Güzel makyaj yapıyorsanız bu bölümü geçebilirsiniz :) Bu bölümü makyaj yapmaya yeni yeni başlayan kızlar için hazırladım
Bilirsiniz hepimizin bi makyaja ilgi duyma, başlama zamanları olmuştur ve bu ergenliğe girerken gayet normal bi merak ve yerinde bi istek bence :) Umarım işinize yarar hepinizi çook seviyorumm xxxx
1) ÇOK SEVDİĞİMİZ KAPATICILAR :)
ASLA ama ASLA teninizden koyu fondöten veya kapatıcı sürmeyin gözünüzü yiyim, o kadar berbat duruyoki erkekleri geçin insanların sizden koşa koşa uzaklaşmasını istiyosanız doğru bi seçenek. Kapatıcılar yüzünüzdeki kusurları örtmek için veya ten renginizi eşitlemek için (kızarıklıklar, göz altı morlukları vs) kullanılır. Kendi teninizden açık bir kapatıcı kullanıyorsanız boynunuzla yüzünüzün aynı renk olmasına özen gösterin mutlaka. Kapatıcı olarak bb krem ler genelde yüzünüzdeki renkleri eşitlemek için çok iyi bir kapatıcıdır, fondöten ise sivilceler ve siyah noktaların belirginliğini azaltır veya tamamen yok eder.
Aydınlatıcılar ise yüzünüzün yüksek yerlerine (burnunuz,kaşınızın üstü) uygulanır. Göz altınızı kapatmak için ten renginizden bir ton açık bir concealer yeterli olur. Aydınlatıcıyla göz altlarınızı aydınlatmanıza gerek yok.
Bronzer lar ve kontür için de şunu söyleyebilirim: lütfen abartmayıın. Onlar yüzünüzün elmacık kemikleri, dudağınızın altı gibi bölgelere gölgelendirme amacıyla uygulanır ve makyaj konusunda dudak, göz gibi bölgeleri halletmeden kontür yapmaya çalışmayın, önce temelini halledin gerisine sonra girersiniz, aceleci olmayın.2) NEMLENDİRİCİ VE MAKYAJ BAZI
Makyaj bazı cildinizdeki gözenekleri sıkılaştırır ve sürdüğünüz kapatıcıların cildinizde daha kalıcı olmasını sağlar, ama kesinlikle nemlendirici özelliği yoktur. Bu yüzden makyaja başlamadan önce nemlendiriciyi sürün, sonra bazı. Nemlendiriciler ve makyaj bazları ikisi makyajdan önce kullanıldığında makyaj için mükemmel bir ön hazırlık yapmış olursunuz. Makyaj bazını illaki makyajdan önce sürmek zorunda değilsiniz, akşamları yatmadan önce ve sabahları kullanırsanız bir ay sonra şu anki yüzünüzle farkını görebilirsiniz. Tabiki gidip iyi bir marka alırsanız :)) Benim makyaj bazı önerim Golden Rose kesinlikle. Mükemmel bi baz gerçekten her sabah akşam makyajımdan önce ve makyajımı sildikten sonra kullanıyorum ve çok memnunum3) EN TEHLİKELİ SİLAH: RUJ :)))
Eveeeett... Gelelim ruj olayına, öncelikle rujunuzu seçerken yaşınızı göz önünde bulundurun. 13-14-15 yaş koyu rujlar için fazla erken bi yaş. Eminim içinizde koyu ruj süren vardır 14-15 yaşında olup, ama emin olun itici gözüküyor. Kendinizi niye büyük göstermek istiyorsunuz diye soracağımdan değil, ama kendinizi niye büyük göstermeye çalışıyosunuz? siz varya siz az sinsi değilsiniz :)) biliyosunuz tabi büyük gösterdiğinizi, konserlere barlara alındığınızı görüyosunuz ahahahahahah niye sürmeyesiniz dimi :))Mat rujlar benim hep favorim olmuştur, ama parlatıcıların verdiği havayı hiçbi zaman esirgememek lazım.
Eğer mat ruj alıcaksanız kesinlikle pastel, mac veya loreal paris'in yeni çıkan rujlarını tavsiye ediyorum.
Parlatıcılar konusunda malesef çok fazla bilgim yok, yanlış tavsiye vermek istemem.
Ve gelelim en büyük hataya: Ruju taşırmak.
Dudaklarınızı fazla ince buluyorsanız ve illaki taşırıcaksanız sadece şöyle tavsiye veriyim: Dudaklarınızın orta kısmını biraz kalınlaştırın ama kesinlikle kenarlarına dokunmayın, o zaman çok belli oluyor çünkü. Uzaktan 'ben rujumu taşırıyorum' diye bağırmakla birebir bana göre4)GÖZ MAKYAJLARI
İlk tavsiyemi herkes tahmin edebiliyodur heralde, lütfen allah katına kadar eyeliner çekmeyin ve o eyeliner lı halinizi instagram a atmayın. Ayrıca eyeliner ınızı çok kalın çekmeyin, ne kadar hızlı kuruyosa kurusun gün içinde durmadan göz kapağınızın üstüne bulaşan eyeliner iziyle uğraşırsınız.
Far konusunda da, ten rengi gerçekten önemli.
Eğer esmerseniz ve doğal bir makyaj istiyorsanız pembe, şeftali tonlarını tercih etmelisiniz. Eğer beyaz tenliyseniz açık kahverengi, bakır tonlarında renkler size doğal bi görünüm oluşturur.
Maskara konusundada amacınızın nolduğuna bağlı olarak kullanmak istediğiniz maskara markası değişir. Volüm vermesini istiyorsanız, kirpikleri uzatmasını istiyosanız veya kirpiklerinizi ayırmak için istiyosanız farklı farklı bir sürü maskara çeşitlerinden size en uygun olanı seçmelisiniz. Kendiniz seçmek zorunda değilsiniz, mağaza çalışanlarına sorabilirsiniz eğer bu konuda bilgili değilseniz, size illaki yardımcı olurlar.
Maskarayı hafif hafif sağ-sol yaparak sürerseniz daha etkili sürmüş olursunuz.Eveeett benim makyaj için size önerilerim bu kadardıı :)) Hepsini kendim yazdım düşünerek...umarım bi detay atlamamışımdır :(
Hepinizi çok seviyorum bi sonraki bölümde görüşmek üzereee❤
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Gençlere Tavsiyeler
ChickLit'Zorla güzellik olmaz' lafının saçmalığını kanıtlıyorum. Gayette oluyor zorla güzellik, söylediklerimi ve verdiğim tavsiyelere uyarsanız yakında herkesi çevrenizde bulucaksınız, hemde istemediğiniz kadar fazla ilgiyle...❤