Porumb

2K 150 9
                                    

1.Porumbul a fost cultivat pentru prima oară acum aproximativ 9000 de ani, pe tertitoriul unde se află în prezent Mexicul, iar mai tarziu a ajuns și în nordul continentului. La început ştiuleţii de porumb aveau dimensiuni reduse, de mărimea degetului mare, iar prin încrucişări selective a ajuns la dimensiunile pe care le cunoaştem acum.

2. Deşi orginar din America Centrală, în prezent porumbul este cultivat pe toate continentele, mai puţin Antarctica.

3. Porumbul este cea mai importantă cultura în Statele Unite ale Americii, fiind în fruntea topului din punct de vedere al volumului şi a valorii producţiei. Exportul este esenţial pentru agricultură nord-americană, care produce 40% din recolta mondială, fiind cel mai mare producato din lume.

4.Deşi folosit de oameni ca ingredient alimentar, porumbul reprezintă şi o importanţă sursa de hrană pentru animale, însă întrebuinţările sale nu se rezumă numai la asta. În prezent 40% din producţia americană de porumb este folosită la fabricarea combustibililor bio precum etanolul, care contribuie la reducerea gazelor poluante emise de vehicule. Există peste 3500 de întrebuinţări pentru porumb, de la alimente până la mase plastice, baterii sau adezivi şi multe alte produse chimice. Si sa nu uitam de topping-ul de pizza.

5. Un porumb are în medie 800 de boabe aşezate pe 16 rânduri. Indiferent de numărul lor, porumbul va avea întotdeauna un număr par de rânduri cu boabe.

Food factsUnde poveștirile trăiesc. Descoperă acum