Jung Shin : Akak, saya malaslah. Nanti saya buat, mood tak datang lagi.
Tiffany : Jangan malas. Kamu buat je apa yang akak suruh. Ade tiga puluh soalan, jangan tinggal satu. Ingat!
Tiffany menolak kertas latihan dan sebatang pen ke tepi. Jung Shin muncung.
Jung Shin : Akak, saya nak tanya sikit. Akak tahukan perangai Dong jun macamana?
Tiffany mengangguk-angguk.
Jung Shin : Perangai dong jun semakin lama semakin peliklah kak.
Tiffany : Apa yang peliknya? Semakin diam? Bukan perangai dia memang macam tu?
Tiffany menyambung mengupas buah epal.
Jung Shin : Sebelum ni, dia nak cakap pun tak nak dengan perempuan. Pandang lagilah tak. Kalau perempuan lalu, macam angin je. Sikit pun dia tak endah. Tapi kak, sejak akhir-akhir ni, perangai dia pelik sikit.?
Tiffany : Dia dah tertarik kat sorang perempuan ke?
Tiffany menyuap jung shin sepotong epal.
Jung Shin : Dia takdelah sampai nak bercakap dengan perempuan tu, tapi dia start bagi perempuan tu nota. Tak silap nama dia Ji Yeon.
Tiffany : Serius? Apa yang dia tulis?
Jung Shin : Pagi tadi adelah Ji yeon bergaduh dengan sorang perempuan ni. Perempuan tu pulak koyakkan kertas si Ji yeon. Masa tu pulak dia menangis. Dong jun pulak ambik kertas tu pergi buang dalam tong sampah. Saya pun apa lagi, korek balik tong sampah tengok nota apa yang macam penting sangat tu. Nota tu tertulis pernah makan, selalu order. Macam tulah tak silap. Tiba-tiba Dong Jun pergi kelas Ji yeon, dia bagi nota, dia tulis jangan menangis. Siap dengan gula-gula lagi kak. Akak rasa dong jun tu dah suka kat perempuan tu ke? Yelah, sebab sebelum ni, tengok dia macam kayu je.
Tiffany : Mungkin. Sebab kalau dia tak suka perempuan tu, mesti dia tak layan langsung perempuan tu kan? Ni ade pulak masa nak pergi kelas budak perempuan tu.
Jung Shin : Saya pun rasa macam tu. Dalam kelas sekarang ni pun dia asyik termenung je. Tak pernah dia tak fokus dalam kelas. Lainlah saya ni.
Jung Shin sengih kerang busuk.
Tiffany : Tau pun. Hah, apa lagi. Sambunglah buat latihan tu. 30 minit je ye. Nanti ajaklah dong jun datang sini lagi makan malam. Dah sebulan rasanya dia tak datang rumah ni.
Tiffany bangun dengan pinggan kosong dan plastik yang berisi kulit epal. Jung shin pula meletakkan dagunya di atas meja. Malas!
********************************************************
Mi young : Nana, lama tak datang sini. Masuklah. Rindu betul makcik dengan kamu.
Nana : makcik sihat? Muka pucat je ni.
Mi Young : Kurang sihat sikit. Tiba-tiba kena demam panas, pening kepala. Tapi nasib baiklah masih boleh berjalan lagi.
Ji Yeon : Eomma, pergilah rehat. Nanti lagi mudarat, dokter kan suruh rehat.
Mi Young : Yelah. Nana, buatlah macam rumah sendiri. Nak ambil minuman, makanan ambil je. Ji yeon, layanlah nana elok-elok sikit. Lama dia tak datang sini.
Ji Yeon : Ye eomma.
Nana dan Ji yeon melangkah masuk ke dalam bilik.
YOU ARE READING
Kpop Story : Fondness Shot
RomanceJiyeon begitu naif dan mempunyai perangai yang sangat comel dan mudah agresif. Dong jun seorang lelaki yang sangat pendiam, aktif, mempunyai personaliti yang menarik. Jiyeon sangat sukar jatuh cinta, tetapi apabila wujudnya seorang lelaki yang men...