7

422 6 0
                                    

På mitt rum tvättade jag av ansiktet och tog på mig pjamas och lade mig i sängen och kollade igenom olika sociala medier. På twitter hade det redan blivit en trend om Harry och mig. Dock vet fansen inte vad jag heter än vilket är skönt. Efter 30 minuter så somnade jag...

**************

Pegs pov.

1 vecka senare.

Under den senaste veckan Har jag kunnat göra min hemmastadd i huset och det Känns inte helt fel att göra detta. Jag har kunnat utforska London rätt så bra, tillsammans med Lou Och jag har kommit bra överens med killarna, till och med Harry.

Jag sitter i soffan med min MacBook och kollar på lite olika saker och äter min frukost samtidigt. Harry var i studion med killarna och spelar in låtar.

Fansen vet fortfarande inte vem jag är, vilket är skönt. Så man kan få ha det lite lugnt, jag anar att man får rätt så mycket hat från fandomar om man är ihop med en kändis. Louis har sagt att Eleanor får rätt så Mycket hat.

Just då ringde Malin, som jag inte har hört något av sen jag var i Sverige.

P- hallå?
M- hej Peg, hur går det i London?
P - det går bättre än förväntat, jag har vant mig lite nu.
M- vad bra, men ikväll då tänkte vi att du och Harry ska gå på en romantiskt dejt, vi har redan fixat plats osv. Så någon kommer hämta upp Er klockan 7 ikväll.
P - okej bra att veta, vet Harry om det då?
M- ja det gör han, du får fixa kläder och smink själv, allt finns ju i wicen.
P- aa tack men vi får höras igen sa jag och hon sa hejdå och vi lade på.

Klockan är halv 12 så jag fortsatte göra det jag gjorde och efter en stund gick jag runt i huset och såg ett rum som jag inte varit inne i, jag gick in i det och såg en musik studio med olika instrument och ett bås med en mikrofon och alla andra random stuff som finns i studios.

Jag har ju alltid varit intresserad av att sjunga och när jag var liten så lärde jag mig spela gitarr så jag tog gitarren som hängde på dörren och satte mig inne i båset på en stol som var framme och började tänka på en låt jag kunde sjunga.
Då kom jag på little things som var min favorit sång av one direction, jag lärde mig den för något år sen med mina kompisar, som jag total glömt bort om måste ringa snart!

Jag började sjunga till little things och bara satt där och jammade till låten....

Harrys pov.

Jag har just kommit hem från studion och Peg såg jag ingen stans så jag gick till kylskåpet och tog en juice och hällde upp i ett glas.

Det var då jag hörde en röst, sjungandes, som lät otroligt fint och jag menar det. Och jag kände väl igen låten. Jag följde rösten och det gick till min lilla studio, jag stod utanför dörren och öppnade den lite försiktigt och såg Peg sittandes med gitarren, vem hade ärlig talat trott att de hade kunnat komma från en tjej?

Jag drog upp mobilen och började filma när hon sjöng och lade ut det på twitter och skev " this girl can sing amazing. @peglundberg "

Jag hade inte märkt att Peg hade slutat sjunga och då öppnades dörren och Peg stod framför mig.

- you're really talented. slank jag ur mig och log.

- umh, thanks, I didn't now you were home, sorry. Svarade hon med försiktigt och kollade ner mot golvet och rodnade lite smått så hennes kinder blev röda.

- You have Nothing to be sorry about, you should make a career of this. Sa jag ärligt tillbaka.

- thanks, I'll maybe think about that. Svarade hon tillbaka och gick till tv rummet.

Pegs pov.

Omg vad pinsamt, varför tänkte jag ens på att gå in i studion?! Tänkte jag för mig själv. Jag satt i soffan och gick in på twitter, det var då jag såg mitt twitter flöde och såg att jag fått tusentals följare. Undrar hur. Jag gick in på Harrys twitter account och såg vad han hade lagt ut. En video på mig när jag sjöng. Gud nej vad pinsamt.

- Harry!! What have you done!
Skrek jag rakt ut.

- what? skrattade han oskyldigt. Och satte sig brevid mig.

- you Know what you've done! Sa jag tillbaka.

- Yeah, read the comments sa han och satte sig närmare mig, utan att jag märkte det.

Han tog tag i mobilen och visade kommentarerna, det var nästan bara positiva kommentarer men så får det kom några dåliga kommentarer så scrollade han bara vidare.

När han var färdig vände han huvudet åt mig och vi var bara några centimeter ifrån varandra. Vi bara satt där och kollade in i varandras ögon i ungefär 20 sekunder. Man kände att det blev lite akward så jag flyttade mig ett steg åt Sidan.....

***************************
LÄS SNÄLLA!!!👇🏼👇🏼👇🏼👇🏼👇🏼

Först vill jag säga förlåt, har haft så mycket att göra de senaste dagarna så har inte kunnat lägga ut något... Förlåt!!
Det kommer ett till kapitel om dejten osv, snart hoppas jag💕💕
Men detta blev lite längre kapitel en vad de brukar!:) 💕
Och jag vill verkligen tacka alla som har läst och röstat det betyder verkligen mkt!!💕💕💕

Jag har tänkt på en sak! Å jag har märkt att det är rätt så många som har en ff som heter fake it with styleS elr något liknande så jag tror jag nästan vill byta namn på denna! Men jag vet dock inte vad för namn så kan inte ni hjälpa mig?❤️BEHÖVER verkligen hjälp så kan ni inte skriva förslag i kommentarsfältet?💕💕💕please!!

Fake it with Harry StylesWhere stories live. Discover now