Karnın dizlerini üzerine çökerek başını ayaklarını üzerine koydu hıçkıra hıçkıra ağlamaya başladı. derin bir nefes verdi kapı gıcırtı kızı korkması yetiyordu.pencere önünde kuş sesi cıvıltıları dinliyordu. zeminde oturarak ağlıyordu.devam etti.
Amcası ağlamasını duymasını sesi duyulmasını ellerine ve kolu bağladı ağzını iyice öfkesini'de
Nasibini iki kız aldı.ardindan işe gitmeye gitti."Geşa evden çıkmayacak kalabalıklar çıkmayacak bilesin,"diyerek ağzına söylediğinden Zifet geri durmadan kızı çalıştırır. "Bana çay getir hadi kalk"dedi Zifet dedikleri tek tek yaparak kafasını sallayıp onayladı kıza detaylı bir şekilde anlatıyordu. dinlemede şikayet edeceğim tehditleri bir bir bitmedi. geşa sesini çıkarmadı bütün gün çalıştı.küçük kızı halıları kaldırıp damada görürken aşağıya düşmemek tüm bildiği. dua etmesi.
"Doğru düzgün su dök acele "diyerek onu izledi Zifet fosur fosur yıkadı.bu da yetmezmiş kızı bakkala götürdüler eskiden bakkal derdi.
Genç kız tepsi çay götürmeye dengesini kaybeder düşüp bayıldı.zifet kıza şaka yaptığını düşünmüştü kızların çağırır Geşa "Ana Geşa geşâ uyanmıyor "dedi Ceylan.
Kadın ayağa kalkınca zor zar bir şekilde direndi numara yaptığı söyler "Numara"diyerek başından durdu kocasını arıyordu."Abdullah bu kız hiç iyi değil bu sefer geberiyor"dedi duraksadı."nefesi kontrol et ker Zifet ker Zifet beni konşturma kadın yeğenim ölmez açlıktan bayıldı yedir,"dedi amca. üst üste küfür etmeye başladı.bir saat sonra amcası gelir gelmez doktora götürdük.Durumu iyidi açlıktan bayılan kızı iyidi Geşa yemek yesin kuzenleri ona yemek götürdü.
Şiyar'ın her şeyden haberi vardı kız durum iyi bir oh çekti, evlerine yakın bir yürüdü ilerledi.
Aklı sende."İyi olacaksın küçük kız"dedi gülümsedi. Bir kadın vardı üzerinde fistan yüzündeki deq sigara içiyordu.Ayağa dikilip ona bakarak "Kure-min were"dedi onu çağırdı.Şiyar bakışlarını yaşlı kadını üzerindeydi ne diyeceğini ellerine birbirine kenetlendi
"Dema min got 'dilê min dişweite' we benzîn li ser dilê min rijand."diyerek sesli bir şekilde konuştu yaşlı kadın
Şiyar ise yaşlı kadına karşılık verdi "Dile-min diweşte dayikam"dedi gülümsedi.
Hakkari de bir gece kış ise hava soğua başladı askerler için zort şartlarda nöbet tutuyordu sevdiklerini kavusmayanlar bir nesli ayakta mektup yollayan Şiyar ise kimsesi yok ne kime gönderecekti,komutan emirleri ile azarladı. Topyekûn hazır selam verdi, kaderi mi.hayat mı ertelmedi zor günler yaklaştıkça Geşa için zaten bir zulüm sürekli suçlanıyordu.
"Geşa kaçma!"diyerek tokatı atarken kalbi açmayan yüreği soğutmaya o Zifet'tin geçmişi acısın o kızdan çıkarıyordu, amcası hala küfür etmek dışında kızlarına elbise alan biriydi.ne kadar ne eziyet bir son verecekti elbet bir gün kurtulacaktır,
Bu kızın günahı o evde kalmaktı(Devam edecek yarın)
Bölüm nasıl sizce;
Karışık olursa buraya yazın.;
Seviliyorsunuz :)