SİVİLCE VE SİYAH NOKTA BELASI

2K 30 7
                                    

Merhaba mümin sisterlarım ve mümin brotherlarım!

Ne kadar açıklama yapmış olsamda sivilceler ve siyah nokta şikayeti çok geliyor bu yüzden bu bölümde bunu anlatacağım.

Siyah noktaların cildin altında oluşan yağ ve kirin sembolü olduğu söyleniyor

Sivilcenin ergenlik döneminin kaçınılmaz bir sonucu olarak görüldüğünü biliyoruz cilt temizliği ile bu problemin önüne geçilebileceğini belirtiyor.

Siyah noktaların mutlaka temizlenmesi gerekiyor, Siyah noktalar daha sonra oluşacak sivilceleriin habercisidir. Yani siyah nokta yoksa sivilce de yoktur.

Özellikle sivilcelenmeye meyilli olan ciltlerin tonik yardımı ile günlük olarak temizlenmesi , Yüzünde siyah nokta olanların da buhar banyosu yapması gerekiyor.

Siyah noktalar kesinlikle tırnak ile sıkılmamalıdır. Ciltlerinde siyah noktalar olan kişilerin yüzlerini on dakika havlu altında buhar banyosu yapması yararlı olacaktır.

Yapılan buhar banyosundan sonra siyah noktaların el değdirmeden kulak temizleyicisi ile temizlenmesi gerekir. Cilt üstünde çok sayıda siyah nokta bulunması halinde mutlaka bir uzmana danışılması gerekiyor.

Sivilce oluşumunun doğru bir bakım ile büyük oranda önüne geçilebilir. Sivilceler cildin yağ bezlerinin bir hastalığıdır. Yağ bezlerinin cilde açılan kanalları tıkandığında sivilceler ortaya çıkar.

Yağ bezleri, sebum adı verilen bir madde salgılarlar. Ergenlik döneminde sebum salgısı artar ve ciltteki gözenekleri tıkar. Gözeneklerin tıkanması, sivilce oluşumunun ilk aşamasıdır.
Bu aşamadan sonra gözenekler genişleyerek siyah noktaları oluşturur, bu alanlara kir, sabun ve makyaj artıkları, yağ ve ölü hücrelerin birikerek sivilceyi oluşturmaktadır.
Bu yüzden sivilce problemi olan kişilerin akne problemini daha az yaşaması için her gece yastığını değiştirmesi gerektiği söyleniyor

SİYAH NOKTA MASKESİ:
Aslında gayet kolay bir karışım.
Küçük bir kase alın ve içine yoğurt koyun. Sonra da üstüne 4/5 damla limon sıkın.
Bu yoğurdu yüzünüze maske yapın ve yarım saat bekleyin.
Yarım saat beklemezseniz yoğurt katılaşmıyor ve yararını göremiyorsunuz.
Kuruduktan sonra da yüzünüze masaj yapın ve ovarak kırıntıların dökülmesini sağlayın. (Kırıntı derken sertleşmiş yoğurtun parçacıklarından bahsediyorum anladınız siz)
Tabii bunu lavabonun üzerine eğilerek yapın ki anneniz sizi öldürmesin.
Sonra çıkmayanları suyla çıkarın.
Birkaç gün uyguladıktan sonra yüzünüzde siyah nokta kalmıyor :)))

SİYAH NOKTALARI elma sirkesi ile yok edebilirsiniz. Su ile karıştırılmış elma sirkesi ile yüzünüzü temizleyin ve su ile durulayın. Elma sirkesi cildinizi yumuşattığı gibi, akneye yol açan mikropları öldürecektir.

SİYAH NOKTALAR İÇİN YULAF EZMESİ MASKESİ
Yulaf maskesi ile siyah noktalardan kurtulun yulaf ezmesi, cildin derinlemesine temizlenmesi ve siyah noktaların yok edilmesini sağlayan bir maskedir. Bu maske ayrıca cildin içinde dolaşan pislikleri temizleyip, cildin fazla yağlanmasını da engeller. Bu nedenle kuru ciltli kişiler tarafından pek fazla kullanılmamalıdır.
Yulaf ezmesi maskesinin yapımı son derece basittir. Pişirdiğiniz yulafları süzdükten sonra, bunları geniş bir kabın içinde bir kaç dakika ezin. Hazırladığınız bu yulaf ezmesini yüzünüze sürdükten sonra 15 dakika kadar bekleyin. Daha sonra yüzünüzü ılık suyla temizleyin. Bu maskeyi vücudunuza da uygulayarak, şaşırtıcı bir sonuca ulaşabilirsiniz.

Öğrenmek istediğiniz başka birşey varsa yorumda sorabilirsiniz veya dm den yazabilirsiniz :)))

Gençlere TavsiyelerHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin