part 3

342 14 1
                                    

Hoofdstuk 3

------------------------------------------------------------------------------------------------------------

*Boenkkk*. Ik word wakker van een vervelend geklop op de deur. Ik sta op uit mijn bed en pak mijn badjas. Ik loop naar de deur en open hem. Er staat een meisje voor de deur van ongeveer 5 jaar, gok ik.

“Mijn roze bal ligt op jullie balkon, kan je die even voor me pakken?” vraagt ze sip. Ik moet moeite doen om aardig te reageren.

“Ik ga wel even voor je kijken, wacht maar even hier” zeg ik zo aardig mogelijk. Eigenlijk moet je ’s morgens niet met me praten, want dan ben ik echt ongelooflijk chagrijnig. Ik loop naar het balkon en zie de roze bal liggen.

 “Dankjewel meisje” zegt ze blij. Ze hupt vrolijk terug naar de lift. Ik kijk haar na en sluit de deur. Ik kan nu niet meer slapen dus ik kijk in mijn kast wat ik vandaag aan ga doen. Ik denk dat ik vandaag mijn stars and stripes bikini aan doe. Ik heb hem 2 dagen voor dat we op vakantie voor €80,00 gekocht, en was er meteen helemaal weg van. Maar nu kan ik natuurlijk mijn bikini nog niet aan, dus trek ik mijn spijkerbroekje aan met een fel hemdje. Ik vind het heerlijk om in hemdjes te lopen, in shirtjes zweet je altijd zo erg!

 Ik loop naar de koelkast om te kijken of mam al wat te eten heeft gehaald.  Nope, ofcourse not, wat had ik ook verwacht. Ik smijt het deurtje terug dicht en schrijf een briefje voor mijn moeder.

Lieve mam,

Ik opende vanmorgen de koelkast, en zag tot mijn verbazing dat jij nog helemaal geen boodschappen hebt gedaan. Schandalig dus, nu zit je hier met een hongerige dochter. Nu wilde ik vragen of je het volgende voor me wilt halen bij de winkel als hij opengaat:

-       Hagelslag

-       Croissantjes

-       Harde broodjes

-       Duo penotti

-       Peperkoek

-       Winegums

Alvast bedankt lieve mam,

Xxxxxx love you

Madison.

Ik leg het briefje op het aanrecht en loop naar de deur. Ik ga wel even in de lounge kijken, misschien zit Jane er wel. Huppelend loop ik naar de lift. ’s Morgens is het weer nog wel een beetje te doen in Florida, maar als je hier in de middag rondhuppelt staat het zweet op je hoofd. Natuurlijk is het wel lekker om warm weer te hebben, maar soms is het ook heel vervelend.

 Vanmiddag ga ik met Jane en haar zusje naar het strand. Donna heet ze. Ze is een superfan van Justin Bieber en je wordt er knettergek van. Ik heb haar gister leren kennen en het enige waar ze het de hele tijd over heeft is Justin Bieber. Ik hoop dat ze zich morgen inhoud, anders ga ik er wel wat van zeggen. Het strand hier in Florida is heel mooi, dat heb ik op plaatjes op de site gezien. Het is echt zo’n typisch strand, wit zand en helderblauw water. Ik heb er veel zin in.

Diep in gedachten loop ik de lounge-kamer binnen en schrik ik op. Jane pakt me bij mijn schouders en draait me om.

“Auuw” roep ik hard. "Moest dat nou?!" Ze laat me los en schiet in de lach.

“Janeeee, wanneer gaan we naar het stranndd” zegt Donna met een zeurstemmetje. “We gaan vanmiddag om half 2, dat is nog lang niet, kijk maar op de klok hoe laat het is en dan weet je zelf hoelang het nog duurt” zegt Jane bot. Donna kijkt Jane met een pruillipje aan en loopt jammerend naar buiten. “Daar zijn we van af” zegt Jane opgelucht. Ik loop samen met haar naar het zwembad.

Never Forget ThisWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu