Bu kaçışın sonun olacağını biliyordu.her kaçışın bir başlangıç sonunda kırılma noktası ondan kaçtı. kime gider miydi? peşinde zalim bir adam vardı elinde olsa yine olsa yine yapardı. "Géşa."diye sesleniş ağzım kapanıp başımı çevirip korkmaya başladım. Zifet'te kızı komşu soruyordu.yanıt vermeye korkan komşu. Adam mahalle aradı son çare jandarma komutanlığı kayıp diye ilan etmişlerdi. Köpek barınağı ile kendisini korku teslim etti. "Geşa"diyerek bağırış ile sokakları inledi. Jandarma kızı aramaya başladı.üç şüpheli göz altına alındı. sorgular "Bilmiyorum." Ve unuttum.diye devam etti.
Geşa'nın son kez görüldüğü yerler tek tek arandı iki kez ifade veren Zifet ve Abdullah bey 'in öfkesi kat be kat büyüdü ilk kez mahpus düştü.kader isterse dönüşür. "Kızı niye kovalıyor sun."diyen sesin sahibi Zifet'ti. "Sus kadın sus"dedi sinirli şekilde bağırdı.bir asker içeride onlara bakarak omzuna dikleştirdi."O yavrucak size emanet verdi ulan "diyerek bağırdı Şiyar'a dik dik baktım.
Şiyar sert bir şekilde bakarak aklında soru tekrar sordu."Kadınlar emanet."ekledi. Amca ayağa kalkıp demire tüm bedenin dayadı."Lan senin neyin Geşa!"dedi sordu merakla. Şiyar ile Abdullah karşı karşıya gelmişlerdi,
Kaderin bana oyunu oyna seksek oyna demiştim yerdeydin meydana doğru ilerlerken elimde bir mendil araba koştura koştura satmak için beni bir adam uzakta izledi."Mendili alır mısınız."dedi gülümsedi. Bir ev değil ki çöpün içinde binlerce çocuklar açlık ve sefalet içindeydim mendili sattım para adam verdim bir ekmek yiyebilmek için durum içler acısı vahim hani depremin yarattığı tahribat bir harabe halim bu. güçlü bir kızdı.ekmek alabilmek için dilendim aç uyuduğu günleri geçirdi.
Biri gelecek kurtaracak allah'a dua edip her sabah araba önün keserek dilenmek mı kolay değil bozuk para saklıyorum kullanırım ileride der; şekilde araba önünü kestim çok kızanlar oldu.Bir kız üzerinde elbise yüzü hala çamur içinde kahverengini ve gülümseyerek ne kadar para toplayıp adama teslim edip bozuk para biriktirir ne alabilirsin,o daha küçük kız işin üstesinden gelir, Geşa ise adamın elinde kaçmak için on üç tane çocukla plan kurdu, "Adam tehlikeli bizi öldür hiç korkmuyor musun?"dedi çocuk. "Hayır korkmuyorum!"dedi gülümsedi.
Genç kız kahramanı aslında bekliyordu onu dört gözle bekledi.
İnsan varlık içinde miydi, yoksulluk içinde büyüyen kızlar genç olgunlaşır.
Şiyar arabaların önünde geçerken dikkatini üzerinde çamur içinde kalan kaldı arkadaşı arabasını durur, üzerinde üniforma gören çocuklar kaçmaya başlar. Mendili sattıktan sonra başını çevirip derin bir nefes verdi. Adam ise mendili çıkarıldı kızını yüzünü siler ona uzun uzun bakar,"Komutan."dedi gülümsedi. "Géşa"diyerek kolunu tutar sıkıca sarıldı.
Bu dünyada masum insanların yüzü bir kere güler,
Bu dünyada masum insanların öbür tarafta güler,
Bu dünyada masum insanların güler çünkü cennet onlara armağan etmişler,
"O adam beni kaçırdı mendil satıyorum..."diyerek kafasını salladı onayladı dudakları büzerek yanıt verdi.şiyar ise komutan 'na olayı anlattı. "Elimi tut."dedi kararlı bir şekilde söyledi."Komutan benim Kahramanım."diyerek yüksek sesle bağırdı.olay yerine doğru üç araç asker çıkaracak çocukları dilenci yapıp ihbar gelmişti aynı adam meslekleri değişmiş Şehmus adı.adamın eline kelepçe takıp götürdüler, küçük kız bir piyasada adamı yakalandı diye haber yaptı.
Geşa kurtuldu etrafında dilenen çocuklar kurtuldu çoğu yetim hane gönderildi. "Benim adım Geşa"diye vurguladı. Jandarma komutanlığı geri dönmüştüm ayaklarım geri gidiyordu çünkü amca ve yengesi mahpus benimde ifademi alıp şikayetçi.
Misin küçük kız içindeki çocuk büyüdü. İlk adımı attım Elimde tuttuğu gün huzurlu bir şekilde gülümsedim.neyin beklediği bi haber derin bir nefes verdi.Mahpusa girince amca ve yengesi ile birbirine bakarak "tek başına bırakın."diyerek Geşa "Amca bunu yapacaksın Geşa benim üzerime yemin edeceksin şikayetçi olmayacaksın"dedi üzerine doğru yürüdüm Zifet'inin sözleri "Allah belanı versin geldiğin gün ne evde birlik dirlik kalmadı."diyerek bağırdı.
"Ben mi?"dedi şaşırdı Geşa.
"Hayır!"dedi Geşa. Şiyar içeri girdi."duydunuz madem çık Geşa."dedi güldü.
Geşa kendi hayatını onlarla yaşamaya mahkum eden annesi ve babası idi karar vermekten zorlandı."Bu senin hayatı başkasını hayatın yaşamak zorunda degilsin,karar veren sensin özgürsün."dedi düz sesle."Ama-,"dedi duraksadı.en büyük komutan ile baş başa görüşen yürekli Geşa."Babam ve annemi kaybettim amcam ailem bildim meğer ailem değilmişiz beni kullanmışlar, istediklerini yaptıkları kukla sandı. Annem ve babam öldü ben bir kere öldüm."dedi konuştu.
Çelik komutan "Amca ilgili bir ihbar aldık dolandırıcılık ve kumar azlık. Şiddet etti mi küçük geşa kızım."dedi sıkıntılı bir nefes verdi."Evet"dedi yüksek sesle." mahkeme çıkacaklar hazır ol geşa.."dedi çelik komutan.
Geşa kurtulmuş muydu. Kendi evine gitmeye korkuyordu heval'in evine gidince "Özür dilerim abla."dedi yalvar yakar içeri girmiştim başıma gelenleri bir tek anlatmıştım abla değildi annem yarısı derler kan bağı olmayan birbirimize sırdaşı ve dost diyebiliriz. Şiyar kızı güvenli bir yere emanet edip bıraktı.
her türlü bela başına gelen çünkü onun adı; Geşa adı vardır soyadı yoktur kimliğini arayan daha neler açıp okuyacağız.
Bölümü nasıl buldunuz;
Hikayenin devam edecek:
Çünkü onun adı Geşa;