Nästa dag letade jag igenom hela skolan för att hitta Jack. Jack är killen som hjälpte Dr. H med dom falska papprena till oss. Med andra ord måste han vara bra med datorer. Och jag skulle vilja be honom om en liten tjänst. Så medans dom andra gick till lektionen skyllde jag på att jag mådde dåligt och skulle gå hem. Dom höll med, dom hade tyckt att jag varit lite konstig sen Zack var på besök. Så därför misstänkte dem ingenting. Ingen av dom hade någon aning om vad jag skulle göra. Och jag ville helst hålla det så också.
När jag väl hittade Jack så stod han vid ett öppet skåp och höll på att ta ut en tjock bok som liknade en mattebok. Jag tog ett djupt andetag innan jag gick fram till honom. Mina händer höll jag hela tiden i fickorna. Så att jag inte kunde röra vid honom. Jag vet inte om jag har fått Damons krafter, men för säkerhetsskull.
"Jack." sa jag och när han vände sitt huvud emot mig så fortsatte jag: "Kan jag be dig om en tjänst?" Han kollade på mig ett tag innan han svarade.
"Ehm. Visst. Vad kan jag göra för dig?"
"Du är bra med datorer, va?"
"Jepp."
"Okej." sa jag och kollade mig om i korridoren för att försäkra mig om att vi var ensamma. Och när jag såg att det inte var en enda själ här så viskade jag:
"Kan du hacka dig in i labbets dokument?"
"Mamma jobbar och pappa är bortrest. Så vi är ensamma här." sa Jack när vi hade klivit igenom dörren till hans hus. Det var ett litet blått hus som inte låg alltför långt från skolan. Bredvid dörren fanns det en klädhängare med några jackor och mössor. Sen såg man tre olika dörrar och en gång som ledde till något som såg ut som ett teve rum och köket var bredvid.
Vi hade gått hem till honom för att han hade vad han hade sagt "Rätt utrustning för jobbet." Och för att jag inte skulle springa in i dom andra. För att då skulle dom säkert fråga varför jag fortfarande var kvar på skolan, och jag ville helst inte svara på den frågan.
Jag ville inte berätta för dom att jag hade tänkt försöka hitta någon information om Zack. Eller om mig själv för den delen. Jag vet inte varför jag inte ville berätta för dem... Kanske för att det här känns så privat? Och jag kan inte få Zack ut ur mitt huvud. För att varje gång jag blundar ser jag hur han hade kollat på mig.
Direkt när jag tog ett steg in i huset så kom en grå katt med mörka ränder ut ur ingenstans och sprang fram till mig. Katten ignorerade Jack helt och hållet utan sprang fram till mig och började gnida sig mot mitt ben samtidigt som den kurrade.
Åh vad söt! Jag har bara läst och sett bilder på katter, jag har aldrig i hela mitt liv sett en riktig katt!
"Tja, vi är ensamma med Zippy." rättade han sig själv innan han gick fram till en av dörrarna och öppnade den. Jag följde efter Jack med långsamma steg eftersom Zippy alltid ville gå framför mig, och då om jag ökade farten skulle jag sparka till Zippy.
När jag gick in i vad som verkade vara Jacks rum så kollade jag mig nyfiket runt. I ena hörnet var ett helt gäng med olika datorskärmar i alla storlekar, skrivbord, hårddiskar, laptoppar och ett spaghetti hav av sladdar på golvet. Jack gick fram till en kontorsstol och genast började en stor skärm lysa upp det mörka rummet. Jacks fingrar flög över skrivbordet och hans ögon var koncentrerade på skärmen.
Jag gick upp bakom honom och ställde mig bredvid honom för att kunna se på skärmen. Först såg jag bara en massa siffror som jag inte förstod någonting av. Men bara nån minut senare såg jag hur den välbekanta loggan för labbet kom upp på skärmen för att senare försvinna och visa ett helt gäng med olika filer. Allt ifrån dokument till bild och film filer.
Wow. Han klarade det. Och det tog bara... nån minut ju! Jack är ju bra på det här.
"Sökord?" frågade Jack utan att ta blicken ifrån skärmen.
"Försöksperson." sa jag utan att ta blicken ifrån skärmen. Jack knapppade in några tangenter och genast kom det upp ett helt gäng med olika filer.
Wow. Jag såg en massa filer med mitt namn. Alltså mitt labb-namn. Och när jag kollade vidare såg jag också att det stod en massa filer om dom andra också. Men mina ögon drog till en videofil med stora bokstäver som löd:
FÖRSÖKSPERSON 0 TESTPERSON 0 AVSLUTAT EXPERIMENT SAMMANFATTNING
Är Zacks namn försöksperson 0? Det måste vara han. Vem skulle det annars vara? Men... vem eller vad är "Testperson 0"? Jag pekade på den filen medana jag sa:
"Kan du visa den filen?" Och utan att svara mig så tryckte Jack in på filen jag pekat på. Sen lutade han sig tillbaka i stolen.
"Movietime..." viskade han och nästa sekund startade videon.
YOU ARE READING
D.N.A
ParanormalMänniskor föds. Jag skapades. ***** I ett topphemligt labb skapades fem unika tonåringar. Amy, som är starkare än någonsin. Bea, som ingen kan se. Cole, som kan se dina djupaste hemligheter. Damon, som kan rädda, eller dö...