Jung Shin : Jun, kasi aku pinjam buku matematik kau waktu rehat nanti.
Jung Shin membisik-bisik. Jung Shin seorang yang sangat pemalas, tetapi sekali dia belajar, dia akan fokus. Dia juga merupakan pelajar top 10 sekolah itu. Pelajar pandai yang pemalas.
Suk Jin : Dong Jun, Tolong baca muka surat 32. Saya nak awak baca dengan penuh intonasi dan emosi yang sesuai.
Namun panggilan guru bahasa inggerisnya tidak diendah. Dong Jun memandang keluar tingkap. Pandangan kosong di langit, tetapi ingatannya melekap pada peristiwa di mana dia makan di restoren seorang perempuan yang baru dikenalinya.
Suk Jin : Yah...Yah...!
Suk jin mengetuk-ngetuk pembarisnya di atas meja. Namun Dong Jun tidak menyedari hal itu.
Jung Shin : Woi!
Jung shin menyiku lengan Dong Jun. Dong Jun yang terpingga-pingga itu mengerutkan dahi.
Jung Shin : Muka surat 32 weh, cikgu suruh kau baca.
Jung Shin membisik-bisik. Dong Jun pula berdiri, membaca setiap baris perkataan puisi yang tertulis di buku sajaknya.
Dong Jun : Night without stars, Night without moonlight, The blow of the wind, Disappear the sorrow of the heart.
Dong Jun terdiam seketika. Matanya memandang Suk jin yang sedang mengayakan tanggannya mengikut rentak tona suaranya.
Dong Jun : It was the first night, Romeo and Juliet, Meet each other, Without any temptation, They look for their missing heart.
Dong Jun terdiam lagi. Ingatannya kembali pada waktu malam dia bertemu dengan seorang perempuan yang tidak berapa dikenalinya. Wajah itu sedang tersenyum dengan mata galaknya.
Suk Jin : Yah...
Dong Jun meneruskan pembacaannya apabila ditegur cikgunya. Setiap baris puisi yang di baca, mengingatkan dia dengan Ji yeon. Ya Ji yeon. Tidak tahu mengapa itu yang sering kali bermain di fikirannya sejak malam semalam.
Dong Jun : ........... Remind the heart, that night was the full of light.
Dong jun mengakhiri kata-kata puisinya. Dia meraup mukanya, menolak segala bayangan yang ada dimindanya.
*******************************************************************************
Ji Yeon : Malam tadi Dong jun datang makan kat kedai aku.
Ji yeon tersenyum dan berpusing-pusing kegembiraan.
Nana : Hei, hei. Kenapa kau tak bagi tahu aku dalam kelas tadi? Patutlah aku tengok kau berangan semacam je. Hah, apa dia buat malam tu? Kau ada bercakap dengan dia tak? Dia ada tunggu kau tak sampai tutup kedai? Apa mimpi dia sampai nak makan kedai kau? Tapi sebelum ni dia tahu ke tu kedai kau?
Ji Yeon : Slow la sikit tanya tu. Aku tak tahu apa-apa. Yang aku tahu, dia datang kedai aku malam tadi. Mungkin dia siasat siapa aku. Huuuuu seronoknya hidup.
Ji yeon berpusing-pusing. Kakinya tergedik-gedik menghampiri kaunter makanan.
Nana : Apa ni?
Nana merampas sekeping kertas kecil dari tangan Ji yeon. Pelik ditengok Ji yeon asyik mencium-cium kertas itu.
Nana : saya pernah rasa. Makan dekat rumah.
YOU ARE READING
Kpop Story : Fondness Shot
RomanceJiyeon begitu naif dan mempunyai perangai yang sangat comel dan mudah agresif. Dong jun seorang lelaki yang sangat pendiam, aktif, mempunyai personaliti yang menarik. Jiyeon sangat sukar jatuh cinta, tetapi apabila wujudnya seorang lelaki yang men...