Kapitel 19

1.1K 84 27
                                    

ELINS PERSPEKTIV

Dagen efter gick vi alla fem tillbaka till skolan. Jag var fortfarande försiktig när det gällde att röra vid folk, men nu skadar jag dom inte iallafall. Ibland känner jag mig som en vandrande bomb, som bara väntar på att få explodera.

Den första lektionen den dagen var HK. Vår HK lärare är en mullig äldre dam med äpplekinder och krulligt brunt hår. När hon pratar går hon alltid runt med ett förkläde och träslev i handen

"God morgon barn!" kvittrade HK läraren med ljus röst. "Idag ska vi göra något jätteroligt! Ni ska delas in i grupper och i dom grupperna ska ni baka en kladdkaka!" kvittrade hon och slog ihop händerna.

"Jag delar in er i grupperna. Ni kommer vara två eller tre i varje grupp. När ni har delats in i en grupp så finns ingredienserna i det stora kylskåpet och receptet står i eran HK bok." Hon vände sig mot tavlan och skrev snabbt vilka grupper vi skulle vara i. Jag hoppas verkligen att jag ska jobba med nån av mina vänner. Men mina förhoppningar sjönk snabbt när jag såg att jag skulle jobba med nån tjej som heter Jessica. Dom andra fyra gick till sina grupper.

Jag ryckte på axlarna och gick till köket jag och Jessica tydligen skulle ha. Men jag spärrade upp ögonen i chock när jag såg tjejen jag råkade gå in i för några dagar sen redan stod där. Hon hade brunt lockigt hår och ljusbrun hy. Hon hade smink på sig och rätt så fina kläder. Och kollade missnöjt på mig då jag kom till köket.

Hade jag bett om ursäkt då jag råkade gå in i henne? Jag tror inte det.

"Hej... Du, jag är ledsen för när jag råkade gå in i dig förut." mumlade jag. Hennes bruna ögon smalnades och hon öppnade HK boken och läste igenom vad jag antog var receptet.

"Hämta smör, strösocker, 2 ägg, vetemjöl, kakao och vaniljsocker." sa hon kallt. Jag memorerade varje ingrediens innan jag gick till det stora kylskåpet för att hämta det.

Det här kommer att bli en lång lektion...

Efter en hel timme av dödsblickar av Jessica var lektionen äntligen slut. Vi hann göra klart kladdkakan, men jag åt ingenting av den. Jag är rätt så säker på att hon förgiftade kakan.


Jag satt på matten och jobbade med ett extra svårt tal när en papperslapp landade mitt i min bok. Jag släppte pennan och vek ut lappen. Jag läste snabbt lappen:

Bruce bjöd med oss fem på en fest i hans hus. Hans föräldrar är bortresta. Det är efter min intagning till fotbolls laget. Och jag har redan sagt att vi ska gå till festen. Jag tänkte att det var bra att du visste det. //Amy

Jag stoppade ihop lappen i min ficka. För ett tag sen hade Bruce, lagkapten för fotbollslaget frågat om Amy ville gå på intagningen till fotbollslaget. Och det verkade som om hon tänkte göra det.

Fast det kommer nog vara kul att gå på en vanlig tonårsfest. Eller?


**********************************************

Hallå människor. Förlåt för att det här kapitlet var lite kort men jag har planer för den här boken ^^ Vad tror ni kommer hända på festen? Kommer Amy komma in i fotbollslaget? Och frågan alla undrar... förgiftade Jessica kladdkakan?!

Hehe. Ingen undrade säkert det... Men hur som helst så ses vi nästa söndag! :D


D.N.AWhere stories live. Discover now