Verden i fare

82 10 1
                                    

Det er en svær dør rett foran snuten min. Over døra står det "Ulvion". Jeg skakker på hodet, "Hva betyr Ulvion?" Farath kommer nermere meg. "Det er navnet på en ulvegruppe. Eller, spionulvegruppe. Verden er i fare og vi trenger deg som vår spion, Sara." "Men hva kan jeg gjøre for å redde verden?" Farath lukker øynene og etter litt åpner ham dem igjen å sier "Du har magiske evner ingen andre har." Jeg måper. "Og hvordan vet du det? Hva kan jeg gjøre lissom?" Farath puster lett ut. "Orakelet sa det. Hun sa også at du kom til å finne ut av det imens du trente hos oss." Han ser alvorlig på meg. Jeg puster ut og nikker. "Skal dere stå der å måpe hele dagen, eller skal vi gå inn og møte Trai?" Det var Lakris som snakket. Jeg bråsnudde meg. "Du skremte meg! Men ja, jeg får vel møte han leder fyren da.."


Vi gikk bort til døra hvor vi hørte en stemme: "Ditt navn takk." "Farath" "Lakris." "Ehm.. Orakel?" Dørene åpnet seg. Vi gikk inn. Det var et digert rom, med tusenvis av ulver, og et par hunder. Noen trente med laserpistoler som jeg trodde var umulig, andre trente på å bli raskere og noen til øvde seg på å bli sterkere. Vi gikk opp en lang trapp, og inn en dør. Det var en kontorbenk og en kontorstol bak. I stolen satt en stor svart ulv. Da han møtte blikket mitt reiste han seg og hoppet ned fra stolen. Han kom mot meg. "Orakel." Sa han. Jeg svelgte. "Vi har ventet på deg." Jeg nikket rolig. Han gikk bort til et glass skap. Han sa "Kondobånd." Skapet åpnet seg, og et armbånd svevde ut og han tok det med skjeven sin. Han gikk tilbake til meg og pekte på labben min med snuten. Jeg løfte den opp og han satte båndet på labben. "Den har laserpistol, klokke, radio for brannvern politi og sånt, og til og med en matbeholder. Den kan også sprute vann eller flamme hvis det er nødvendig." Jeg smiler lurt til ham. "Det er sykt kult. Kan jeg prøve?" "Vi kan teste radioen. Farath, Orakel, test med hverandre." Farath løfter armen sin og sier: "Radio, Orakel." Det kommer opp lyder på radioen min. "Svar Radio, Farath." Test 1.. Test 2." Sjekker Farath. "Bra, de virker. God jobb, Lakris. Bra jeg valgte deg til å lage ting. Hva er det neste du jobber med?" "La meg vise dere!"


Vi kom inn i et nytt rom, tydeligvis et forskningsrom. Vi ikk bort til en svart drakt, som ikke var helt ferdig. "Det er en drakt som gjør at du kan velge å bli mellom fugl, hamster, og til og med en delfin! Vi skal legge til en snurreknapp hvor du kan velge, lengre har ikke teamet mitt kommet." Trai nikker. "Godt jobbet. Nå må vi snakke om hvordan vi skal redde verden. Vi går til databasen."


Vi kom til database rommet. Vi gikk mot en stor, stor tv. Foran tv'n var en data maskin. Trai gikk mot den og styrte en mus, som var laget får hunder/ulver. Han trykte på noe og BANG! Det ble vist på storskjermen. Han gikk inn på en videogreie ting. Tydeligvis, så klarer han å få ting fra fiender. Altså, videoer å sånt. "Lakris er så flink med datamaskiner, at han kan hacke andres systemer, og det viser seg at nesten alle fiendene våre lager videoer sånn at de har minner. Men de har aldri klart å gjøre det..-" "Men hvis de aldri klarer å gjøre det, hvorfor trenger dere meg da?" "Du skjønner ikke, Orakel. En kaldt Dizzy har laget en stor hær av ulver, mot en annen ulvegruppe, vår. Vår ulvegruppe. De er sterkere enn oss. Men med din kraft, er du sterkere enn alle de til sammen, du er nødt til å hjelpe oss." "Men hva om jeg ikke vil da?" "Det går ikke an å si nei. Dessuten sa foreldrene dine ja for deg,." Jeg knurrer smått.


Trai trykker på en video som heter "JEG SKAL VINNE!" "vent vent vent!" Roper jeg. Han trykker fort på stopp. "Hvis de skal utslette oss, og ikke menneskene. Hvordan kan det være verden som går under da?" "Fordi vi har kraften til å styre menneskene, om de er snille eller gode. Men hvis de får den lille kraften, kommer alle menneskene til å gå til tredje verdenskrig. Det er derfor det var første og andre verdenskrig. Adolf Hitler, som styrte andre verdenskrig ble styrt av den slemme ulveflokken, men denne gangen er de alt for mektige, de har vokst igjennom årene og du må hjelpe oss." Jeg svelger, men nikker for å vise at jeg er enig og at jeg skal hjelpe. Han trykker på start igjen. På filmen: 

Det er bare svarte ulver der. Det er en sykt stor, og den kommer mot kamera. "Denne gangen skal vi seire, for alltid! Vi skal vinne og en gang for alle gjøre at menneskene utsletter hverandre, så utsletter vi den andre ulvegruppa, og det er bare VI SOM HERSKER!" Alle ulvene begynner å le en ond latter. "Vi har fullt utstyr, våpen og alt det vi trenger. Vi har laget kanoner så vi kommer til å vinne. Bare en Wizard kunne vunnet dette mot oss, og finnes de? Neei. Sellom den andre gruppa har den personen. Men de aner nok ikke hvem han er uansett." De gliser stykt. Han går mot kamera og setter poten på det så alt blir svart, og filmen slutter.

Jeg kan ikke tro at jeg har krefter.. Som ingen andre har.. Og jeg er kongelig, en kongelig ulv. Jeg kan forandre meg til ulv og menneske.. Og jeg kan få frem vinger! Dette er jo helt sprøtt.. Men.. Jeg vil ikke bli utslettet, jeg skal redde verden. En gang for alle!

Ulveoppdraget // Spiontider 1Where stories live. Discover now