Cireșe

1.1K 95 2
                                    

1. Turcia produce cel mai mare numar de cireșe, iar SUA este pe locul al doilea.

2. Cine nu a mancat cirese si nu a incercat sa scupie samburele cat mai departe? Ei bine, recordul de distanta pentru acest "sport" este de 28 de metri si 45 de centimetri. Rick Krause din Michigan, SUA, detine acest record ce dateaza din anul 2003 si inca nu a fost infrant.

3. Pentru a scoate si mai mult in evidenta aroma cireselor, se recomanda folosirea a un sfert de lingura de esenta de migdale. In general, migdalele si ciresele se completeaza foarte bine. Tineti minte acest lucru atunci cand pregatiti o tarta cu cirese.

4. Ciresele sunt un somnifer natural. Insa, nu va speriati, asta nu inseamna ca puteti sa faceti supradoza de cirese, ci doar ca sunt o sursa naturala de melatonina, un hormon care ajuta la reglarea ciclului de odihna. Daca vreti sa aveti un somn linistit, cel mai bine este sa mancati cirese cu o ora inainte de culcare.

5. Daca v-ati intrebat macar o data de ce este albastra culoarea pe care o dau ciresele aluatului din prajiturile, aflati ca este vorba despre o reactie chimica ce apare in urma contactului dintre anumite substante din cirese si praful de copt. Puteti scapa de aceasta reactie daca adaugati in aluat un pic de lapte batut sau o lingura de zeama de lamaie.

Food factsUnde poveștirile trăiesc. Descoperă acum