Bab 27

889 72 15
                                    

Mereka berempat berjalan keluar menuju ke tempat ambil bag di airport tersebut.

" We're here! " Salwa mengirang kegembiraan sambil tangannya tak lepas dari menggenggam tangan Akim.

Akim hanya tersenyum sebelum menoleh ke belakang, memandang Fara.

Mata Fara hanya tertumpu pada iphonenya. Diri terasa janggal. Entah apa yang dia lihat di iphonenya pun dia tidak tahu.

Puan Julie sudahpun meminta diri untuk menjawab panggilan penting katanya. Fara, Akim dan Salwa pula pergi mendapatkan beg-beg mereka.

Setelah segala urusan di airport selesai, mereka menaiki kereta yang datang menjemput mereka untuk dibawa ke rumah mereka yang memang sedia ada di Jepun.

" So...you're staying with us, in the same house?" Setelah sekian lama, Fara bersuara.

" I'll get a hotel room if you want." Jawab Akim, langsung tidak mahu mengusik mood Fara yang masih tidak boleh dibaca itu.

" Nahh. Its fine. Besides, I think Salwa mesti nak awak stay." Fara memperahankan suaranya, tidak mahu Salwa yang sedang merenung ke luar tingkap kereta itu terdengar.

" Yeah. Aku pun rasa macam tu." Kata Akim sambil memandang lembut pada Salwa.

Fara kini mengalihkan pandangan ke luar tingkap, membayangkan nasib hidupnya selepas ini.

Dia tahu, Akim sangat penting bagi Salwa. Tapi Fara juga,telah berjanji untuk membantu Rania mendapatkan Akim kembali. Aarrghh.

Kereta berhenti di sebuah rumah agam besar. Namun, tidak sebesar rumah mereka di Malaysia.

Pintu pagar terbuka dan kereta mula meluncur masuk ke perkarangan rumah.

" Nice house." Komen Akim, diiringi dengan gela tawa Salwa dan Puan Julie. Fara pula, tidak jauh beza dengan Akim, masih meliar memerhati kawasan rumah.

Pembantu-pembantu rumah mula mengeluarkan beg-beg bagasi mereka dan menempatkannya di bilik masing-masing.

" So, today. Schedule kosong. I really don't mind if korang nak jalan-jalan or nak stay rumah sekalipun. But be home at 9pm sharp for dinner. Is that understood?" Kata Puan Julie pada ketiga mereka sebelum mereka sempat melangkah masuk ke dalam rumah.

" Yes Ma'am." Akim seorang sahaja yang menjawab. Mereka melangkah masuk ke dalam rumah.

" Come, I'll show you around." Salwa menarik tangan Akim. Akim memandang Fara, seakan meminta izin.

" What?" Tanya Fara apabila menyedari Akim sedang nemandangnya.

" Come on, jom la!" Ajak Salwa lagi.

" Don't go anywhere. Lepasni kite keluar." Kata Akim pada Fara sebelum mengikut jejak Salwa, merayau di kawasan rumah.

Fara langsung tidak mengendahkan kata-kata Akim. Yang dia tahu, dia nak masuk ke bilik dan mandi. Badan terasa lekit dan tidak selesa.

" Can you show me my room?" Kata Fara pada salah seorang pembantu rumah yang sedang berdiri disisinya.

" I haven't see you before, but you and Salwa really look alike." Kata pembantu rumah itu.

" I'm just Salwa's long lost twin. The name is Fara, whats yours?" Fara beramah, meskipun dirinya memang sedang tiada mood.

" I'm Harumi. Come, let me show you your room." Balas pembantu rumah yang bernama Harumi itu.

" That would be great. I'm really tired. And sleepy." Fara mengikut langkah Harumi menuju ke biliknya di tingkat dua rumah mereka.

Sesampainya mereka di hadapan bilik, Fara mengucapkan terima kasih sebelum masuk ke bilik dan menghempaskan badannya ke atas katil, ketiduran.

Fara sendiri pun tidak tahu sudah berapa jam dia tertidur di atas katil dengan belum mandinya, hinggalah dia terjaga akibat ketukan dari pintu biliknya.

" Urghh. Go awayyy." Jerit Fara dari dalam bilik, masih melelapkan matanya.

" Its already 5pm! Get up! " Jerit Akim pula, dari luar bilik.

" Akim! Shut the hell up!" Fara membalas jeritan.

" Aku boleh cabut pintu bilik ni kalau tu yang kau nak." Akim mula mengugut.

Fara langsung tidak mempedulikan kata-kata Akim. Eleh, macam lah lelaki itu berani mencabut pintu biliknya. Mata dilelapkan sekali lagi.

" Wehh bangun lah!" Akim masih tidak mengalah.

Fara mendapatkan iphone dan mula memasang earphonenya, menikmati lagu-lagu band kegemarannya, fall out boys. (i know its old but who cares)

Mata dipejamkan, segala bunyi bising tidak lagi kedengaran. Fara tersenyum kemenangan, kini dapatlah dia menyambung mimpi indahnya yang tergendala sebentar tadi

Tidak sampai setegah jam pun, tidur Fara diganggu sekali lagi, kini katilnya digoyang-goyang oleh seseorang. Fara membuka matanya.

" WHAT THE HELL ARE YOU DOING IN MY ROOM?!" Jerit Fara pada Akim yang sedang melompat-lompat di sebelahnya.

" Waking you up, obviously." Jawab Akin selamba, masih tidak berhenti melompat.

" And how did you get in here?" Tanya Fara pada Akim, masih bengang. Namun, apabila matanya beralih pada pintu masuk biliknya, soalannya sebentar tadi sudahpun terjawab dengan sendirinya.

" YOU BROKE MY DOOR?!?!?!?!!" Fara kini bangun dari katilnya dengan mata yang terbeliak, tidak percaya dengan apa yang dilihatnya.

" Kan aku dah cakap tadi." Akim masih selamba.

" And you actually did it? How dare you broke my door! And come into my room? You son of a bi...."

" Get dress. But not too fancy. Lets go out."

" Hell no, wanna go out with me? Fix the damn door!"

Author's note -

Sorry for the long wait (for those who actually waited), 

And for those who kata my story cliche, mengarut, blahblah, sorry but I updated! Eheks.

Anyway, do read my friend's story enaaaaa_ called Cinta Wechat, it is indeed an incredible story, not cliche as mine. (Aina, kite dah promote, so pls, love me)

And! Kalau korang ada baca buku tajuk 6.45 am or 6.45 pagi ke apatah, penulis dia marsyaa or something, pls private message this girl : waniel99 ( Wani, kite dah tanyakan, so pls love me)

Vote and comment would be great. Even tho jalan citer buku ni mengarut.  Eheks.

Yours Truly,
SunshineMiracle
worst writer coming through

Gadis Ros Merah JambuWhere stories live. Discover now