De stad was in beweging. De kringen van het ondergrondse netwerk trilden van spanning, en de lucht voelde dik van dreiging. De mensen wisten het, hoewel ze het niet altijd konden verwoorden: de machtsstrijd was in volle gang, en er waren geen garanties meer. Samira, Romanno, Tia, de Paus, Asraf, Tonnano... allen waren ze op zoek naar hun eigen manier om de stad in handen te krijgen. Maar deze keer zou het anders zijn. De stad was veranderd, en iedereen was veranderd.
Asraf zat achter het stuur van zijn auto, zijn ogen strak gericht op de weg die voor hem lag. De regen was weer voorbij, maar de stad leek altijd in nevel gehuld. De lichten van de straat weerspiegelden zich op het natte asfalt, en het was alsof de stad zelf zich voorbereidde op wat komen ging.
Tonnano zat naast hem, zijn handen gevouwen in zijn schoot. "We hebben weinig tijd," zei hij, zijn stem serieus. "Romanno beweegt. Hij heeft zich versterkt met nieuwe mensen. Tia... die is een wild card. We weten niet precies waar ze zit, maar ze heeft invloed."
Asraf knikte langzaam, zijn gedachten bij het netwerk van informatie dat hij en Tonnano hadden opgebouwd. Ze hadden hun bronnen, maar niemand kon voorspellen wat er echt zou gebeuren. De stad was te onvoorspelbaar geworden.
"We moeten snel handelen," zei Asraf uiteindelijk. "Maar wie gaat eerst?"
Tonnano keek naar buiten, zijn ogen afgewend van Asraf. "Samira is de grootste bedreiging. Ze heeft nu de Paus aan haar kant. Als we haar niet uit de weg ruimen, komt er geen ruimte voor ons. We moeten haar neerhalen voordat Romanno echt in de stad begint te opereren."
Asraf liet het bericht doordringen. Samira en de Paus waren dus de focus. Dat betekende dat hij een keuze moest maken: vechten voor de stad, of zich terugtrekken in de schaduwen. Maar terugtrekken was geen optie. Niet meer.
"Wat is je plan?" vroeg Asraf uiteindelijk.
"We hebben mensen in de stad die ons kunnen helpen. Maar we moeten voorzichtig zijn. Als we het verkeerd doen, kan het alles vernietigen," antwoordde Tonnano. "We moeten ervoor zorgen dat Samira en haar mensen geen tijd hebben om hun eigen plannen uit te voeren. We trekken alles uit de kast."
Asraf knikte. "Dat klinkt als de enige optie. Maar het zal niet makkelijk zijn."
Samira zat in haar eigen kantoor, haar blik door het raam gericht op de stad. Ze voelde de druk, de constante dreiging die in de lucht hing. Haar macht was goed opgebouwd, maar ze wist dat Romanno, de Paus, en nu Asraf en Tonnano, allemaal hun zinnen hadden gezet op de controle over de stad. De strijd zou niet makkelijk zijn, en Samira had altijd geweten dat ze niet in haar eentje zou kunnen winnen.
Ze was met een paar vertrouwelingen aan het overleggen toen haar telefoon trillend op de tafel lag. Ze pakte het op en zag dat het een bericht was van Hicham, haar rechterhand.
"Ze bewegen," stond er. "We moeten sneller handelen."
Samira liet het bericht tot zich doordringen. De tijd was gekomen. Haar hand greep de telefoon nog steviger. "Hicham, je weet wat je moet doen. Laat ze niet ontsnappen."
Ze stond op van haar bureau en keek naar de stad die zich voor haar uitstrekte. Ze had hier gekomen door bloed, zweet en tranen, en ze zou niet toestaan dat iemand haar alles afpakte. Niet nu, niet ooit.
Tia stond in haar appartement, haar gezicht koud en onbewogen. Ze had alles zorgvuldig geanalyseerd, en nu was het tijd om te handelen. Haar netwerk had haar goed op de hoogte gehouden van de bewegingen in de stad. Romanno was onmiskenbaar een probleem, maar Samira, de Paus, en Asraf... die waren gevaarlijker dan ze dachten. Ze had haar eigen plannen, en die plannen zouden het allesbepalende verschil maken.
Ze draaide zich om naar de man achter haar, een van haar meest betrouwbare medewerkers. "Breng me alles wat je weet over Romanno. En zorg ervoor dat we de Paus in de gaten houden. We mogen niemand vertrouwen."
De man knikte en verdween weer in de schaduwen. Tia had haar eigen doelen. Ze had een kracht die niemand kon zien, en dat was precies wat haar voordeel gaf. Iedereen was bezig met hun eigen strijd, maar Tia had het spel van de stad al gewonnen – ze had geduld, en geduld was alles.
De uren kropen voorbij, en de stad leek zichzelf langzaam voor te bereiden op de onvermijdelijke. Asraf en Tonnano stonden op het punt om hun actie uit te voeren. Samira was aan het bewegen, de Paus was een stap achter, en Romanno was bezig zijn oude contacten te versterken. Het was tijd voor een confrontatie. De stad zou zich niet rustig overgeven, maar in de chaos die zich aftekende, was er ruimte voor één ding: controle.
Asraf keek naar Tonnano, die vastberaden naar de stadsgezichten keek. "Dit is het moment," zei Asraf. "Er is geen terugweg."
Tonnano knikte. "We moeten deze strijd winnen, Asraf. Of we verliezen alles."
Ze stonden op het punt hun actie in gang te zetten, maar Asraf voelde iets in zijn buik. De spanning was te groot. Er was geen ruimte voor vergissingen, en hij wist dat één verkeerde zet alles kon breken. Samira, Tia, Romanno, de Paus... het zou geen van hen vergeven.
Het was bijna middernacht toen de eerste actie begon. Samira en Hicham waren al onderweg, klaar om een zet te doen die hen dichter bij hun doel zou brengen. De Paus zat in zijn kantoor, met Abdil aan zijn zijde, hun eigen strategieën vormend. En Tonnano en Asraf stonden aan de vooravond van de grootste confrontatie van hun leven.
De stad had haar adem ingehouden. En in de donkere uren van de nacht zou een nieuwe balans van macht worden gecreëerd. Niemand wist wie de uiteindelijke winnaar zou zijn, maar één ding was zeker: het zou een strijd zijn die alles veranderde.
JE LEEST
Mocro Maffia 2
ActionNa de dood van Tatta Gaat Samira gewoon der gang, maar als er een nieuwe dreiging komt. dreigt alles mis te gaan