti.çocuklarım bakacaksın nene!"dedi gelin. "Xwedê te (Allah razı olsun)bihêle"dedi sert bir şekilde bakarak iç çekti.(zarok Gêşa li ku ye)dedi sordum merakla ona döndü.

İki kız evine doğru yürümeye devam etti, sultan nene çocuklar bu işaret etti.

Sonun yaklaştı Geşa
Sonu yaklaştı.

Sultan çocukları eve bıraktıktan sonra eve doğru yürüdü bir nefes çekti. baston elinde ağır ağır ilerledi kapı zil çaldı."Kim o"dedi heval pencere çıkarak gülümsedi. "Dapira"dedi kafasını sallayıp onayladı. Sert bir şekilde bastonu bıraktı otururken onu izledi."geşa keça-min li ku ye ez wê bibînim"dedi bağırarak söyledi."Geşa okula gitti haberiniz yok mu? nene."dedi gülümsedi. "Çı"diyerek birdenbire ayaklandı. Ve Hakkari'nin en uzak okula gidiyordu. Hakkari Çukurca ilköğretim okulu.süleyman şahin.

Genç kız okulda iken Arkadaş edinmişti.ip atarken zıpladı çok mutluydu.gülümsedî.ve taş üzerinde sek sek oynamak için üç arkadaşı ikna etmişti.Sevi delal Ardından birbirine ellerine birleştirdi.Hep birlikte birbirine sarılmıştı.çocukluk her an oynayın Gülün nene içeri girdi demir kapı sert bir şekilde açıldı bastonu öfkeli bir sesle.

"Geşa"dedi bağırdı.

Geşa ne yapacağını bilmedi okula koşarak kaçmaya başladı hoca yardım istedi."Nene beni götürecek yardım edin!"dedi diz çökerek gözyaşı içinde dudakları büzerek dile getirerek anlattı.

Sultan nene ayakta dikilip okulu bakarak nefes çekerek bekledi okulun müdürü bağıran müdürü ile eşlik etmişti.hasan öğretmen "Geşa okula gidecek Nene"dedi yüz yüze baktı.

"Geşa naçe dibistanê, dê li birayên xwe xwedî derkeve"dedi göz göze gelince öfke dolu bir bakış atmış.(Geşa okula gitmez kardeşlerine bakacak)

Hasan hoca"Bu kızın çocukluğun elinde almayın."dedi düz bir şekilde söyledi.

Sultan nene adam söylediği hiç bir şey anlamayacak cevap verdi."te bixapîne"dedi öfkesini kontrol etmeye çalıştı. Torunu geri almaya evine geri dönmüştüm. Evde ekmek kalmamıştı bir ton unu leğen koydu sıcak suyu ısıttı. Hamuru yoğurma ya başladı. dışarıda saç ekmeğin yapacak torunu ceylan yardım eti.oduna ateş atarak saçı üzerine koydu ilk hamuru çevirdi
Sonra düz şekilde koydu altı üstü kızarana kadar tecrübeli bir kadın eski Kürt toprak. Sultan canın sıktığı Geşa'nın gelmemesi idi dert etmişti.

(Not ninemin adını kullandım dedemin isimin kullandım)

Sultan nine ise ekmekler pişince yer sofrasını kurup sıcacık çorba yapıp önlerini koydum. Radyo buldu Kürtçe şarkılar çalıyordu. Ezan okuyunca namaz kıldı. Kocası Süleyman ile ayrıydı. çaylar içildi.gece yarısı saat 22 yaklaşınca evi toparladı hatta koca kadın evi süpürdü.

Geşa'nın korkulu rüyası sultan nene.

Geşa'nın korkulu rüyası.

Ve gece saatlerinden nöbet başında duran askeri izledi genç kız çok dertliydi bir of çekerek heval ona hüzünlü bir şekilde bakarak izledi.

"Geşa ders çalış canım"dedi heval.

"Abla korkuyorum"dedi ona yaklaşıp sıkıca sarıldım.

"Korkma canım zor günler çabuk geçer"dedi iç çekti.

"Aaaa"hece-leyerek yazarak gülümsedi.

"Cin ali "dedi ekledim.

"Atatûrk tahta çıkar yanında bir kız ona harf öğretti."dedi gülümsedi.

"Canım atam"dedi gülümsedi.

"Derslerin başarılı zeki akıllı canım."dedi şefkatli bir şekilde kucakladı.

"Bbbb"dedi yüksek sesle.

Ders kitapları ile bakarak kokusu içine çekerek ne günlerdi. sayfaları çevirip üzerindeki yazıları okudu harfleri tek tek okuyarak hece-ledi devam etti. Geşa her sabah okula giderken kutu içinde matara su kadar aldı ve okula giderken el salladı selam verdi.sultan nene kızın gidişin izledi.

Sultan nene evdeki işleri bitmiyordu.

Şiyar' dan

Özlemek, ölmekten sadece iki harf fazla be çocuk.(Cemal Süreyya.)

Sabah uyandığında azap çeker gökyüzünü bakarak izledi.dünya etrafını dönüyordu büyük komutan askeri eğitim için ilgilenir kendisini yürüdü sıkıntılı bir nefes verdim.

Geşa bir hece Şiyar bir gece.

Küçük kız söyledikleri gözlerini önüne film şeridi geçer güler.kendi mesafe uzaklıkta ama ilgilendi.Geşa okula giderken okulun biliyordu uzaktan izledi ne kadar eğlenceli bir şekilde kahkaha sesi yükseldi.belki de özledi.

Aşk bir hece kelime boğazına düğüm düğüm edecek kimisi hak eder kimisi ödüllendirdi.

Bir kere onu izledi başını çevirip beyaz yaka siyah önlükler içinde saçlarını kurdele vardı, Şiyar onu kendi çocuğu gibi ilgilenirdi, anlatmadan önce hissederek gördüm bildim.Bu kız büyüyünce senin kısmetini olacak.dile gelmez.

(Devam edecek,)

(Devam edecek,)

Oops! Bu görüntü içerik kurallarımıza uymuyor. Yayımlamaya devam etmek için görüntüyü kaldırmayı ya da başka bir görüntü yüklemeyi deneyin.

(İşte küçük geşa)

Oops! Bu görüntü içerik kurallarımıza uymuyor. Yayımlamaya devam etmek için görüntüyü kaldırmayı ya da başka bir görüntü yüklemeyi deneyin.


(İşte küçük geşa)

Eski günler yazın;
Bölüm nasıl sizce;











Yayımlanan bölümlerin sonuna geldiniz.

⏰ Son güncelleme: 3 days ago ⏰

Yeni bölümlerden haberdar olmak için bu hikayeyi Kütüphanenize ekleyin!

FİRAR (Final Bölümü)Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin