Devamı..
Geşa'dan
Heval abla 'dan. yanında gittikten sonra evine geri döndüm zifet'tin niye mutfaktan tabaklar kaldı diye azarlaması ardından amca arkadaşları ile karanlık odada sohbet etmeye başladı. Geşa çay tek tek adam götürürken elleri titriyordu derin nefes verdi. Kapı zili çaldı eskiden düğün salonu yerine meydana yapılırdı eğlencesi Kürtler bilirdi. Abdullah kimin kızı olduğu evlendi diye "Fevzi kızı özlem."dedi ekledi. "Geşa hadi mutfağa zifet'te yardım et hadi."diyerek sinirli bir şekilde elini tersi ile yolladı. meydan sesler yükselmeye başladıkça bende heyecanlı bir şekilde pencere bakarak izledi üç adam birlikte odadan çıkarak kapıyı kadar geçirdi.
Abdullah ve karısı ve çocukları ile geleneksel kostüm giyindi. Ve meydana doğru ilerledi.karısını aldı.halay çekmek için öne atıldı eller birleşti.kadinlar ayrı yerde halay çekerken bir hikayede bir kız daha berdel gitti.hîç sevmediği beşik kertmesi Zozan başını eğip kahve rengi etrafa bakarak izledi öyle bir iç çekti..
Bu hikayenin yana rolü Zozan.
Geşa onun yanına gitmişti.aile karar vermişti bir kere kızın hiç sormadı aşirete kız verdiği için soluk verişi acı verici bakışlarını anlaşıldı annesinin gözünden akan çaresiz bakışı dillendiren hiç mi vicdan kalmadı. Yaşlılar ayakta dikilip halay çekerken bir binanın altında çekilen halaylar hüzün dolu iken zozan
Kuşak bağlanırken son kez sarıldı.Geşa ağlamaya başladı. Başını çevirdi derin bir nefes verdi. baba evinde çıkarken Zozan iç annesin söylerken "Anne beni bırakma"dedi fısıldadı.. kızı götürmüşlerdi ailesi oturmuş kızların perde çekerken gördü.damat çok mutluydu.ardından arkasında bakarak gördü.
"...Géşa eve geri dön "dedi seslendi amca dedi "Amcaaaa'dedi kafasını sallayıp onayladı.
Küçük kız gelin arabasına binip giden bir daha geri gelmeyeceğini baktı insanoğlu bir kere bir kıza kıydı Zozan başarılı bir kızdı lise okuyordu.
Dersleri iyidi aileler düşmandı o sadece zorla götürüldü. Genç kızlarımız aileleri tarafından okuyamaz denilerek başarılı bile olsa yaşlı dayı kararlıydı evlendi o ise boyun eğdi.binlerce kız vardır sustu ama gözlerini acılar ve Geşa o kadar arkadaşın evlilikleri gördü.Geşa odasına girmişti saatlerce ağlamaya başladığında başını yasladı bir kıza kıydı bana da kıydı diyeceklerdi.
Zifet' kapıyı tıklâttı içeri girer girmez ağlamaklı bakış ile izledi."Okumazsan evlenirsin.okuma sen koca verir boynunda altınlar ve gelinlik gerisi sen çocuk aklınla kafa tutuyor AA".dedi şaşkınca."Ağlama kes çay getir uzanma küçük "koluna iterek mutfağa götürdü. tezgah geçerek suyu çaydanlık koyup bir saate su ısındı demi bulup suyun içine koydu ağlaya ağlaya iki çaydanlık uzerinde kaynarken midesi sesi geldi başını eğdi."Ben acım galiba"dedi kafasını salladı. Buzdolabı açarak peynir ekmek ekmeğin ortasını açarak peynir koydum. Çay olduktan sonra amcam ve zifet'tin başında bekledim çay bittikçe doldurmaya başladım.
Bir genç evde olmasını rağmen küçük kıza omzuna büyük sorumluluk yükledi.
Geşa yorulunca odasına girip arkasından sakladığı ekmek iştahlı şekilde kemirmeye başladı.bunu tadını kimse bilmez. bir güzel uykuya daldı.
(Açıklama: Sonsuz aşk Berfin karakterim vardı o hiç okul okumadı.siz okuyun.Geşa okuyacak? Ben beşinci sınıfa kadar okudum dedim ki karakterim benim yerime okusun.)
Bölüm nasıl buldunuz ;