> B A Ş A K <

7.7K 163 211
                                    

_____________________________

> [ b a ş a k ] <
• 23 ağustos ~ 22 eylül
• elementi toprak
• yöneticisi merkür
• rengi beyaz // bej
• tarot kartı ermiş
• anahtar cümle "Mükemmel yoktur ama hepimi olabilinecek en iyisi olamk zorundayız."
• anahtar kimlik "The Neurotic"

_____________________________

Başak merkürün ikinci çocuğudur. Büyük kardeşi ikizler evin hiperaktif, haylaz çocuğu olarak büyüdüğünden başağın merkürlülüğü çoğu insanın gözünden kaçmıştır.

Başak burcu iyi bir konuşmacıdır. Ama ikizlerle farkları vardır. O konuşurken üstünlük taslamayı değil iletişimin iki taraf için açık olmasını hedefler. Bu yüzden algısı kuvettli dili de anlaşılırdır. En iyi öğretmen, yazar ve sunucu ondan çıkar. Karşısındakine neyi nasıl anlatır bilmektedir.

Çekingendir. Göz önünde olmayı sevmez. Ne kadar söylediklerinin değer görmesini istesede. Herkese hitap etmenin de olmayacağının farkındadır. Kimlerle anlaşabileceğini çekimser kalıp gözlem yaparak yakalar.

Kabalıktan nefret eder. Başak çok düşünen, ince eleyen, sık dokuyan bir insandır. Sevmediği insana bile kaba davranmaz. Çünkü kavganın cehalet olduğunu düşünmektedir. Bu yüzden kavgalarını agrasif bir "sen kimsin amın oğlu" olmaktan çok iyi hesaplanmış pasif agrasif ince laf sokmalardır.

Titizdir. Başaklar temizlik hastasıdır. Pis ortamda bulunmazlar. Bazen temiz yeri bile düzeltmeye çalıştıkları olur. Aranızda başak olan ama temizlik hastası olmayanlar var. Onlar her başaklar titizdir yazılsa cinnet geçiriyorlar. Merak etmeyin arkadaşlar pasaklı olabilirsiniz bu sizi başak olmaktan çıkarmaz.

Sadece şunu anlamalı başak burçlarının kafası hep doludur. Milarlarca işlem, milarlarca konuşmayı kafasında tutar. Her detayı aklına kazır. Kafa bu kadar karmaşıkken delirdiklerinden bir dürtüyle etrafa el atarlar. Yani temizlik onlar için kafalarında sağlayamadıkları düzeni kurma çabasıdır. Kimisi bunu her şeyi planlayarak yapar. Kimi her şeyini yazar. Daima temizlik yapmak zorunda değildir ama kafasını dağıttığı bir uğraşı vardır.

Ayrıca kafası çok dolu başak; baş ağrısı, eksama, sinir hastalıkları, göz numarası değişmesine en müsait burçtur. Bir virüs yayıldığında ilk onlara uğrar

_____________________________

• öğrenmesi gereken ders daha açık görüşlü olmaktır.

✨ 12 BURÇ ✨ Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin