COBRA-7

19 7 3
                                    

Sejak pertemuan itu ku selalu harapkan semoga kita di pertemukan lagi mungkin bukan esok bukan juga lusa tapi ku harap kita bertemu lagi suatu masa nanti semoga takdir pertemukan kita kembali.




Rose yang baru duduk di tempatnya di bilik guru itu tersentak apabila ada yang memanggilnya dia memandang ke sebelah dan tersenyum manis ke arah cikgu Anggun.


"Ya cikgu Anggun kenapa awak panggil saya?"Anggun tersenyum lalu dia menhampiri Rose"Rose jom kita lunch makan dekat luar nak? tapi dekat kawasan sini-sini aje nak tak?"Rose melihat jam di pergelangan tangan kirinya itu boleh la lagipun dah nak masuk waktu lunch kan dia boleh juga tanya cikgu Anggun pasal kerjanya sikit.


"Boleh la kita pergi sekarang, jom awak bawa saya ke port makan best dekat sini boleh? saya pun tengah lapar ni?"Anggun angguk dan tersenyum ke arah Rose."Boleh sangat, awak cakap ja nak makan apa saya bawa awak"Anggun rasa seronok harini sebab ada orang nak teman dia lagipun dia ajak Rose ni alang-alang dia nak jumpa encik tunang upps kata encik tunang dia bawa kawan dia jadi dia pun ajak Rose sebab segan pula dia kan ,kalau ada Rose dia tak lah segan sangat.


Rose angguk kepala dan mereka terus keluar daripada bilik guru itu sama-sama perut dah bunyi sekarang kena makan.







                                 *******************************************************



Hafiz berlari-lari anak ke arah Aleef dan Zafran yang sedang berehat itu mereka baru ja habis berlari 7kilometer tercungap-cungap Aleef dan Zafran mengambil nafas Aleef merenung ke arah Hafiz nak apa pula mamat ni.


"Aleef,Zaf jom kita pergi makan kat luar nak tak harini pleasee?"Hafiz mengoyang-goyangkan tangan Aleef sambil membuat muka comel.Aleef tayang wajah geli dah kenapa mamat ni buang tebiat agaknya.


"Kau ni kenapa tiba-tiba ja ajak aku dengan Zaf pergi makan luar ni, gila ka hang ni tak pernah-pernah?"terus keluar loghat utara dia ,pelik juga dia bila si kelabu asap ni ajak pergi makan kat luar sebab tak pernah ajak selama dia duduk Melaka ni tak pernah lagi lah"Ala Alep jom lah kau dengan kuda laut ni teman aku sekejap pastu kita balik la jom-jom aku belanja korang jom"Zaf yang mendengar itu tersengih dia kalau orang belanja on ja.


"Okay on kau belanja, kau bawa kereta ,semua kau, cun balik ni lari 10 round pusing kem titik."Aleef terus pergi meninggalkan Hafiz rasakan tadi orang buat larian 7 kilometer kau tak ada sakit perut lah apa lah tiba-tiba kau ajak pergi makan kan tu lah makan dia.Hafiz dan Zafran terkebil-kebil mak aii mampus aku gumam Hafiz.


"Mampus aku Zaf aku ni niat baik tau dasar ular tedung menyampah betul aku dengan mamat tu ish nasib sayang"Zafran menahan ketawa"padan muka kau siapa suruh kau tak join larian tadi pastu bodoh pergi ajak dia keluar makan dah kenapa? kau bukan tak tahu mamat tu macam mana pantang kalau arahan dia anak buah tak ikut"Hafiz menghembus nafas lemah betul juga apa yang si kuda laut tu cakap haih.

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: 11 hours ago ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

My Kings CobraWhere stories live. Discover now