Ji Yong : Dong Jun kau tu tak datang ke hari ni?
Ji Yeon diam, dia tidak menjawab pertanyaan itu. Dalam kepalanya asyik memikirkan hal Dong Jun dengan Gyuri. Ya, dia terbayangkan Gyuri yang sibuk bermanja-manja dengan Dong Jun, dan Dong Jun melayan Gyuri. Geram dia membayangkan peristiwa itu.
Ji Yong : Hah, pagi tadi kawan kau kena ragut.
Ji Yeon : Ragut? Kenapa Nana tak bagi tau pun?
Ji Yeon lekas-lekas mengeluarkan telefon bimbitnya dari apron yang dipakainya.
Ji Yong : Bukanlah.
Ji Yeon : Dah tu siapa?
Ji Yong : Budak-budak yang kau asyik bergaduh tu je.
Ji Yeon : Oh, geng-geng Gyuri tu lah?
Ji Yeon panas apabila menyebut nama Gyuri.
Ji Yong : Yup, yang paling lawa sekali.
Ji Yeon : Semua lawa. Macam princess.
Ji Yeon mengaku hal itu. Memang Gyuri, Jesscia dan Hyuna cantik-cantik. Tapi kalau hati macam tahi, baik tak payah ada muka yang lawa macam tu.
Ji Yong : Tu, pelanggan datang. Pergi layan. Aku nak hantar makanan ni. Jangan nakal-nakal. Mamat handsome tu.
Ji Yeon berpaling ke belakang, melihatkan gerangan mamat handsome yang disebutkan Ji Yong tadi.
Ji Yeon : Nickhun !
Ji Yeon berlari-lari anak ke Nickhun.
Nickhun : Hai Ji yeon.
Ji Yeon : Hai, jemput duduk Khun. Kat sini.
Ji Yeon menarik kerusi untuk Nickhun duduk.
Nickhun : Lawa jugak ye restoren awak. Mesti makanan dia sedap-sedap.
Ji Yeon : Mestilah. Nah, awak pilihlah awak nak makan yang mana. Saya akan pastikan, eomma saya masak paling sedap untuk awak.
Nickhun : Kalau awak masak mesti lagi sedapkan.
Ji Yeon : Mana ada. Tapi kalau eomma sakit, memang saya gantikan tempat dia. Tapi restoren kena tutup awal sebab kelam kabut.
Nickhun : Oklah, Kalau macam tu, saya nak..............
Ji Yeon mengambil order, dengan pantas dia ke dapur menyerahkan order kepada emaknya. Dalam lima minit lebih, Ji Yeon datang membawa makanan yang dipesan Nickhun.
Nickhun : Wah, cepatnya.
Ji Yeon : Mestilah.
Ji Yeon tersenyum-senyum. Nickhun juga.
Nickhun : Awak duduklah, teman saya makan. Tak bestlah makan sorang-sorang. Takde orang nak diajak berbual.
Ji yeon : Lain betul awak dengan Dong Jun tu kan. Dia suka sorang-sorang, awak pulak suka berteman. Saya lagi selesa berkawan dengan awak. At least saya tak cakap dengan batu.
Nickhun : Batu?
Nickhun tergelak-gelak. Agak lama mereka berbual, Ji Yeon pula sekejap ada di depan Nickhun sekejap tak. Sibuk melayan tetamu. Nickhun memerhati Ji yeon ke sana ke sini. Seronok dilihatkan ji yeon melayan pelanggan yang datang dengan ramah. Pada masa itu jugalah dia tertarik dengan perwatakn Ji Yeon.
Nickhun : So, macamana? Bolehkan kalau saya datang sini belajar dengan awak? Sambil makan sambal belajar. Seronok kan?
Nickhun melihat wajah Ji Yeon yang muram.
Nickhun : Takpe lah kalau awak tak bagi.
Ji Yeon : Bukan macam tu, saya tak pandai macam awak. Kalau awak belajar sama-sama dengan saya, benda yang awak tak faham, awak tak boleh tanya saya.
Nickhun : Kalau saya tak boleh tanya awak, awak boleh tanya saya. Seronok tau kalau belajar berteman. Tak stress.
Nickhun : Boleh kan? Kalau nana free, noleh kita ajak dia sekali.
Sambung Nickhun lagi. Ji Yeon mengangguk-angguk tersenyum. Nickhun suka melihat senyuman Ji Yeon. Manis dan tertarik. Sangat comel dipandangan matanya.
Ji Yeon pula pada waktu yang sama pelik, bermain dengan pertanyaan sendiri, kenpa Nickhun nak sangat berkawan dengan mereka berdua, sedangkan ramai lagi kawan yang lain yang lebih elok dari mereka berdua.
***************************************************************
Sedang asyik berbaring bermain game di handphone nya, Jessica berhenti. Telefonnya diletakkan di tepi badan. Kepalanya diganggu sesuatu. Ya, dia asyik teringatkan Ji Yong yang menolongnya.
Jessica : Agak-agak dia lagi tua or muda dari aku? Atau sebaya? Dia kelas apa eh?
Jessica berbual sendirian. Dia bangun dari katil. Membuka handbagnya, dikeluarkan nota kecil yang diterima dari Ji Yong, sekali dengan plaster. Jessica tersenyum. Tidak tahu kenapa dia sangat senang hati dengan kehadiran Ji yong tadi.
Plaster yang dipegang diletakkan ke dalam jewellery box. Plater lain dikeluarkan dan ditampal dilututnya yang tidak berapa sakit.
Jessica : macam pernah Nampak dia dekat sekolah. Tapi kat mana ya?
Jessica menghempas badannya ke katil. Matanya dipejamkan.
Jessica : Hah!
Matanya terbuka.
Baru kini dia teringat. Dialah lelaki yang menyelit di antara pertelingkahan antara kawannya dan Ji Yeon dan, lelaki itu jugalah pada waktu yang sama mengeyitkan mata ke arahnya. Dia tidak senangkan hal itu pada waktu tersebut. Tetapi bila dia fikirkan sekarang, tiba-tiba dia terbayang lagi sekali. Ji Yong mengeyit mata sambil tersenyum ke arahnya.
Jessica : Dia suka kat aku ke? Sampai dia tahu aku ada kat sana and tolong aku? Stalker ke dia?
Tiba-tiba Jessica rasa bulu romanya menegak. Seram pula dia tiba-tiba.
YOU ARE READING
Kpop Story : Fondness Shot
RomanceJiyeon begitu naif dan mempunyai perangai yang sangat comel dan mudah agresif. Dong jun seorang lelaki yang sangat pendiam, aktif, mempunyai personaliti yang menarik. Jiyeon sangat sukar jatuh cinta, tetapi apabila wujudnya seorang lelaki yang men...