Special Part: It's Me, Jeon Jungkook

1K 94 17
                                    

This gonna be a really long chapter, prepare yourself..

hihi

♡♡♡♡♡

He Ra p.o.v

Sambil sambil sedut air sejuk dengan straw, aku pandang dia lama lama. Terbit rasa rindu pada orang tu, tapi malangnya ini bukan dia. Masing masing sibuk, aku dengan pelajaran ku dan dia dengan jadualnya. Maklumlah, sudah bergelar artis. setelah dua tahun di luar negara, aku mengambil keputusan untuk sambung belajar disini, di Busan.

"Why.. are you looking at me like that ?"

"I miss him, you know.. him"

"Siapa ? Jungkook ? Aku ni apa ? tenung je lah muka aku lama lama"

"Mana sama.."

Ray mencebik. Dia fikir bila dia mempunyai wajah Jungkook dia boleh popular ? ya memang kadang kadang Ray sukar berjalan di tempat umum. Tetapi Jungkook adalah Jungkook dan Ray adalah Ray. Hatinya lain. Dalamannya lain.

"Dia dah jadi artis, manalah dyeorg nak ingat kau lagi"

"Shhh.. Jin is still my brother remember ? He will never forget his dongsaeng"

"Ok, ok fine.."

Ray mengacau ngacau minumannya, merajuk ler tu. Aku pun mula rasa bersalah bila setiap kali bercakap tentang orang yang jauh, tetapi yang didepan mata ini aku tak pedulikan.

Balik itu, aku duduk termenung di meja belajar. Rumah ni, rumah yang pernah aku duduk bersama Jungkook dulu. Rumah yang sama tatkala aku ditinggalkan olehnya semasa baru sedar yang lelaki bertopeng itu adalah Jungkook.

Huh, lelaki bertopeng. Itu cerita zaman sekolah. Entahlah sampai bila aku nak simpan kenangan tu. Dia sudah bergelar artis, jauh diluar sana mempamerkan bakat mereka diatas pentas sementara menarik ramai peminat. Dahtu aku ni apa ? Peminat juga ?

Ray juga belajar di Busan, biarpun semua pelajar di kolej tahu dia bukan Jungkook, ramai orang mahu bergambar dengannya. Ada yang pernah menulis article tentangnya yang mengatakan bahawa Ray adalah kembar Jungkook. Lebih mengejutkan lagi apabila dia pernah mengaku yang dia mengenali Jungkook semasa sesi temu ramah dan bual bicara di tv.

Hiburan.

Itu yang memisahkan aku dengan semua orang yang aku kenal. Biarpun Jin oppa, Jungkook, Jimin, Jhope, Suga, V, Namjoon, dan termasuk Ray. Mana tak letih kalau hari hari terpaksa berenggang dengannya kerana perempuan perempuan lain yang sibuk mencelah ?

"Yeoboseyo ?"

"Jin oppa.."

"Oh, He Ra ssi, I'm busy right now, I'll call you later, arraso ?"

Itulah suara yang selalu menyambut panggilan. Tiada sebab lain dan tiada kata kata lain.

I miss you guys..

♡♡♡♡♡

"Kamsahamnida !"

"Saranghamnida !"

"Army, gomawoyo.."

Mereka melambai lambai buat kali yang terakhir sebelum turun pentas. Peluh membasahi tubuh. Gwangju adalah tempat kedua terakhir dimana concert mereka berlangsung. Dan malam ini juga mereka harus bertolak ke destinasi terakhir.

"Balik hotel, packing barang. Then kita terus gerak" Sejin, selaku manager mereka mengarahkan semasa dalam perjalanan balik ke hotel.

"Can we at least take a little rest, hyungnim ?"

Perfect Game | jjkWhere stories live. Discover now