11

391 8 1
                                    

- goodnight, see you tomorrow! Sa han och gick in mot sitt rum.

Jag satte mig med min MacBook och kollade på ett nytt PLL avsnitt, som var väldigt spännande men sen blev jag för trött så Jag bestämde mig för att sova.

***************************

Pegs pov.

Just nu satt jag vid köksön med en kopp te och tänkte på vad jag skulle göra idag, Harry och killarna hade ett möte nu på morgonen med Simon Cowell och alla inblandade för att släppa den nya singeln drag me down och albumet och massor annat, så jag tänkte att jag skulle gå ut och shoppa .
Klockan är nästan 11 så jag ska snart åka men innan ska jag duscha. Jag kollade på mobilen medans jag gick upp till toan och tog av mig kläderna och gick in i duschen.

20 minuter senare..

Nu var jag färdig duschad och stod vid garderoben och funderade på vad jag skulle ha på mig, det är redan 20 grader ute så jag ska nog ta en klänning. Då kom jag på att jag hade sett en randig lång klänning nästan varje gång jag letade efter kläder att ha på mig, den passade bra till ett sommar väder. Jag satte i gång att leta och till slut hittade jag den bland alla kläder som hängde på galgarna.

Sen gick jag och la den på sängen och tog fram Mac booken och letade fram på Spotify och sedan satte jag på "snälla bli min ( Hjalm remix ) "
Och satte mig vid smink bordet. ( bara jag som sminkar mig med musik?😂)
Jag tog en BB cream och borstade in i huden, sedan countourerade jag kindbenen. Efter det tog jag och använde en ljus vinröd blush.
Sen använde jag bruna, ljus bruna och vita färger till ögonen. Sedan tog jag ett ljus vin rött läppstift och drog på läpparna. Håret gjorde jag inget speciellt med, jag bara borstade igenom det sedan var jag klar med det. Sen bytte jag om till klänningen tog ett par vita och svarta solbrillor som jag satte på huvudet och en väska.

Sen gick jag ut mitt sov rum och såg att Harrys sov rums dörr var öppen, vilket det inte brukar va, han har väl glömt att stänga den. Jag tog några steg in mot hans dörr öppning och stack in huvudet, jag blev bara så nyfiken. Då såg jag ett litet hörn med flera bilder som satt fast på väggen. Och på en hylla lite Längre bort så var det en kamera, jag hade ingen aning om att han gillade att ta kort, men jag känner ju han inte så mycket. Korten var verkligen fina, de mesta hade svart vitt filter. Jag fortsatte att granska hand foton och satte mig på sängen och helt plötsligt hörde man ytterdörren öppnas .

- I'm Home now. Hörde man Harry skrika.

Shit, han skulle väll inte komma på ett tag. Jag sprang tyst ut ur hans rum och stängde hans dörr och började gå sakta ner för trappan.

- Umh,  Hey! Sa jag och kollade på Harry som just hade knutit upp skorna.

- What are you doing? Frågade han sen, jag antar att man hörde mig andas tungt, jag har ju ingen kondition.

- Well i Was just about to go out and shop, you wanna come? Frågade Jag medans jag knöt Converse skorna och kollade upp och log mot han.

- I'm not gonna do anything today, so Sure! Svarade han och tog på sig skorna.

Sen gick vi ut mot bilen.

- Just so you now this can take a while sa jag med en halv seriös blick och kollade på han.

- Okay svarade han osäkert och små skrattade.

Några minuter senare...

Just nu satt vi i bilen och bara satt tysta, det var ingen pinsam tystnad, det kändes som vi bara njöt av det.
Sen fick jag helt plötsligt ett sms.

- Hey, just to remind you two, You have to act in love, the media hasn't seen much of your "love" so show it! Skickade Simon till mig.

- okay! Svarade jag simpelt och låste mobilen.

- Simon texted me and said we have to act more in love. Sa jag och kollade stelt på Harry.

- Umh, okay maybe we have to!
Svarade han och kollade seriöst på mig sen bröt han ut i skratt så jag började skratta.

- I'm sorry, you should've seen your face when I said that. Sa han och kollade på vägen samtidigt som han skrattade.

Jag slog till han lite löst på armen o skratta lite.

3 timmar senare.

Harrys pov.

Vi hade just ätit på starbucks och var mätta & glada och var på väg till bilen för att åka hem

Are we done now? Sa jag och kollade trött på Peg som gick med minst 6 full proppade shopping påsar i båda händerna.

- Well I think so, was it fun? Frågade Peg skrattandes och kollade på mig.

- Yeah it Was, just a little bit boring sometimes, but it was fun. Svarade jag seriöst och log mot Peg och hon gjorde det samma. Det hade inte varit så många papparazis idag men vi hade i alla fall Hållit varandras händer från butik till butik och låtsats vara kära.

- okay! Skrattade Peg och sedan kollade på vägen.

**************

Okay avslutar där, förlåt för jag inte uppdaterat på typ 1 månad!! Finns det några kvar som läser?😳❤️ skriv detta lite slarvig, skulle egentligen skrivit mkt Längre men det blev inte så för har ju nt uppdaterat på aaas länge så tänkte bara släppa ett kapitel så slipper ni vänta, men är OTROLIGT ledsen för det, jag menar det, har haft mkt med skolan osv så har nt hunnit😳❤️ men har nt läst igenom detta ett dugg för måste egentligen sova för ska åka till flygplatsen om några timmar!!:))) ska t london👏🏻👏🏻❤️❤️så kommer inte skriva på någon vecka så den kommer nog nt på ett tag den heller..😁 och tack till er alla som röstar å ens läser denna!!!💓💓💓puss!!!

Fake it with Harry StylesWhere stories live. Discover now