Bab 7

1.5K 82 6
                                    

Fara membeliakkan mata, terkejut. Namun, tetap dibiarkan sahaja.

Luke akhirnya melepaskan bibir Fara.

"What the hell was that?"

"Elena...I think I kinda love you."

"KINDA love me? Luke, you just fucking kissed me!"

"Will you go out with me?"

"What the heck? Luke, you do realise I'm going to Malaysia soon, right?"

"Then, will you be my girlfriend for just this week?"

.......................................................

Fara tiba di apartmennya dengan penuh keletihan. Selepas dinner dengan Luke, mereka pergi mengambil keretanya di sekolah. Bertambah celaru lagi apabila teringat bahawa dia terpaksa menghadapi peperiksaan biologynya esok.

Fara membuka buku dan membaca nota serba ringkas sebelum berlalu menukar pakaian yang lebih selesa dan terus berbaring di atas katilnya.

Matanya cuba dilelapkan, namun masih tidak boleh. Fikirannya melayang memikirkan keadaan di rumah pondok bersama Luke sebentar tadi.

"Yes."

"Yes? Seriously? "

"Yes Luke. I'll be your girlfriend for just this week."

"Ahhhh....You made my day, Elena." Luke memeluk Fara.

"And don't you dare cheat on me ! I'll cut your beloved throut out if you do." Sambil membalas pelukan Luke.

Fara termenung sendiri. Betulkan langkah yang diambilnya ini? Kenapa Luke bertindak demikian? Does he actually love her? Semuanya berlegar-legar dalam kepala Fara.

Akhirnya, tanpa disedari, Fara terlena dengan sendirinya.

...

Fara terjaga dari mimpinya. Iphonenya berbunyi, menandakan mesej masuk. Fara membuka mesej tersebut.

"I'll pick you up after school. Goodluck on your exam.

-xx, your boyfriend-"

Fara tergelak setelah membaca ayat terakhirnya itu. Jarinya laju menaip, membalas mesej tersebut.

"Don't you have classes to attend , you little idiot

-xx, your girlfriend-"

Fara mencampak iphonenya ke atas katil. Sambil mengikat rambutnya secara messy bun, Fara berlalu ke bilik air untuk bersiap ke sekolah.

Setelah setengah jam, akhirnya Fara sudah bersiap dan bersedia untuk ke sekolah. Iphonenya diambil dan terus dimasukkan ke dalam begnya.

Fara tiba di sekolahnya terlebih awal. Hanya beberapa orang sahaja yang berada di situ ketika ini. Fara mengambil keputusan untuk duduk didalam keretanya sambil meneliti nota-nota biologynya.

"Knock. Knock."

Ketukan di cermin kereta mengejutkan Fara. Fara menggerakkan sedikit kepalanya untuk melihat siapa yang berada di luar kereta.

Faris.

Fara menurunkan tingkap keretanya sambil tersenyum.

"Heyyy." Tegur Fara.

"Hii. Can I come in?" Kata Faris dambil turut tersenyum.

"Yeahh sure." Fara membuka 'lock' keretanya. Faris dengan berhati-hati masuk ke dalam kereta Fara.

"Thanks."

"Are you always this early?"

Faris tergelak dengan pertanyaan Fara.

Gadis Ros Merah JambuWhere stories live. Discover now