Size de merhabalar uzun zamandır bir röportaj paylaşmıyordum ama bundan sonra güzel röportajlar var. Sevdiğiniz yazarlar hakkında bir kaç şey öğrenmek istiyorsanız takipte kalın. Ayrıca röportaj yapmamı istediğiniz bir yazar varsa lütfen bildirin.
Tekrar merhaba. Benimle röportaj yaptığın için heyecanlıyım, kusura bakma. Bugün okurların seninle ilgili bir kaç şey öğrenecek, mutlulardır umarım. Evet, seni çok sıkmadan sorulara başlayalım.
1-Herkesin öğrenmek istediği bir soruyla başlayalım. Sen kimsin? Günlük hayatında ne yaparsın?
- Merhaba. Adım Neslihan Gedik. 19 yaşındayım ve asosyal olan tüm gençler ne yapıyorsa ben de aynen onları yapıyorum sanırım. Kitap okumayı çok seviyorum mesela; yabancı dizi ya da film izliyorum boş olduğumda. Geceleri de kitabıma bölüm yazıyorum.
2- Peki, ne zamandan beridir yazıyorsun? Wattpad'den öncede yazıyor muydun?
-Wattpad'de 18 Ocak 2014 tarihinde ilk kitabıma, ilk bölümümü yazıp eklemiştim. Ondan önce de kendi kafamda kısa hikayeler uydurup hayal kurar gibi bir deftere yazardım.
3-Tamam, başka soruya geçelim. Bize nasıl tür kitaplar yazmaktan mutlu olduğunu anlatır mısın? Kendini yansıttığın, işte bu benim yazacağım kitaptı dediğin oldu mu?
-Belli bir türe bağlı kalıp hayal dünyamı kısıtlamak istemiyorum ben. Değişen Hayatım Serisi daha çok gençlik psikolojisi tadında bir seri oldu, yazmaktan da büyük keyif alıyorum. Ama ilerleyen zamanlarda bir bilim kurgu romanı ya da fantastik belki de polisiye bir roman yazabilirim. Kesin olarak söyleyebileceğim bir şey varsa da o da yazacağım kitaplarda aksiyon ve psikolojinin hep olacağıdır.
4-En çok okunan ilk kitabın Değişen Hayatım:Zehir. Sence yaklaşık 15milyon okunmasının ve beğenilmesinin sebebi ne? Romantik olması mı?
-Ben kitabıma romantik denilmesini pek doğru bulmuyorum açıkçası. İçinde aşk elbette var ama karakterlerimin arasındaki duygular hiçbir zaman tam anlamıyla romantizm olamadı. Onlar daha çok birbirlerinin acılarını saran iki dost gibiler. Birbirlerinin, bugün kadar sahip olamadığı her şeyler. Bence bu serinin beğenilmesinin sebebi okuyan insanların kitapta verilen duyguları hissedebilmeleri ve kendilerinden bir parça bulmaları. Gamze'nin ya da Ayaz'ın başına gelen olayların bir benzerini yaşayan insanlar okuyup, "Onlar ne olursa olsun güçlü durdular ve devam ettiler," deyip kendilerine kitabımı güç kaynağı edinmeleri. Ben böyle olduğuna inanıyorum.
ME: İnşallah öyledir. Eğer kitapta geçen olayı birileri yaşayıp ve kitabı okuyup hayata tutunuyorsa ne mutlu sana. Çok güzel bir şeye imza atmışsın. 5- Peki, Değişen Hayatım:Zehir kitabını tamamladın. Bu kitabının kurgusu ve karakterleri seni zorladı mı ? En çok zorlandım dediğin bir karakter var mı ?
- Değişen Hayatım Serisi henüz bitmedi. O yüzden karakterlerim beni zorlamaya devam ediyorlar. Baş karakterlerim, yani Ayaz ve Gamze... İkisi de zor karakterler çünkü duygu değişimleri ve psikolojileri çok dalgalı. Onların psikolojilerine ayak uydurup yazmak beni bazen yoruyor. Karamsar bir sahne yazacağımda eğer o an mutluysam onlara ayak uydurmak için moralimi bozmaya falan çalışıyorum mesela... Her şeye rağmen zihnimde doğdukları için mutluyum.
6- Değişen Hayatım:Zehiri okumayanlar için kitabını bize biraz anlatır mısın? Neden kitabını alsınlar?
-Değişen Hayatım Zehir'de uyuşturucu maddenin gençlerin hayatını nasıl mahvettiğini anlattım. Her karakterin kendine has kötü bir geçmişi var. Ayaz'ın geçmişi ise tam bir trajedi. Tüm bu uyuşturucu olayları Ayaz'ın geçmişte yaptığı bir hata sonunda psikolojisinin mahvolması ile başlıyor ve gün geçtikçe zehir her yere yayılıyor. Gamze ile tanıştıklarında ikisinin hayatı da değişmeye başlıyor. Kitabı neden almalılar? Sanırım cevabını 4. Soruda verdim.
7- Değişen Hayatım:Zehir ilk kitabın iyi bir okunmayla basıldı. Bu seri kaç kitaplık bir seri olacak? İkinci devam kitabında yine aynı karakterler baş karakterler değil mi? Konu ikinci kitaptan devam ediyor değil mi?
-Değişen Hayatım Küller son kitap olsun istiyorum çünkü kitabın sonunda tüm olaylar çözülmüş, tüm soru işaretleri silinmiş olacak. DH-Küller'de de DH-Zehir'deki karakterler var, kaldıkları yerden devam ediyorlar.
8- Serinin ilk kitabında kaç yayın evinden teklif aldın? Bu seni ne kadar çok heyecanlandırdı ve Epsilon yayın evini kabul etmenin sebebi?
-10'dan fazla yayın evinden teklif gelmişti ve hiç beklemediğim için deli gibi heyecanlanmış ve korkmuştum. Epsilon Yayınevi iyi ve başarılı bir yayın evi, işlerini ciddiye alarak yapıyorlar. Kabul etmemin sebeplerinden biri buydu. Diğer sebep ise ilk teklifi getiren, bana o mutluluğu yaşatan yayın evi olması olabilir. Tarih 25 Şubat 2015'ti. Mutluluktan ne yapacağımı şaşırmıştım.
9-Eğer bir sinema filmi çekiliyor olsa ve filmin konusu senin yazdığın kitap olsa çekilmesini ister miydin? Hangi oyuncuların oynamasını isterdin?
-Eğer karakterlerimi gerçekten yansıtabilen oyuncular bulunabilirse ve kitabımı emanet edebileceğime inandığım bir senarist ve yönetmen bulunabilirse elbette isterdim.Tabii okurlarımın da bunu istemesi önemli bir nokta. Kitap uyarlaması filmler genellikle hüsranla sonuçlanıyor, öyle bir şey olsun istemezdim. Hiç Türk oyuncu bilmiyorum...
10-Wattpad'de kurgusunu, yazımını beğendiğin yazar var mı?
-Büşra Yılmaz'ın 4N1K kitabını seviyorum. Vaktim olduğunda diğer kitaplarını da okuyacağım.
11-Örnek aldığın bir yazar var mı? Wattpad'in dışında hangi yazarları seviyorsun?
-Örnek aldığım bir yazar yok; kendim olmaya çalışıyorum. Kitap okumaya Tess Gerritsen romanları ile başladığım için o yazarı seviyorum diyebilirim. Tabii bir de Stephenie Meyer var. Alacakaranlık Serisi vazgeçilmezlerimdendir.
12-Nasıl kitaplar okursun? Aşk? Bilim Kurgu? Vb.
-Bilim kurgu- Fantastik okuyorum daha çok. Biraz da Polisiye... Galiba belli bir tür sınırlamam yok
13-Yazar olmak isteyenler için bir önerin var mı?
-Özgün olmalarını tavsiye ederim ben. Hayal dünyamız dipsiz bir kuyu. Herkes bambaşka kurgular çıkarabilir ortaya. Bol bol hayal kurup kurdukları hayalleri yazsınlar. Ben böyle başladım.
14-Okuyucularına bir şeyler söylemek ister misin?
-Buraya bir sürü gereksiz sevgi sözcükleri sıralamayacağım. Çünkü siz zaten biliyorsunuz. Her zaman benim için çok değerli olduğunuzu bilin yeter.
Şimdi sırada anket soruları var. Biraz daha bilgi için burayı da okumalısınız!
1-Küçükken en çok olmak istediğin meslek?
-Öğretmen olmak istiyordum... (Vaay ne kadar da farklı Neslihan! :))
2-En sevdiğin renk?
-Asker yeşili.
3-En sevdiğin film?
-Leon The Professional.
4-En sevdiğin 5 kitap?
-Alacakaranlık Serisi, Sineztezya, Uçurtma Avcısı, Kemik Bahçesi, HP Serisi.
5-Ne tür müzik dinlersin?
-Kulağıma hoş gelen tüm şarkıları dinliyorum. Çoğunlukla yabancı.
6-Hayranı olduğun biri var mı?
-Galiba yok.
7-Hangi takımlısın?
-Galatasaray.
ME:Sorularım bu kadar. Benimle röportaj yaptığın için teşekkür ederim, umarım seni sıkmamışımdır.
Yazarımız: Ben teşekkür ederim.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Sevdiğimiz Yazarla Röportajlar
RastgeleSevdiğiniz kitapların yazarlarıyla ilgili bilgiler öğrenmek istiyorsanız, bir bakın derim.