-Az ama öz en yakın arkadaşlarınız olsun. Herkesle iyi geçinin, sizden nefret eden olmasın ama herkesle yakın olmayın dediğim gibi.
-GÜLÜMSEYİN. GÜLÜN. İstatistiklere göre erkeklerin %80'i güleryüzlü kızlardan hoşlanıyor. Eğer çevrenize pozitif enerjiler saçarsanız herkes sizi çok sevecektir. Tabii pişmiş kelle gibi ota boka sırıtın da demiyorum. Komik olan şeylere bol bol gülün.
-Şimdiki gençlerin en çok yaptığı hata. Soğuk, uzak takılmak. Havalı olduğunu düşünmek. BIRAKIN HAVALI OLMAYI. BIRAKIN İNSANLARI ETKİLEMEYİ.
Gençliğinizi yaşayın.
Arkadaşlarınızla çıkışta bir yerlere gidin, eğlenin. Haftasonu buluşun, planlar yapın. Günleriniz dolu dolu geçsin. Spor yapın, koleksiyon yapmaya başlayın. Yeter ki siz isteyin telefon dışında yapılabilecek bir sürü şey var.
-Artık herkes telefonla uğraşmanın serbest zaman olduğunu düşünüyor. Veya bilgisayar oynamanın, televizyon izlemenin.
Bir an için telefonunuzu bırakın ve çevrenize bakın. Yapacak o kadar şey var ki. Bir sonraki bölümde yapabileceklerinizi söyleyeceğim tamamen.-Erkek kankalarınız olsun. Bir şey yaşadığınızda, işin depresyon boyutuna inmeden, sizi basitçe teselli eden gerçek arkadaşlarınız olsun onlar.
-Sosyal medyada bol bol fotoğraf paylaşın. Ailenizle, kardeşinizle, arkadaşınızla, buluştuğunuz gün tanıştıklarınızla. BOL BOL FOTOĞRAF ÇEKİN, PAYLAŞIN. Fotoğrafları paylaşmak için çekmeyin, anı ölümsüzleştirmek ve bir zaman sonra fotoya bakıp gülümsemek için çekin.
-Okulda sabah yanınızdan geçenlere "günaydın" deyin gülümseyerek. Tanımadığınız öğrencilere de günaydın diyebilirsiniz. Emin olun rezil olmazsınız.
-Öğretmenlerinize hep saygılı davranın. Arkasından her normal öğrenci gibi siz de sövebilirsiniz ama saygıyı unutmayın. Mesela bizim sınfta öğretmene şımarıkça cevaplar verenler var uyuz oluyorum. Öğretmenler o tür öğrencilerin sınav kağıtlarını okurken de ona göre okuyorlar.
-Kitap okuyun mutlaka. Şu an önemini anlamıyorsunuz ve bu cümleyi ezberden söylediğimi düşünüyorsunuz. Ama ben canlı kanıtım :)))) 2 senedir deli gibi kitap okuyorum ve kitap kurduyum. Fantastik, korku, gizem, polisiye... Yeterki okuyun. Bu sene türkçeyi daha güzel konuştuğumu ve kendimi daha kolay ifade ettiğimi fark ettim. Veli toplantısında öğretmenim aileme "türkçeyi çok güzel kullanıyor" demiş. Yani, çok faydasını göreceksiniz emin olun.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Gençlere Tavsiyeler
ChickLit'Zorla güzellik olmaz' lafının saçmalığını kanıtlıyorum. Gayette oluyor zorla güzellik, söylediklerimi ve verdiğim tavsiyelere uyarsanız yakında herkesi çevrenizde bulucaksınız, hemde istemediğiniz kadar fazla ilgiyle...❤