Klokka bryter ut. Jeg går ut døra. Gutten som heter Morten går mot meg. Han har blondt hår. Han smiler til meg. Måten han smiler til meg på gjør meg glad. Jeg smiler tilbake.
"Hvor lenge har du bodd i Sverige?" Jeg smiler. "To år Hah." Han ler smått. Jeg ler med. "Du kan godt bli med meg hjem vettu?" Jeg smiler mystisk. Han nikker med et smil.
Skolen er over. Jeg og Morten er på vei hjem til meg. Mia har også med seg en jente. De springer bort til oss. "Sara, dette er Jasmin! Hun og er norsk!" Morten smiler. "Det er fordi hu er søstra mi." Alle fire ler. "Og forresten, Alex blir med en merkelig fyr hjem. Han virka rar." Jasmin nikker.
Jeg åpner døra og vi går inne. Alle fire slenger fra seg sekkene. "Ja, men noen kommer! Ungene er hjemme, jeg må stikke!" Jeg lytter. De andre stirrer rart på meg. "Hørte dere det?" De andre rister på hodet. "Det var noen som snakka.." "Sara, du hører ting." Mia ler. Men jeg er ikke helt sikker. Jeg hørte en stemme..
Det er sent, Alex er hjemme og de andre er gått. Jeg hører nynning. Det kommer nermere. Jeg ser mot døra og Lakris kommer inn. "Spionmesterne.. Ja de fiiiiiikser alt! Viiiirkelig aaaaaaaaalt!" Jeg stirrer rart på Lakris. Syngingen slutter, og Lakris ser opp på meg. "Eh.. om du liksom.." Han så redd ut. "IKKE SI DET TIL NOEN!" Jeg holdt på å skrike. "Hyyysj!" Det var stemmen til Lakris. "Skulle tro du kunne forstå meg." Jeg nikket nervøst.
Det var senere på kvelden og siden jeg kunne forstå Lakris sa han at han ville ut. Jeg satt i sofan og så på tv. Lakris hoppa opp sia av meg. "Jeg vil ut." Han var bestemt i stemmen. Jeg sukket. Men nikket. Jeg tok fjernkontrollen og skrudde av. Reiste meg og gikk til gangen. Jeg tok på meg sko og jakke. "Mia, pass på broren din, jeg går ut en tur med hunden!" Jeg ropte litt. Lakris logret med halen. Jeg åpna døra og gikk ut. "Siden jeg lissom kan forstå deg.. Hvem liker du best i familien?" Jeg gliste til Lakris. Han stirra på meg. "Er du sånn seriøs? Jeg vet det er nytt og sånn men du trenger da ikke å spørre om der unødvendige spørsmålet?" Han hørtes litt irritert ut. "Hver så snill! Bare fortell meg litt!" Han humret litt men starta å snakke. "Til da jeg kom forsto jeg at Alex likte meg best men det eneste han ville var å kose så jeg liker ham sånn seriøst ikke. Mia skjønner at jeg vil være i fred når jeg trenger det. Foreldrene deres er bare helt koko. Men du.. du gir meg mat. Du er den eneste som gidder å gå på tur med meg. Du skjønner når jeg vil ha kos. Du bøter meg ikke opp hver gang du ser meg. Du er den beste vennen jeg kunne hatt, Sara." Han smilte litt. Jeg ble veldig glad. Det gikk en annen hund forbi oss. "Det mennesket var rart.." sa hunden. Ingen kaller meg for rar. Jeg hadde et irritert blikk mot bikkja. Hun klynket. "Du forstår meg!!"
YOU ARE READING
Ulveoppdraget // Spiontider 1
FantasySara er 13 år, men finner ut at hun egentlig er halvt ulv. Kongelig ulv. Sammen med hunden Lakris, og hennes nye venn Farath skal de kjempe mot den andre ulveflokken og stoppe 3. verdenskrig. Men vet vi om Sara og Farath er mer enn bare venner?