PART 23: 'The Masked Guy'

1.1K 126 2
                                    

"Selagi dia tak balik. Jangan ada sapa sapa pun bagitau dia apa jadi dekat kita. Faham ?"
"Nae.. arasseo.."

---------------------------

Jungkook memegang kepalanya yang berbalut. Lalu balutan itu dibuka kesemuanya. Bambam sedang nyenyak tidur berbantalkan katil Jungkook. Mereka hanya di bilik rawatan sekolah dan jarum jam dinding diarah antara angka 1 dan 2.

1:30 tgh hari.

Lama gila aku tidur..

"Jungkook !"

Bambam mengeliat.

"Eh apahal kau bukak bodoh !"

Marah bambam apabila mendapati balutan di kepala Jungkook sudah hilang entah kemana.

"He Ra mana He Ra ?"
"Dia dengan Ray"

Jungkook memusingkan bebola matanya. Dah lebam lebam macam ni pun masih tidak diperdulikan. Identiti sebenarnya sebagai lelaki bertopeng sudah terhapus dalam ingatan He Ra yang mungkin untuk selamanya. Sudah tiada lagi istilah Hero misteri dalam hidup He Ra yang selama ini dia cari. Jungkook bangun dari katil dan mencapai beg nya.

"Weh.. nak pergi mana ."
"balik lah.."
"macam tu je ?"

Jungkook keluar meninggalkan bambam yang kebingungan. Handphone dicapai dan nama Mark segera didail.

"Kyah"
"mwo ?"
"jungkook nak balik.."
"eh janganlah ! nanti cikgu marah aku ! dia tu dah habis kene belasah !"
"dia dah blah dulu dah..!"

--------------------

"Jungkook !"

Mr Feng memanggil di belakang. Lebih kurang dua tapak lagi Jungkook menjejakkan tangga sekolah untuk keluar. Terpaksa Jungkook berpaling, memandang guru kaunselingnya yang seorang itu.

"Kenapa awak balik ?"
"buat apa saya nak tinggal sini ? ni bukan rumah saya. takkan saya tak boleh balik ?"

Mr Feng memegang bahu Jungkook.

"Ahh.. Auu.."

Jungkook mengusap bahunya.

"Tengok tu ? kenapa awak bergaduh dengan Ray ?"
"Dia yang mulakan dulu.."

Tidak sesaat pun Jungkook memandang gurunya.

"Saya dengar.. awak jumpa dia dulu ?"
"Memanglah. Tapi dia yang tumbuk saya dulu"
"Tapi saya dengar.. awak start dulu"
"siapa cakap ?"
"Choi He Ra. Classmate awak"
"what ?!"

Tanpa menekan loceng atau mengetuk, Jungkook terhenjut henjut masuk ke dalam rumah. Kadangkalanya dia terbatuk. He Ra sedang meneguk segelas air limau ais di dapur. Tanpa sebarang kata juga, Jungkook naik ke biliknya. Untuk hari ini, maybe dia takkan bercakap dengan He Ra.

------------------

Dua Hari Kemudian.

"Hyung.. nanti mungkin aku balik sana"
"kau nak balik sini ? balik seoul ? serious ?"

Jimin lantas terduduk dari baring.

"Ye.. tapi sekejap je kot.."
"oh...err..ok"
"asal ? macam tak kene je kau ni"

Bunyi tapak kaki He Ra kedengaran. Melalui celah pintu bilik Jungkook yang tidak rapat, dia dapat melihat He Ra memakai sweatshirt maroon beserta cardigen yang diikat di pinggang dan seluar jeans. Panggilan tamat serta merta. Jungkook berlari lari anak keluar mengejarnya memandangkan kakinya masih sakit.

"Kau nak pergi mana lagi ? Tak puas ke hari hari jumpa Ray ?"
"bukan urusan kau."

He Ra menolak Jungkook.

Perfect Game | jjkWhere stories live. Discover now