"ready guys ?"
Mereka bertujuh mengangguk. Ya bertujuh. Kali ini Jungkook dan Jin akan menyertai mereka. Tak keberatan buat Mrs Sicca yang memang sudah mengenali mereka selepas kejadian beberapa hari lepas.
Suga menyangkut lengannya di bahu Jungkook. Oh ya, dia masih bercermin mata hitam. Mereka berpakaian kemeja putih siap tali leher hitam. Mic dapat dilihat berdiri di tempatnya di atas pentas, menanti mereka.
"Ok guys, seperti yang saya janjikan. Bangtan boys akan membuat persembahan bagi Bulan Kesenian untuk hari ini."
"b..bangtan ?"
Jungkook mengangkat keningnya selepas mendengar pernyataan dari pengacara majlis.
"yeah.. bangtan"
Mereka tersenyum.
"Oh ya pelajar. Masih ingat dengan Juara Sonata boyz kita tahun ni ?"
"JEON JUNGKOOKK !!"
wohooo.. dyeorg ingat aku ke ? seriously ?
meremang bulu roma Jungkook apabila namanya diseru sebegitu.
"Yes ! Jeon Jungkook yang telah berpindah ke busan akan turut menyertai bangtan boys hari ini."
Dewan sekolah kedengaran meriah dari belakang pentas. Nama mereka di panggil. Hari ini pentas akan menjadi milik bangtan.
"Terimalah, lagu pertama mereka yang bertajuk. Graduation !"
"Fighting !"
---------------
"Well done guys"
Mrs Sicca menepuk bahu mereka. Ini kali pertama wakil pelajar membuat persembahan dengan nyanyian yg semuanya dicipta oleh mereka sendiri.
"Where's Jimin ?"
Jhope memandang sekeliling koridor.
"Aku nampak dia lari pergi tandas."
"I see.."Dia tak call aku lah.
Jungkook menatap screen telefon bimbit yang hanya memaparkan tarikh, masa, dan juga lockscreen yang berlatar belakangkan gambar dia bersama Jimin.
"Aku ingat.. aku nak jalan jalan kejap. Lama tak tengok sekolah. can I ?"
"sure. nanti pergi kantin tau, kteorg kat sana ! ada jamuan.."
"alright.."Jungkook berjalan bertentangan dengan rakan rakannya.
or should I say.... bangtan ?
Suasana kelas dia bersama He Ra dulu masih tidak berubah. Tempat duduk mereka juga masih kosong dan tidak berpenghuni memandangkan tiada sebarang beg, buku mahupun sebatang pen di atas mejanya. Dia tersenyum... terbayang tubuh He Ra sedang duduk di atas kerusinya. Tetapi bayangannya menjadi hitam apabila dia terbayang tubuh yang duduk di atas kerusinya itu bukanlah dirinya sendiri.
tetapi RAY !
"So... kau datang lagi rupanya."
hah ! suara tu..
Jungkook memusingkan badannya ke belakang. Tepat sekali.
"JUNGMYUN !!"
"Well.. lama tak jumpa. kawan"
damn...
"Last time aku jumpa kau, plan aku tak menjadi.. Tapi kau boleh pindah pulak. Haha pengecut betul."
Nasibnya antara baik dan tidak baik kerana kaki lima tersebut kelihatan sunyi tanpa sebarang bayang pun ! Hanya mereka berdua.
Yes.. Dia dan Jungmyun. Tanpa sebarang bayang.
YOU ARE READING
Perfect Game | jjk
Mystery / Thriller"If you dont belive me, then just look into my eyes. Cause the heart never lies"