Öncelikle tekrar Merhaba. Benimle bu röportajı yaptığın için teşekkür ederim. Ben seni çok sıkmadan başlayayım.
1- Klasik bir soruyla başlayalım. Sen kimsin? Günlük hayatında ne yaparsın?
- Merhaba . Adım Sena Nur İymen 19 yaşındayım. Bu yıl üniversiteyi kazandım. Günlük yaşamımda genellikle gezerim, kitap okurum ve yazarım. Yaz ayında olduğumuz için genellikle havuz ve ya denize giderim.
2- Peki ne zamandan beri yazıyorsun? Wattpad'den öncede yazıyormuydun?
- Evet uzun zamandır yazıyorum. Lise iki ve lise üçteyken kompozisyonda Yalova ikinciliğim vardı. Ama daha önce hep şiir ve ya deneme yazıyordum. Kitap şeklinde yazışım ilk olarak Bana Aitsin oldu ve onu da 12. sınıfta yazmaya başladım.
3- Bana Aitsin ortaya nasıl çıktı?
- Ayaz karakteri zaten uzun zamandır düşündüğüm bir karakterdi. Ayrıca o zamanlarda buradan kitapları okurken kötü çocuk hemen kıza aşık olup değişiyordu. Bu olay hoşuma gitmedi. Her ne olursa olsun kişilik hemen değişemez zaman alır.
4- Bana Aitsin kitabını ben çok severek okumuştum. Ve Ayaz en sevdiğim karakterdi. Peki kurgu ve karakterler seni zorladı mı ? Yazarken zorlandım dediğin karakter var mı?
- Aslında olmadı. Çünkü Ayaz karakterdi dediğim gibi uzun zamandır düşündüğüm ve kesinleştirdiğim bir karakterdi. Diğer karakterlerinde kişiliklerini oturtup ona göre yazdığım için zorlanmadım. Zaten okuyan herkes aradaki kişilik değişiminin yavaşça ve zaman aldığını anlar.
5- Dediğin gibi okudukça kişilerin değiştiğini anlıyorsun.Bana Aitsin kitabını okumayanlar için bize bir özet geçer misin ?
- Tabi. Masum, kırılgan ama aynı zamanda güçlü bir kızımız Hera ve şizofren hastası Ayaz ana karakterlerimiz. Bolca şiddet var. Fakat bunlar Ayaz'ın hastalığı yüzünden meydana gelen şeyler. Aynı zamanda geriye kalan altı yan karakterimiz var. Onlarda yine ilişkilerinde zor kullanan fakat hepsinin kötü geçmişi olduğu için kızlara kötü davranmak zorunda kalan ve yine zamanla düzelen ilişkilerimiz var.
6- Bana Aitsin kitabının 2.kitabını çıkarmayı düşünüyor musun ?
- Hayır ama Aldatılmış Bir Kadın adında kitap yazmaya başladım. Ara ara oradan Bana Aitsin hakkında yazacağım.
7- Biraz diğer kitaplarından bahsedelim. Bana Aitsin kitabı hariç içine sinen hangi kurgu varsa ondan bize bahset ?
- Diğer iki kitabımda içime sindi fakat Küçük Sır her kesime hitap ederken Aldatılmış Bir Kadın daha büyüklerin dikkatini çeken bir kitap.
8- Bana Aitsin kitabı için kaç yayın evinden teklif aldın ?
- Altı yayın evinden teklif aldım.
9- İlk hangisi teklif etti ? Sen hangisini kabul ettin ?
- Diğer teklif edenleri söylemek saygısızlık olur. Ben Epsilon Yayıncılığı kabul ettim.
10- Kitabın ne zaman çıkıyor ?
- Eylül'de çıkacak ama kesin tarih belli değil.
11- Kitabın kapağı nasıl olacak? Bize biraz ipucu verir misin ?
- Onu henüz belirlemedik. Kesinleştiğinde paylaşırım zaten.
12- Kitabın tahmini ücreti ne kadar olur ?
- Bilemiyorum. Tahminim de yok.
13- Kitabının çıkacak olması hayatını etkiledi mi ? Ailen nasıl tepki verdi?
- Tabiki de etkiledi. Sonuçta siz hayal ettiğiniz şeyleri yazıya geçiriyorsunuz ve birden o hayale ortak olan insanlar oluyor. Sana akıl veriyorlar, mutluluğunu paylaşıyorlar. Bu insanın kendisiyle gurur duymasını sağlıyor. Ailem yazma konusunda bana hep güvendikleri ve destek oldukları için. Kitabımın çıkacağını öğrendiklerinde de çok mutlu oldular.
14- Diğer kitaplarını da düzenledikten sonra bastırmayı düşünüyor musun?
- Bilemiyorum. O zamana ne düşünürüm ne karar veririm. Ama şuan ki düşüncemle evet bastırırım.
15- Wattpad'de yazımını, kurgularını beğendiğin bir yazar var mı?
- Evet Gerçek Masallar'ı beğeniyorum. Güzel bir yazımı var.
16- Ne tür kitaplar okursun? Romantik? Bilim Kurgu? Tarih?
- Tarihi kitapları çok severim. Ama her türü kitabı da okurum. Benim için önemli olan bana bir şeyler katması.
17- Örnek aldığın bir yazar var mı?
- Sabahattin Ali.
18- Yazar olmak isteyen kişilere bir kaç öneri verir misin?
- Asla yazmaktan vazgeçmeyin. Çünkü karşınıza zorlu yollar çıkacak. Ve hep hayal edin. Çünkü hayal ettiğiniz sürece yazabilirsiniz.
19- Son sorum ve ondan sonra ankete geçeceğim. Okuyucularına bir şey demek ister misin ?
- Okuyucularım Sizleri Seviyorum. Her zaman, her bölümde de söylediğim gibi. SİZLERİ SEVİYORUM :)
Anket soruları
1- En sevdiğin renk?- Mavi.2- En sevdiğin film?
- Bu aralar Kocan Kadar Konuş
3- En sevdiğin kitap?- Reşat Nuri Güntekin - Çalıkuşu
4- Ne tür müzikler dinlersin? - Rock ve ya senfoni
5- Hangi takımlısın?- Galatasaray
BEN: Benim soracağım soru bu kadar. Benimle röportaj yaptığın için tekrar teşekkürler.
YAZAR: Rica ederim
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Sevdiğimiz Yazarla Röportajlar
RandomSevdiğiniz kitapların yazarlarıyla ilgili bilgiler öğrenmek istiyorsanız, bir bakın derim.