< 1 >

110 1 0
                                    

Weer zo'n saaie schooldag. Weer dezelfde stof bij aardrijkskunde. Nooit gaat het over vulkanen. Nooit! Altijd over hoe de mensen de aarde veranderen. Dat boeide me geen flikker! Ik schrok op uit mijn gedachten toen meneer Martinez vroeg: 'Julian, noem eens een regenrivier in Nederland?'

'Ehm... de maas.'

'Ja. En Julian let een beetje op wil je.'

'Sorry meneer.'

Er werd geklopt. 'Binnen' zei de leraar.

Eerst kwam onze afdelingsleider, meneer Delgado, binnen. Toen kwam er een meisje binnen. Ze was best klein. rood, lang, krullend haar en blauwe ogen. Ze keek de klas rond. Haar ogen stonden ijskoud. 'goedendag meneer Martinez' zei Delgado 'ik heb een nieuwe leerling. Dit is Lucy Lehed.'

Meneer Martinez stak zijn hand uit naar Lucy, 'welkom in klas h3.'

Ze schudde zijn hand.

'Dit is de les aardrijkskunde' zei hij met een glimlach.

Haar houding veranderde meteen, 'o gaat het over vulkanen?'

'Jammer genoeg niet' zei ik.

Ze keek me even aan en keek toen de leraar weer aan, 'jammer.'

Hij glimlachte, 'volgende hoofdstuk.'

Ze knikte. Meneer Delgado glimlachte, 'Lucy ik verwacht je na de bel in mijn kantoor.'

Ze knikte.

'Dan ga ik nu, meneer Martinez.'

Hij verliet het lokaal. Nou Lucy zei Martinez 'vertel de klas eens wat over jezelf.'

Ze keek naar ons, de klas. De klas was niet heel groot ongeveer vierentwintig leerlingen. 'Hallo alemaal' zei ze 'ik ben Lucy Lehed. Ik heb zeven broers en woon niet in de stad maar op het platteland. Ik ben zestien jaar en mijn hobby's zijn vulkanen. Dat was het zo wel.'

Iedereen knikte.

'nou Lucy' zei Martinez 'ga maar naast Julian zitten.'

'Wie is Julian?'

Ik glimlachte naar haar en stak mijn hand op. Ze ging naast me zitten bij het raam. De rest van de les was saai. De rest van de dag was nog saaier. Twee uur Spaans en geschiedenis. Daarna mentorles. dat was tenminste nog een beetje leuk. Over een week zouden we een zuidtour doen. Over het eiland. We zouden naar de zuidelijkste punt gaan. Daar kwam het water heel hard tegen de stenen aan. We gingen ook naar de vulkanen. Vulkanen hadden ik en Lucy tegelijk gefluisterd. Eigenlijk mocht ik haar nu al. De les ging vooral over wat we daar zouden zien. Af en toe fluisterden Lucy en ik verbeteringen. Ze was best aardig. Na de les vroeg ik of ze mee wou naar mijn huis. Dan konden we alvast wat opzoeken over het natuurpark waar we heengingen. Ze vond het goed. We hadden een hele leuke middag. Daarna ging ze naar huis. Ik wist eigenlijk niet waar ze woonde en mijn moeder wou haar ook wel brengen maar dat hoefde niet vond ze. Dus mijn moeder had niet aangedrongen.

The Devils DaugtherWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu