1. Cuvantul "ananas = pineapple" in engleza a fost utilizat prima data in 1398, si era folosit la inceput pentru a denumi conurile de brad. Termenul de "pine cone=con de brad" era folosit pentru organul reproducator al coniferelor si prima marturie a utilizarii acestui cuvant dateaza din 1694. Cand exploratorii europeni au descoperit acest fruct tropical in America, au denumit fructele de ananas "pineapples=mere de conifere" (prima referinta dateaza din 1664, denumire datorata asemanarii fructelor cu conurile de confiere.
2. Ananasului ii ia 2 ani si jumatate sa crească.
3. Fructul de ananas are forma a doua spirale ce se intrepatrund, opt intr-o directie, treisprezece in alta, fiecare fiind un numar Fibonacci. Se stie ca un ananas adevarat prezinta numere Fibonacci consecutive, precum 5-8-13 sau 8-13-21. Numerele Fibonacci apar deseori in natura, iar numerele din spiralele ananasului sunt exemple des utilizate. Solzii fructului sunt sub forma unor spirale de forma hexagonala dintre care trei sunt seturi distincte de spirale. Un set de 5 spirale porneste in sus si formeaza un unghi catre dreapta, un set de 8 spirale porneste imediat spre stanga si al treilea set de 13 spirale se indreapta direct spre dreapta.
4. Atât rădăcina cat si fructul au utilizări medicale.
5. Cei mai multi ananasi sunt produși in Brazilia.
N/A
Aruncați, va rog, o privire la "Cinci secunde pana la moarte. Ar însemna enorm, va dau bani. Multumesc!
CITEȘTI
Food facts
RandomHei, tu! Da, tu, mâncăcios din fața ecranului. Hai, da un click și află câteva lucruri interesante despre haleală. Mănâncă inteligent! Finalizat