Merfck yazarımızla bir röportaj

145 4 0
                                    

1-Klasik bir soruyla başlayalım. Sen kimsin? Günlük hayatında ne yaparsın?

-Ben Merve Albayrak. Günlük hayatıma gelince ben "öğrenciyim" diyeyim, siz anlayın

2-Peki, ne zamandan beri yazıyorsun? Wattpad'den öncede yazıyor muydun?

-Wattpad'den öncede yazıyordum. Yaklaşık dört senedir.

3-Daha çok ne tür kitaplar yazmaktan hoşlanıyorsun?

-Romantik romanları sıcak buluyorum ama ilerde bilgiye ve daha çok psikolojiye dayalı bir şeyler yazmak istiyorum.

4-Wattpad'de ilk yazdığın hikaye neydi?

-

5- Sence Sahra hikayesi neden bu kadar çok okundu? Diğer kitaplarından ayıran özelliği ne?

-Sahra son yazdığım kitap olduğu için kendimi biraz daha geliştirdiğime inanıyorum. Daha çok hayatın gerçeklerine yönelik yazmaya çalışıyorum ve bu da okuyucuya bir masaldan çok gerçek hayatı fısıldıyor- bence.

6-Bize biraz Sahra hikayesinden bahseder misin? Okumayanlar neden okumalı bu kurguyu?

-Neden okumalılar? Ön yargılarını kırmak için, kendilerini iyi hissetmek için. "Kötü" dediğimiz hiçbir şeyin özünde kötü olmadığını benimsemek için okusunlar. Sahra basit bir kurgu değil. Ben yazarken yoruluyorum, onlarda okurken belki nefes nefese kalır.

7-Sahra kurgusu nasıl ortaya çıktı?

-Sahra'yı ortaya çıkaran toplum. Yıl 2016 ve kadınlar hala alçak görülüyor. Sanki cahiliye dönemindeyiz. Erkeklerde gereksiz bir ego var ve kadınları kendilerince sınıflandırmaya çalışıyorlar. Ayrıca bazı watty hikayelerinin ama fikri; kız çok masumdu çünkü bakire. Bekaretin esasında ne olduğunu herkes Sahra'da görecek bence.

8- Kurgusu ve karakterleri seni zorluyor mu? Yazarken zorlandığın karakter ne?

-Karakterlerin hepsi benim farklı yönlerim. Bazen bana yabancı olan yönlerimi tanımaya çalışırken yorulsam da şu an gayet akıcı ilerliyor, benim açımdan.

9-Yazdığın hikayeler de en çok içine sinen kurgu hangisi? Neden?

-Sahra. Çünkü ilk defa bir romanı roman olsun diye değil birilerine bir şeyler iletmek çabasıyla yazıyorum.

10-Eğer bir sinema filmi çekiliyor olsa ve filmin konusu senin yazdığın kitaplardan biri olsa, bu hangi kitabın olurdu?

-Sahra olsun isterdim.

11- Seri şeklinde kitap yazmak ister miydin?

-Seri olarak bölemesem de Sahra seri olacak uzunlukta.

12- Hiç yayın evinden teklif aldın mı? Aldıysan kabul etmeyi düşünüyor musun? Yoksa kabul ettin mi?

-Birkaç iyi yayın evinden teklif aldım ama şimdilik kabul etmeyi düşünmüyorum. Bunu benim istememden çok okuyucularımın da istemesi önemli.

13- Peki, aklında yeni bir kurgu var mı? Varsa bize biraz bahseder misin?

-Şimdilik bir kurgu var. Sahra'dan sonra yazacağım.

14- Wattpad' de yazımını, kurgularını beğendiğin bir yazar var mı?

-Buradan kitap okumaya pek vaktim olmuyor açıkçası.

15- Ne tür kitaplar okursun?

-Genelde her türlü romanı okuyorum, güzel oluyor.

16-Örnek aldığın bir yazar var mı?

-Henüz hiçbir yazarı kendime o kadar yakın göremedim ama kalemini beğendiğim yazarlar var.

17- Hayata karşı bir sloganın var mı?

-Bence hayat hayattır işte, fazla kendini üzmeye, yormaya, yıpratmaya gerek yok.

18- Okuyucularına bir şeyler söylemek ister misin?

-Onları gerçekten çok seviyorum. Bana çok samimi bir ortam kazandırdılar. Watty ortamı her ne kadar sıkıcı olursa olsun ve beni gerse de burada hala onlar için duruyorum.

Şimdi sırada anket sorularımız var. Yazarımızla ilgili birkaç şey daha öğrenmek istiyorsan buraya bakmalısın bence :D

1-Küçükken en çok olmak istediğin meslek?

-Küçükken öğretmen olmak isterdim. Çocukları seviyorum ve onlara bir şeyler öğretmek güzel olurdu. Ama şimdi bambaşka elbette.

2-En sevdiğin renk?

-Bordo, koyu yeşil

3-En sevdiğin film?

-"En sevdiğim" dediğim hiçbir şey yok. Bunun için fazla kararsızım.

4-En sevdiğin kitap?

-Bilmiyorum.

5-Ne tür müzik dinlersin?

-Kulağıma hoş gelen her şeyi dinliyorum. Ruh halime göre o kadar değişiyor ki, ben bile çözemiyorum.

6-Hayranı olduğun biri var mı?

-Sanırım o da yok.

7-Hangi takımlısın?

-Fenerbahçe

-Benimle röportaj yaptığın için çok teşekkür ederim.

-Ben teşekkür ederim.

Sevdiğimiz Yazarla RöportajlarHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin