"Kita kene report polis"
"Hyung..janganlah"
"apa ! kau fikir ni main main ke ?!"Jungkook mati kata apabila dimarahi Jin. Dia hanya tunduk menghadap 6 orang abang abangnya dan juga He Ra. Mereka semua bercekak pinggang, malah ada yang berpeluk tubuh.
"dah jom.."
"hyung.. jebal.."Mata Jungkook berkaca. Dengan situasi beginilah yang menyebabkan mereka tidak sedap hati. Mungkin mereka perlu patuh. Tapi sampai bila ? Jungkook adalah orang yang paling muda di kalangan rakan mereka. Bukannya mereka tak kenal dengan Jungmyun ! Dia lah yang cuba membunuh Jungkook tempoh hari.
"K fine. Jungkook. Kita diam dulu. Kalau dia jumpa kau lagi, bagitahu aku. faham ?"
Rapmon selaku yang paling matang memutuskan kata katanya. Ini jalan yang terbaik bagi mereka. Jungkook akur. Tetapi ada sesuatu perkara paling bodoh terlintas difikirannya.
"Aku ada idea"
-----------
"Saya Kim Seok Jin. Bekas pelajar Gwangju High School.Saya nak serahkan surat berhenti sekolah untuk dua adik saya "
Jin lancar bersuara di hadapan pengetua Sonata High School. Selepas berbincang dengan mereka, dia tekad untuk melakukan hal sebegini.
"Awak nampak muda.."
"Ya, saya 19 tahun. (bukan umur sebenar) tahun lepas baru habis sekolah."Orang yang agak berusia dihadapannya mengangguk perlahan. Rambutnya mungkin dipenuhi uban, tetapi kemas terpotong. Badannya tak terlalu kurus dan tak juga terlalu gemuk.
"Kenapa dengan adik awak ? siapa nama dia ? kelas apa ?"
"Jeon Jeongguk. Choi He Ra. Dua dua kelas 4A-1"Si pengetua yang memakai nametag Mr. Lee menyandarkan badannya ke badan kerusi. Air wajahnya berubah.
"Bukan adik beradik kandung awak ye ?"
"Bukan.. tapi kami ada hubungan kekeluarkan"#tipu1 . Kebanyakan mereka adalah daripada cucu angkat kepada nenek Jin dan daripada rumah anak yatim.
Mr. Lee mengangguk perlahan.
"Mana ibu dan ayah awak ?"
"Ibu dan ayah saya bekerja dekat luar negeri. Saya dan He Ra sama ibu. Dengan Jungkook pulak, sama nenek."
#tipu2 . Ibu mereka sudah meninggal manakala bapa mereka bekerja entah kemana.
Sekali lagi Mr. Lee mengangguk. Mungkin itu habitatnya.
"Kenapa tak suruh ibu atau ayah awak ?"
"Mereka wakilkan saya. Ini suratnya"#Tipu3. Surat itu semuanya palsu. Tanda tangannya pulak susah payah ditiru dari tanda tangan bapa He Ra.
"Kenapa nak berhenti ? ada apa apa masalah ke ?"
"Err.. tak de. Bapa saya dah berpindah ke Busan. Kami pun kene turut serta kesana"
Ini pun tipu ! Sebenarnya hanya Jungkook dan He Ra sahaja yang akan berpindah ke Busan. Mereka yang lain kekal disini agar Jungmyun tidak curiga. Harapan mereka cuma satu, moga Jungmyun ditangkap polis dengan segera !
"Kenapa mesti He Ra !"
"Saeng.. ni pun untuk keselamatan Saeng.."He Ra langsung tak memandang wajah Jin. Masih terbuku dalam diary ingatan bahawa berpindah adalah benda yang paling dibencinya ! Walaupun ke tempat lahirnya sendiri.
"He Ra shi.."
V memegang bahu He Ra. Tetapi ditepis.
"Ni untuk keselamatan kau.. Kau tahu kan Jungmyun tu macam mana.."
"Kenapa tak kita semua je pergi. Kenapa mesti aku ? dengan Jungkook ? JEON JUNGKOOK ? ARE YOU SERIOUS ?!"
"mianhae..."
YOU ARE READING
Perfect Game | jjk
Misterio / Suspenso"If you dont belive me, then just look into my eyes. Cause the heart never lies"