het gesprek

19 2 0
                                    

Maandag. Ik fiets het schoolplein op en ik zie Sam al wachten bij de fietsenstalling. Ze kijkt super blij. Ik zet mijn fiets weg en ze geeft me een hele grote knuffel. We praten over de shoot en over wat zij gaat doen als model. Jessie, het populairste meisje van de school komt naar ons toe lopen. Brigitt loopt achter haar aan. "Zo, modelletje!"zegt Jessie overdreven. "Ja modelletje!"zegt Brigitt nog overdrevender. "Britt, hou op!"Jessie kijkt overdreven boos over haar schouder. Jessie draait zich weer naar mij en Brigitt steekt haar tong uit naar Jessie. Ik moet echt heel hard lachen van binnen en ik zie dat Sam er ook moeite mee heeft. "Je vind je wel stoer he? Dat jij nu een model bent!"zegt Jessie. Ze doet 2 vingers langs haar hoofd op het woordje model. "Ja, je voelt je wel een model he?!"zegt Brigitt weer overdreven. "Britt!"Jess kijkt weer overdreven over haar schouder. De bel gaat. Gelukkig maar! Ik en Sam lopen naar binnen. Ik ben eigenlijk best trots. 


Het is pauze en Sam en ik zitten buiten. Een paar meter achter ons hoor ik een gesprek. Het zijn Jessie en Brigitt! "En weetje, Lynn?!"zegt Sam. "Stil stil! moet je horen!"fluisterschreeuw ik. "Ik wil ook een model zijn. Dan ga ik naar Hollywood!"zegt Brigitt mega overdreven. "Britt! We weten allebei dat dat niet kan gebeuren. Ik word dat natuurlijk!"zegt Jessie. "Ja maar Lynn staat nu toch ook in een tijdschrift!"zegt Brigitt. "Ja maar dat is allemaal nep. Dat zuigt ze zo uit haar duim! Waarschijnlijk heeft ze smoesjes geleerd van Samanta. Bah!"zegt Jessie. "Jess, je bent jaloers!"roept Brigitt. "Britt! Houd je mond! Iedereen kijkt naar je!"zegt Jessie overdreven zoals ze nog nooit zo overdreven had gedaan. "Jess, je kan echt niet jaloers zijn op Lynn hoor!"zegt Brigitt arrogant. "Wees toch stil! Je bent zelf ook jaloers!"zegt Jess. "We moeten wat doen. Haar voor gek zetten, of nog erger!"zegt Jessie enthousiast. Britt springt heel overdreven blij. 

De bel gaat en ik heb echt geen idee wat ik moet doen. Ik kan er niks tegen doen! Sam geeft me een knuffel. "Het komt wel goed, Lynn."zegt ze met een lieve stem. Sam is echt een geweldige vriendin!


famous GESTOPTWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu