Pegs pov.
- Aa hejdå, älskar dig mamma sa jag och lade på luren. Jag har suttit och pratat med alla i min familj under de senaste 2 timmarna, jag pratade mest med mina syskon. De hade lite problem med skolan och vänner, det är synd att jag inte kan hjälpa dom hemifrån.
Jag kollade på klockan och såg att den bara var 11, jag gick upp ganska tidigt idag tänkte jag för mig själv. Sedan gick jag och satte mig i soffan och satte på tvn. Då var en skvaller kanal uppe och jag såg Harry och mig, varje gång jag tänker på Harry så blir jag så varm i mig, jag vet inte varför.
- Hello My lady sa plötsligt Harry som stod vid dörröppningen och kollade ner på mig.
- Hi, i didn't see you svarade jag och följde Harry med blicken när han satte sig i soffan, brevid mig.
- So what are you up to today? Frågade Harry med sin raspiga morgon röst.
- Nothing, and you? Svarade jag.
- Nothing, is it okay if My mom and sister eats dinner with us tonight? Frågade Harry och kollade på mig med ett leende.
- Yeah of course! Svarade jag och log tillbaka.
- Good, just so you know my mom can be a bit... I don't know , umh embarrassing sometimes.
- Hah okay, my mom is always that so it's okay.
Han skrattade och vände blicken till tvn.
- So, Umh how are your mom and sister in person? Frågade jag och kollade på mina fötter som låg på bordet.
- Well, i don't Know just like any mom and sister I guess, are you nervous about meeting them? Skrattade han och kollade på mig.
- Umh what, no I'm not. I was just asking. Svarade jag och tog en kudde brevid mig och slog löst på Harrys mage.
- You shouldn't have done that svarade han och attackerar mig så jag ligger ner i soffan och börjar skittla mig på magen.
- Oh My god, Harry stop, skrek jag medans jag skrattade.
- Nope, i'm never gonna stop skrattade han och fortsatte.
Efter några sekunder så lyckades jag ta mig ut och började springa mot köket och sprang till andra sidan av köksön som fanns mitt i köket. På andra sidan så stod Harry beredd på att springa till mig. Nu är det krig, tänkte jag. Då såg jag en mjöl påse framför mig som var öppen och fick en ideé.
Jag tog tag i mjölpåsen och öppnade den ännu mer och sedan tog jag mjöl och kastade på Harry.- Hell No, you didn't sa Harry med mjöl i ansiktet och på hela kroppen. Jag kunde inte hålla mig och jag började skratta.
- Ops, i'm sorry skrattade jag och höll handen för munnen.
- No i'm sorry svarade han och tog ett glas med vatten som han antagligen hade hällt upp förut gick fram en bit och kastade på mig.
- Fan sa jag på svenska och blev dyngsur och brevid stod en Harry som garvade.
- Shut up, sa jag till Harry som aldrig slutade skratta. Sen tog jag tag i mjöl påsen och gjorde så att allt mjöl åkte ner på Harrys hår.
- Thank you Very Very Very much sa Harry och log sen skakade han på huvudet så allt mjöl åkte på mig istället. Sen så tog han tag i mig och skulle börja skittla mig igen fast vi ramlade och nu låg han över mig.
Vi bara låg där och kollade in i varandras ögon tills vi avbröts av en dörr knackning.- Shit sa Harry och ställde sig upp och hjälpte mig upp. Sedan gick vi till dörren och öppnade.
- What dafq happened to you? Sa en Liam som stod vid dörr öppningen.
- umh, i don't Know, what happened peg? Sa Harry och kollade på mig.
Och jag bara skrattade.
Bakom Liam så såg jag att en tjej stod där, jag antog att det var Sophia.- Hi, are you sophia? Frågade jag och kollade på henne.
- Yeah I am, and you must be Peg! Svarade hon och kramade mig.
- Come on in sa Harry och kollade på mig.
- Sorry if we're bother you, we thought we could see what you were up to. Sa Liam och satte sig brevid Sophia i soffan.
- hah you're not bothering us, well I'm sorry but I just have to shower, it won't take long. Sa jag och kollade på Harry och sedan gick upp till
- Yeah and i'm just gonna change and Then clean up sa Harry.
- No worries sa Liam och skrattade.
20 minuter senare....
Pegs pov.
Nu sitter jag och Sophia och pratar medan Liam och Harry är i studion.
Sophia och jag kommer jätte bra överens och hon är verkligen snäll.- So do you get a lot of hate from the boys fans? Frågade Sophia och kollade på mig.
- I don't Know. I mean i get Hate but i usually don't read the comments on the social media but when I do I get a little sad, what about you? frågade jag tillbaka.
- I Did get a lot of hate in the beginning but then I did every social media private and that helped me so much through the days because when I wasn't private I was so sad because I mean you get death threats svarade hon.
Sen fortsatte vi att prata om allt och inget. Jag tror verkligen vi kommer bli nära vänner.
- So how did you feel when you were forced into a relationship with the one and only Harry styles Frågade hon efter vi släppt de andra ämnet vi pratat om.
- well at first I thought what the hell have I done? I mean I had to let everything go and just move to London, I mean Everything happened so fast so I don't think I understood what was going on, but now I like it, I love London. Svarade jag glatt och log.
- So all you have to do is kiss and act in love with him? Frågade hon
- Yeah, that's right, but we haven't Been out that much so it's Been easy.
- Yeah, but isn't awkward when your not together and then you hold hand and kiss? Frågade hon och kollade på mig.
- Yeah It is, it gets so quiet in the house sometimes. Svarade jag.
Sen märkte vi att klockan var 2 så vi bestämde oss för att laga mat, det blev pasta med någon korv. ( hah vet ni någon normal rätt som man äter i England?) sen åt vi det och sen satte vi oss vid bordet och åt och pratade och pratade, det var jätte kul, rätt som det va var klockan halv 4 och de bestämde sig för att åka hem. Jag och Sophia bytte telefon nummer så vi kunde träffas igen utan killarna.
- Bye Peg and Harry sa Liam och kramade oss båda.
- Bye Peg, we have to go shopping some day, it was really nice to finally meet you! Sa Sophia och kramade mig.
- Yeah we have to do that and it Was Nice to Meet you to! Sa jag tillbaka.
Sen gick de. Nu var de bara några timmar kvar tills Harrys syrra och mamma skulle komma.
*************************
YAAAY FINALLY EFTER TYP AS LÄNGE! FÖRLÅÅÅT MIG FÖR JAG INTE LAGT UT NÅGOT! Jag ber så mycket om ursäkt, är det några kvar? 💖💖jag har inte läst igenom detta ordentlig, vill bara att ni ska få detta kapitel! Hoppas ni gillade det dock, och förlåt mig! Men om ni är snälla kan ni ju skriva lite respons och om vad ni tycker & om ni har lite ideér i kommentarsfältet!!Sååå shippar ni kendall å Harry?.... Asså jag älskar kendall så jag vet inte vad jag ska tycka...
YOU ARE READING
Fake it with Harry Styles
FanfictionPeg Lundberg kastas in i ett fake förhållande med the one and only Harry Styles