Prensesingunlugu yazarımızla güzel bir röportaj

1.2K 188 90
                                    

Merhabalar

1- Peki, ne zamandan beridir yazıyorsun? Wattpad'den öncede yazıyor muydun?

-Wattpad'e dört sene önce falan üye oldum. İlk birkaç ay sadece okumak için kullandım ama daha sonra şuan hikayelerim arasında olmayan fantastik bir hikaye yazdım. Gerçi pek yazmadım, iki bölüm falan içinde kaldırdım. Fantastik kitap ve filmleri çok sevsem de yazmanın bana göre olmadığını anladım. Zaten acemilik zamanlarımdı. Daha sonra Baş Belası adlı hikayeme başladım. Silmeyip, vazgeçmeyip devam ettirdim. İlk hikayemi Baş Belası'nı ilk hikayem varsayabiliriz bu yüzden. Wattpad'den önce sadece türkçe derslerinde kompozisyonlar yazıyordum.

2-Tamam, başka soruya geçelim. Bize nasıl tür kitaplar yazmaktan mutlu olduğunu anlatır mısın? Kendini yansıttığın, işte bu benim yazacağım kitaptı dediğin oldu mu?

-Mizah yazmayı seviyorum ama mizah bazen insanı daraltan bir alan olabiliyor çünkü ruh halini önemsemeden her zaman eğlenceli olman gerekiyor bu yüzden sıkıntılı bir alan. Benim en rahat olduğum şey romantik kısımlar sanırım. Her ruh halime uyuyor. Buna rağmen alanına 'romantik' diyebileceğim bir kitap yazmadım henüz.

3- En çok okunan kitabın Benimle Yan, 103 milyon okunmuş yaklaşık 3 milyon vote almış bir kitap ve bir çok kez Mizah kategori arasında 1.oldu ve hala da en çok okunan kitapların arasında. Sence bu kadar çok okunmasının sebebi ne? Yazdığın karakterlerin iyi olması mı? Yoksa senin mizahla aranın iyi olması mı?

-Benimle Yan kurgu olarak pek ön planda değil daha çok aşk, mizah, arkadaşlık kitabı. Her zaman kurgudan değilde, sahneden diyalogtan kazandı. Demek ki karakterler ve diyaloglar beğeniliyor. Bir de en özen gösterdiğim kitabım diyebilirim kaç senedir yazdığım bir kitap. Zamanın da ilgisi olabilir.

4- Peki, Benimle Yan kitabının kurgusu ve karakterleri seni zorladı mı? En çok zorlandım dediğin bir karakter var mı? Mizahla aşkı karıştırmak seni zorladı mı?

-Egemen karakterinin kişiliğinde ikilemeler yaşadım. Bir tarafının iyi olmasıyla, tamamen kötü olması arasında gidip geldim. Sanırım en çok zorlandığım oydu. Hatta tek zorlandığım. Benimle Yan'da zaten çok romantik denilecek sahne neredeyse yok. Ayaz ormantik bir karakter o yüzden pek sıkıntım olmadı mizahtan romantikliğe geçerken.

5-Benimle Yan kitabını gülerek, mutlu olarak ve zevk alarak okudum, bana göre muhteşem bir kitap. Ki okuyucularının çoğu da benim düşündüğüm gibi düşünüyordur, sonuçta 103 milyon okunmuş bir kitap nasıl kötü olabilir ki zaten. Herneyse sorumuza gelecek olursak, bize biraz bu kitabı yazmaya nasıl karar verdiğine ve nasıl ilerlediğini anlatır mısın? Başarısız olmaktan korktun mu? Gelen tepkiler nasıldı?

-Benimle Yan'dan önce yazdığım Baş Belası kitabı bana göre güzel bir kitleye sahipti o sıralar o yüzden hevesim artmıştı korkmadan başladım. Ben uyumadan önce onlarca anı, hayat kurgularım anca öyle uyuya kalırım. Masal'la Ayaz'ın tanışma sahnesi de o hayallerimden biriydi hatta repliklerinden bazılarını da uyumadan önce kurgulamıştım. Sonra hoşuma gittim ve elimde sadece tanışma sahnesi varken başladım kitaba. Sadece o tanışma sahnesi için başladım ve sonradan kurgu, karakterler oluştu ve oturdu.

6-Benimle Yan kitabını özet geçer misin? Okumayanlar neden okumalılar?

-Arkadaşlık, aşk, mizah, yeri geldiğinde de dram kitabı. Dertleri olanlar yada sıkılanlar okuyarak rahatlayabilirler diye düşünüyorum.

7-Hiç kitabını başka bir dile çevirmek isteyen oldu mu wattpad üzerinden?

-Evet öyle birkaç mesaj görmüştüm ama kabul etmedim.

Sevdiğimiz Yazarla RöportajlarHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin