de shoot

21 3 1
                                    

Het is zondag en ik wilde zo snel mogelijk een afspraak maken. Mijn nieuwe kleren zijn binnen en ik neem ze mee naar de fotoshoot. Ik ben best wel zenuwachtig. Ik kom aan en zie een paar modellen. Ze zien er echt heel goed uit! Ik wacht even en dan komt er een man naar me toe lopen. "Ben jij Lynn?"vraagt hij. Ik knik en schud zijn hand. Hij neemt me mee naar een kamertje waar we wat dingen overleggen. "Hoe oud ben je?"vraagt hij. "14."zeg ik verlegen. "Waar woon je?"vraagt hij. Ik vind het een beetje irritant. Ik wil bezig gaan! "Amsterdam."zeg ik. Na nog wat vragen neemt hij me mee naar de make-up. Er komt een vrouw die me helemaal opmaakt.Ik kijk in de spiegel. Ik zie er super mooi uit. Ik heb blauwe oogschaduw met glitters en blauwe lippen. Dat is wel echt even wennen. Niet echt iets voor mij. Ik krijg nu een jurk aan. Een lange lichtblauwe jurk tot mijn enkels. Er zit niet zo heel veel op. Het is heel simpel maar echt super mooi. Er zitten mouwen aan waar allemaal kleine glittertjes op zitten. Ik vind het echt geweldig! Nu wordt mijn haar gedaan. Ik krijg een foto te zien.de foto hierboven is de foto. Ze willen het knippen dus ik moet het wel mooi vinden. Ik vind het mooi en een meisje begint mijn haar te knippen. Ik kijk in de spiegel. Het is prachtig! 


Ik kom aan in een kamer waar een groot wit doek staat. De fotograaf wijst naar een kruisje waar ik op moet staan. Ik doe maar wat hij zegt. Ik ga staan en ik lach. De fotograaf schud zijn hoofd. "Dit is zeker de winnaar?"zegt hij op een boze toon. De man die me binnen liet praat met de fotograaf. "Kom maar, Lynn."zegt de man. Ik snap het echt niet. Ik loop de kamer uit. De man wijst een model aan. "Dit is Sophie, ze zal je wat leren." Ik schaam me echt dood. Ik moest denken aan het topmodel tijdschrift dat ik vroeger altijd las. Er was altijd een stukje: topmodel voor een dag. Daar lachten ze ook altijd! Sophie neemt me mee naar een aparte kamer. Er ligt een hele stapel topmodel tijdschriften. "Eigenlijk kijken sommige modellen daar nog ik."vertelt Sophie. Ik haal opgelucht adem. Ze pakt de allernieuwste. We gaan op een bank zitten. 'Up 2 date'bekijken we eerst. Er komt een glimlach op mijn gezicht. Talita. Dat was mijn favoriete topmodel. Sophie wijst een stukje aan. Het gaat over kettingen met een letter van je naam of je hele naam. Ze pakt een kettinkje uit haar tas. Er hangt een 'N'aan. In het goud. Heel mooi. "Je mag het hebben."Ik doe hem om. "Wat heel erg belangrijk is is dat je niet glimlacht. Je moet heel serieus kijken. Je moet goed je best doen en precies doen wat de fotograaf zegt. Soms zegt hij niks en moet je zelf een pose bedenken."legt Sophie uit. Ze doet er een paar voor. "Wat deze fotograaf wilt is een soort pasfoto om de ketting te laten zien. Hij wilt ook een foto helemaal. Je komt namelijk in een tijdschrift. Houd je van muziek?" vraagt Sophie. "Ik houd heel erg veel van muziek."zeg ik. "Dan krijg je daar binnenkort ook een shoot over. Ook moet je binnenkort op een catwalk lopen."zegt Sophie. Wow, dat is echt gaaf maar ook best eng. "We zoeken eigenlijk nog een meisje met rood haar maar we vinden echt geen goed meisje."zegt Sophie een beetje bedroeft. "Ik ken wel een meisje! Mijn beste vriendin zelfs!"roep ik blij. Ik pak mijn telefoon en laat wat foto's zien. "Zoiets zoeken we inderdaad!"zegt Sophie. Even later bel ik Sam op om haar alles te vertellen. "OMG natuurlijk wil ik dat!"Sam is super blij. "Oke, dan gaan we nu eerst de shoot doen en hopelijk zien we je dan volgende week weer op dezelfde tijd met Sam. 

We doen de shoot en het gaat super goed. De foto's zijn prachtig! 




boven zie je de foto die Lynn te zien kreeg. Het is Lyyn NIET zelf. Ja dat wilde ik gewoon even zeggen. OK... doei!

famous GESTOPTWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu