Jeg setter datamaskinen under pulten. Lakris går å legger seg i den lille senga si bak min seng. Jeg setter meg ned på stolen. "Så, hva tror du, Lakris? Må vel lære meg litt svensk.." Jeg skrur på datan og går inn på en side som jeg kan lære nye språk på. Jeg holder på med det i tre timer i strekk til det banker på døra. Mia kommer inn. "Sara.. Hvordan tror det blir på skolen? Og du begynner på ungdomsskolen til høsten.. jeg er redd.. tenk om ingen liker norske..." hun setter seg i senga mi. Jeg setter meg siden av henne. "Mia. Det skal gå bra. Du kommer hvertfall til å få en god venn. Hør. Vi kan gå sammen så går alt bra." Jeg ser på henne og smiler. Hun smiler tilbake.
PIP.. PIP.. PIP.. PIP.. PIP.. Jeg våkner brått. Jeg kler på meg raskt og går inn på badet med Lakris etter meg. Jeg låser døra og klør Lakris litt bak øret. Jeg Gjør meg fort klar og løper ned. Jeg tar mer mat til Lakris i skåla og tar en kjapp tur med ham. Jeg spiser frokost og kler på meg. Mia er allerede klar. "Alex har gått" Sier hun. "Bra, han er bare en liten.." hun avbryter meg. "Du banner så mye." Hun ler. Jeg ler med. Vi går mot skolen. "Jeg skal prøve å snakke svensk. Vi kan øve oss på veien!" Hun nikker. "Vi är snart framma." Sier jeg. Hun fniser litt. "Du har ut som en banan!!" Hun ler. "Och du då?" Vi begynner å le mye. Til slutt kommer vi til skolen. "Hade, Sara." Vi klemmer og jeg går inn i klasserommet. Alle stirrer rart på meg. Kanskje det er på grunn av håret? Jeg setter meg ned.
Læreren kommer inn. "God morron alla samman!" Smiler hun. "I dag har vi fått en ny elev och hon kommer från Norge. Kan du komma up hit och fortalte lite om dig själv?" Jeg nikker og opp. Jeg svelger. "Mitt navn är Sara och jag kommer från Oslo.. Jag har två yngre søsken som är tvillingär och en hond som häter Lakris." Sier jeg smått. En rekker opp hånda. "Ja, Morten?" "Hvis hun er norsk, hvorfor snakker hun svensk så bra?" Jeg er forskrekket. Han er også norsk! Jeg smiler litt. "Vell, hon har vell säkkert trenat lite?" "Ja jeg har det.."
YOU ARE READING
Ulveoppdraget // Spiontider 1
FantasySara er 13 år, men finner ut at hun egentlig er halvt ulv. Kongelig ulv. Sammen med hunden Lakris, og hennes nye venn Farath skal de kjempe mot den andre ulveflokken og stoppe 3. verdenskrig. Men vet vi om Sara og Farath er mer enn bare venner?