In het park staan de drie jongens van de foto op Dan's bureau. Ze staan bij elkaar en lachen. Ze lijken me aardig. "Kijk dit zijn Kyle, Woody en Will". De jongens kijken me aan en glimlachen. "Jongens dit is Laura". "Hey ,hoe gaat het?" Vraag ik ongemakkelijk. "Prima nu we zien wie Dan's vriendin is" grijnst Kyle. Ik moet blozen omdat hij mij Dan's vriendin noemt. "Nou ik ben (nog) niet zijn vriendin". Kyle, Woody en Will kijken allemaal naar Dan alsof hij een gruwelijke fout heeft gemaakt. "Ow Dan nu ik er aan denk ik bel Luna nog even. Ze is een goede vriendin van me. Je vindt het toch niet erg als ze hierheen komt?". "Nee natuurlijk niet". "Oké dan bel ik even". Ik loop even een eindje weg van de jongens en toets het nummer van Luna op mijn mobiel in.
"Hey Lun hoe is ie? Wat dacht je ervan om naar het park te komen en een super leuke jongen, waarmee ik gisteravond een date heb gehad, te ontmoeten?".
"Wow je hebt met een jongen gedatet en mij niks vertelt. Dan moet hij wel heel speciaal zijn. Is hij wel een beetje nou ja....oké?"
"Ja hoor hij is echt lief voor me. So don't worry he's nice. See ya".
"Bye".
Ik loop weer terug en zie dat Dan uitbundig over gisteravond vertelt. Ze zitten op een bankje langs dat langs een meertje staat. Als Dan ziet dat ik klaar ben met bellen, geeft hij me een knuffel. Hij laat me los en ik zeg dat Luna er zo aan komt. We praten nog wat over katten. Ja ik weet het. Ik zei katten, Kyle is er namelijk dol op. Verder nog over dingen die de jongens samen beleeft hebben.
"Daar zul je haar hebben". Ze heeft haar beste kleren aan zo te zien. "Hey hoe gaat ie?" Vraagt ze terwijl ze me een knuffel geeft. "Echt geweldig. Je wil niet weten hoe gelukkig ik ben". "Ik vind het echt leuk voor je, maar laat nu eens zien wie je secret love is". Ik neem haar mee naar de jongens die nog steeds op het bankje zitten. We zijn nog druk in gesprek als Dan ons gesprek verstoort. "Dit is dus Luna. Hey ik ben Daniel, maar noem me maar Dan". Luna's ogen worden groter. "Dat-t is DE Dan Smith". "Ben je uitgegaan met Dan Smith, de lead singer van Bastille zonder mij het te vertellen?" Fluistert Luna in mijn oor. "Hoezo de zanger van Bastille? Je vergist je". Ze wijst naar Will."O ja, laat me raden hij heet Will". Dan wendt ze haar hoofd naar Woody. "Hij heet Woody of ja,Chris Wood". Nu kijkt ze naar mij en zegt: "en de jongen met de muts heet Kyle".
P.o.v Dan
Fuck dit meen je niet. Nu wordt ze vast kwaad. Ik had het haar ook moeten vertellen. "Laura ik...". "Dan waarom heb je me dit niet vertelt?" "Laat het me alsjeblieft uitleggen. Ik dacht dat je me kende, toen in de videotheek, maar je vroeg om mijn naam dus kende je me niet van het beroemd zijn en zo. Ik wou gewoon dat je de 'normale' Dan leuk zou vinden, en niet de zanger van Bastille". "Daniel één ding moet je begrijpen, ik vind je leuk ook al ben je beroemd of niet, maar je had dit aan me moeten vertellen. Ze draait zich om en loopt weg. "Laura wacht!" Roep ik haar nog na, maar ze negeert me. Ik ren achter haar aan en grijp haar pols vast. "Het was nooit m'n bedoeling geweest om tegen je te liegen. Ik hou van je Laura Palmer." Ik druk mijn lippen tegen de hare, maar duwt me van haar weg. "Nee Dan nu niet. Ik spreek je nog wel". Ze loopt weer weg. Dit keer laat ik haar gaan.
P.o.v Laura
Waarom Dan? Je had het mij toch gewoon kunnen vertellen. Ik begrijp niet waarom? Of toch wel? Hij heeft ergens wel een punt, maar hij had het me kunnen vertellen. Dat hij in een band zit verandert niet dat ik hem leuk vindt om wie hij is. Ik ben eigenlijk ook zo dom. Hij had prachtig voor me gezongen en keyboard gespeeld. Ik sla mezelf voor m'n hoofd.
Plots voel ik iets aan mijn pols. "Nee Dan ik heb gezegd dat ik je nog wel spreek". Ik draai me om en zie dat het Will is. "Ow sorry Will het spijt me". "Nee het maakt niet uit. Ik wil alleen zeggen dat Dan het nooit zo bedoeld heeft. Hij houdt van je Laura, geef hem een kans". "Maar hij had het me kunnen vertellen". "Ik weet ook wel dat het niet het slimste idee was, maar hij deed het voor jou. Alsjeblieft wil je, zodra je er, nou ja hoe zeg je dat, 'klaar' voor bent met Dan praten". Smeekt Will bijna. "Oké ik zal kijken". "Bedankt Laura".
//eigenlijk heb ik niet echt wat te vertellen dus ja..... Bye
Greets,
Luna. //
JE LEEST
Your flaws? Or my flaws? (a dutch B▲stille fanfic)
FanfictionVier jongens. Twee doodgewone meisjes. Een tour over de wereld. En een groot gevaar. Dan Smith zanger van Bastille komt Laura tegen in een videotheek. Al snel zijn ze gek op elkaar, maar Dan houd iets voor haar verborgen. Laura komt er achter en ne...