" I can't believe you broke my door just because of this." Kata Fara, kakinya kaku di tanah dan matanya memandang tepat ke arah amusement park (sorry, amusement park dalam bahasa melayu apa?) di hadapannya.
" This is heaven." Jawab Akim, mata turut memandang permainan-permainan menyeronokkan di hadapan matanya.
" Macam lah kite takde funfair dekat Malaysia."
" This is no ordinary funfair. " Kata Akim perlahan.
" Aku tak kisah, aku nak balik sekarang."
Akim memandang Fara. Lama.
" Don't do that!" Fara jerit tiba-tiba.
" What? What? Don't do what?" Tanya Akim.
" That! That look you always gave me. The look you're doing right now!" Kata Fara, Akim masih tidak memahami.
" What look?"
" Don't act stupid with me, jerk. You know exactly what I'm talking about. Kau fikir kau pandang aku macam tu, boleh buat aku suka kau?"
Akim tersenyum.
" Ha kan! Betul tak apa aku cakap? Kau memang selalu pun kan pandang perempuan macam tu, and expect all of us would fall for your oh so charming eyes." Kata Fara bila terlihat Akim yang sudah tersenyum.
" I don't know what you're talking about." Akim masih cuba menafi.
" Just so you know, I am not going to fall for you. "
" I'm not saying you are." Balas Akim sambil mengenyitkan matanya dan berlalu meninggalkan Fara.
Fara mula berlari mengejar Akim yang makin jauh. Dahla ajak keluar sampai cabut-cabut pintu, lepastu tinggalkan dia macam tu je?
" So...kite nak main apa dulu?" Tanya Fara pada Akim setelah langkah mereka selari.
" Kau tahu tak, bila kau cakap melayu macam ada pelat sikit?" Akim memandang Fara.
" Pelat tu apa?"
" Pelat tu, macam kau cakap melayu. Cuba kau dengar betul-betul macam mana aku cakap and macam mana kau cakap. Tak ke berbeza tu?"
" Oh, you mean like how weird is your accent when you speak english."
" Eh excuse me, theres nothing weird with my accent."
" Asian accent is weird."
" You're half asian yourself! So jangan nak kutuk lebih."
" I'm half asian who's been living in USA for like ten years. So nu uh, I don't have those asian accent with me."
" Kita naik tu, first." Akim mengubah topik sambil menudingkan jarinya ke arah roller coaster yang tersedia di hadapan mereka.
" Oh hell no"
" Why? Miss Diva is afraid of roller coaster?"
" How about kita naik tu?" Fara mencadang, sambil menudingkan jari ke arah merry go round yang berada tidak jauh dari mereka.
" Hahaha, what are you, five?"
Fara tidak puas hati. Memang betul, memang dia takut nak naik roller coaster. Kali terakhir dia naik mesin terbang-terbang huyung hayang tu ialah waktu di Texas bersama Luke. Turun sahaja dari roller coaster, habis segala makanan yang telah dihadam dimuntah keluar. Sejak itu, memang dia telah berazam tidak akan naik lagi mesin tak guna itu.
" Lets just say I am five. Can we not ride a roller coaster?" Fara masih cuba memujuk.
" Takde, takde. Jom naik jugak." Akim tidak kira, itu lah permainan kesukaannya di seluruh fun fair ini, takkan dia biarkan Fara terlepas keseronokkan ini. Tangan Fara ditarik ke kaunter tiket roller coaster.
YOU ARE READING
Gadis Ros Merah Jambu
Teen FictionGadis Ros Merah Jambu (GRMJ) a.k.a nama sebenarnya; Fara Elena iaitu seorang blogger misteri terkenal di Malaysia yang menetap selama 10 tahun di USA, Texas terpaksa berpindah ke tanah airnya atas urusan dan kehendak keluarga. Bertemu pula dengan 'h...