Sam en ik fietsen naar de shoot. Sophie staat ons op te wachten. Ik kan niet zien of ze nou blij of verdrietig kijkt. We zetten onze fietsen weg en lopen naar Sophie. "Hey meiden! Ik heb goed en slecht nieuws. Sam jij bent aangenomen voor een shoot in Hollywood."zegt Sophie. Sams ogen worden groot. Ze begint hysterisch te springen en te gillen. "Maar Lynn, jij bent afgewezen en hier hebben ze jou ook niet meer nodig."zegt Sophie verdrietig. Ik voel tranen opkomen. Ik kijk naar Sam die nog steeds rond zit te springen. Ze pakt me vast. "Ik ga naar Hollywood!"gilt Sam. Ik probeer een beetje te lachen. Ze laat me los en is helemaal blij. Haar boeit het niet. Mijn droom...Is kapot, verpest, mijn hart is gebroken omdat Sam het NIETS UITMAAKT DAT IK ...ben afgewezen. Sophie loopt naar me toe. "Misschien is het beter als je naar huis gaat. Leuk om met je gewerkt te hebben."STUURDE ZE ME NOU NET SERIEUS WEG?! Ik kijk haar boos aan en pak boos mijn tas. Ik ren naar buiten pak snel mijn fiets en fiets keihard naar huis.
Als ik thuis aankom spring ik op mijn bed. Al mijn foto's van de shoot, die ik aan mijn muur had hangen. Ik kijk ernaar. Ik kijk naar de foto van mij en Sam. Ik weet nog toen ik 4 was ofzo dat ik kabouter plop keek en dat een jongetje zijn hond was kwijtgeraakt en dat hij de foto doormidden scheurde. Hij vond de hond wel weer terug. Dat was fijn. Ik moest huilen... Ik pak de foto van mij en Sam. Ik kijk ernaar. Ik kijk dan mijn kamer rond en pak een doosje. Ik leg de foto voorzichtig in het doosje. En ons bff kettinkje leg ik er ook in. Ik doe het doosje dicht en pak een slotje. Ik doe het doosje op slot en leg het doosje ver in de kast. Ik pak een envelop en doe het sleuteltje erin met een briefje erbij:
Bewaar dit voor noodgevallen
Ik schrijf Sams naam op de voorkant en doe het bij haar in de brievenbus. Ik loop met tranen in mijn ogen naar huis en precies als ik het huis in wil stappen komt mijn moeder van haar werk. Ik ren snel naar boven want ik heb ABSOLUUT geen zin in gepraat nu.
Sam heeft mijn droom afgepakt. En dat is echt verschrikkelijk. Ik dacht al over dat spijbelen maar nu weet ik het zeker. Sam is mijn vriendin niet meer.